Gå til innhold

Anmeldelse: The Elder Scrolls Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ellers kan dere jo prøve Wildstar Online. Åpen beta starter i dag. Spillet lover mye, men se selv hva dere mener...

Jeg likte ikke beta av eso selv og jeg er fan av det universet, men når det kom ut for fult og jeg fikk tesetet det skikkelig så syntes jeg det var skikkelig bra. Det ligner ingen andre mmo'er jeg har spilt, det har jo selvfølgelig noen elementer som alle mmo'er har og dialogene kan minne litt om age of conan(noe jeg syns er en god ting) også har du mange vendinger lengre uttover som er spennende, jeg gleder meg til adventure zone som kommer, får se om jeg klarer å nå veteran levels før den tid, jeg tar meg god tid med den karakteren jeg spiller nå, hører på absolutt alle

 

Wildstar..vel den var jeg mindre imponert over, dårlig humor, irriterende stemme som sier "BIIP YEAH, LEVEL UP!!" med bling over hele skjermen. Fantes ikke noe immersion i det hele tatt, sikkert bra som et tevlingsspill når det kommer til PvP, men PvE messig så var det pyton mener jeg. Historien var helt grei, men med mangel på dialoger og stemmer på folk du pratet med så mistet det fort futt. Et spill for folk med dårlig tid og veldig lite tålmodighet. Hvis du liker tradisjonell wow kopi spillestil så er wildstar ganske greit tror jeg, men jeg tror jeg ville valgt RIFT over wildstar om jeg skulle valgt en wow-klone.

Endret av Quagorn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ATWindsor, den 08 Mai 2014 - 11:13, sa:

 

chassisfreak, den 08 Mai 2014 - 10:20, sa:

 

Papirkurven, den 08 Mai 2014 - 09:15, sa:

Spillte betaen og var heller ikke imponert av grafikken. Syns f.eks. Age of Conan ser bedre ut.. Kunne jo i det minste ha brukt samme grafikk som Skyrim.

Likte heller ikke ESO noe særlig. Så kommer nokk ikke til å kjøpe det. Storkoser meg med ArcheAge istede. :)

Er enig i at grafikken er middelmådig, men det er da opplagt at man må gjøre noen komprimisser når alt innhold skal streames til enorme mengder brukere og ikke ligge lokalt slik som i skyrim. Hvis man skulle fått til det måtte alle hatt supermaskiner og meget høy linjekapasitet. Det er kanskje mulig, men serverne måtte hatt tilsvarende egenskaper også. Det ville da blitt et spill for de få i stedet for de fleste, noe som ville vært litt kjedelig i et mmorpg.

 

Fullversjonen er forresten mye bedre enn betaen mtp bugs. Har ikke merket noe til dem etter stable release.

 

 

Alt innhold streames jo ikke? Grafikken streames feks ikke?

 

AtW

 

 

Tror nok han har missforstått hvordan ting funker, for jeg tviler på de hadde trengt 60 GB lokal lagring hvis all grafikk hadde blitt streamet. Det er vel kun kordinater osv som sendes over nettet, intet annet. All grafikk og lyd ligger lokalt som på alle andre lignende spill.

Lenke til kommentar

Det er sant at filene er lokale, men har dere vært i et 25 man raid i WoW?

 

WoW er ikke akkurat et spill som krever syke mengder av maskinen din, men selv WoW spiser FPS når man har det på Ultra settings og er i et 25 man raid, hvor alle 25 fyre av alle spells/abilities, som hver har sin egen animasjon, samt alt av NPCs/bosser har sine animasjoner. Det samme gjelder vegger, tak, gulv osv. hvis "rommet" man er i er et stort hull i bakken, som dekkes av gjennomsiktig materie, og hver enkelt av de som er i rommet går fra å være "kjøtt og blod" til å bli et hologram med stjernetegn inni. Vel, da kreves det litt av maskinen, selv med den heller dårlige grafikken man finner i WoW.

 

Så hvis noe så enkelt som WoW kan går fra 60 FPS til 26 FPS grunnet animasjoner i spillet, da skal det ikke mye til for at andre spill topper dette 100 ganger. At folk sammenligner grafikken i BF4 med spill som ESO er latterlig. Disse spillene er ikke i nærheten av å være i samme liga en gang. Det eneste de har til felles er at de er på PC. Hvis ESO hadde kommet med samme grafikk som BF4 hadde det blitt det dårligste MMOet noen sinne. For ingen hadde kunnet spille det. Tviler på at det finnes noen server som kan kjøre det.

