Gå til innhold

Problemer med selvbyggd PC -MSI,AMD


Zpurs

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et ganske så plagsomt problem og håper på noen nyttige tips her.

 

Har kjøpt komponenter for å bygge meg en ny pc, men har hatt trøbbel i tre uker nå, så nå er jeg lei, og tar til takke med den gamle datamaskinen.

 

Komponenter:

 

HK: MSI - K7N2 DELTA-ILSR

CPU: AMD XP2600 m/ Volcano 9 vifte

RAM: Apacer PC3200 (400MHz)

PSU: Chieftec 360W

 

*Problemet er at PC’n slår seg av etter ca 2 sekunder. Jeg har prøvd alt (tror jeg)! Byttet PSU, prøvd med annen CPU (helt lik), annen RAM TwinMos PC2100 og til slutt et nytt hovedkort

(MSI K7N2 DLTA-ILSR),men det er fortsatt ikke noe tegn til liv, kobler ut etter 1-2 sek.

 

”LED-displayet” som kobles til HK for selvtest viser at RAM’en er skadet/ ikke installert. og etter det slår den seg av.

Alle