 

Så de som klager på dårlig grafikk i ESO, og påstår at det kunne vært bedre. Jeg har ikke annet å si til dere enn at dere muligens burde oppsøke en lege. For dere lider av kraftige vrangforestillinger og muligens en smule tvangstanker, og det som værre er.

 

Bedrevitere... tsk tsk!

 

-SP

Endret av SnusPus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg personlig hadde nok vært mer interessert hvis de gikk for Elder Scrolls Multiplayer eller noe lignende. Det virker som de blandet en haug av forskjellige spillsjanger uten å lykkes i noen av delene i noen særlig grad.

 

Sikkert verdt å ta en titt når det er Free2Play, hvis den dagen skjer.

 

PS: Jeg får vondt i meg når folk på streaming nettsider skipper dialoger spilt inn av firmaet.
Dette bør ikke være de samme menneskene som klager på mangel av stemmeinnspilling i spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Jeg sitter igjen med et generelt dårlig inntrykk av ESO. Det føltes som om jeg betalte 500kr for en beta. Det føles også litt som et halvhjertet spill som ikke helt vet om det skal være enspiller eller flerspiller, og det ender med at alt føles middelmådig.

 

Det er også spillets største problem. Alle jeg har spilt med sitter igjen med samme inntrykk. Alt er helt greit, men det er ingenting som gjør at spillet er vanskelig å legge fra seg. Jeg opplevde ofte at jeg heller gjerne ville bli fort ferdig med et oppdrag så jeg kunne logge ut.

 

Flerspillerdelen er også elendig når man levler. Hvis jeg ikke er på eksakt samme punkt i historien som den/de jeg spiller med, vil vi mest sannsynlig ikke kunne se hverandre eller hjelpe til med oppdragene. Man blir istedet faset ut i det samme området, noe som gjør at du kun ser en indikator på hvor de andre er.

 

Når det er betydelig bugs i oppdragene er det heller ikke uvanlig at selv om man er på samme punkt, kan den ene i gruppen likevel ikke få det godkjent. Er det et oppdrag beregnet for en gruppe kan man da heller ikke hjelpe kameraten sin, da man selv blir faset ut av området.

 

Utvikleren fremstår også som særdeles arrogant og grådig når man praktisk talt må kjøpe seg mount i butikken deres for 90kr, da det koster rundt 20000 gull i spillets valuta for å kjøpe, og man får kun 2 gull for selv vanskelige fiender. At man i tilegg må betale ekstra for "Imperial edition" om man ønsker å spille en valgfri kombinasjon av rase og faction, er rett og slett frekt.

 

Jeg har alltid storkost meg med Elder scrolls-serien, men ESO ble for meg ikke noe mer enn at jeg kastet bort en 500-lapp.

 

4/10

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med å forstå at det er problemer i et så massivt spill. Spill i denne sjangeren ser ut til å bli mer og mere avanserte, så jeg synes det er naturlig at det blir litt krøll(Og de luker ut noe hver dag, virker det som!).

 

Kritikken av oppdragene forstår jeg heller ikke. Jeg har aldri spillt et spill med så underholdende oppdrag før! Jeg klarer enkelt å motivere meg for de når det ikke er drep x ting, og at det blir djeeevelvanskelig til tider i VR!

 

Grafikken er akkrat der den skal være, synes jeg også.

 

Hilsen VR1 :)

Lenke til kommentar

Grafikken er ok. Det som plager ang. visuelt er figurmodellene, de er så jækla lean. Samtidig er husene og hvordan byene er bygget opp ikke sælrlig tiltalende. Det er ikke realistisk eller koselig med overdimensjonerte palass som skal forestille eneboliger, ei heller får jeg den koselige landsbyfølelsen når bygningene er spredt langt fra hverandre med store åpne områder i mellom. I Oblivion og Skyrim likte jeg å hoppe fra hustak til hustak, utforske små allmenninger og gå meg vill i smau. I TESO må jeg nesten ha med nistepakke og kompass for å komme meg til neste hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...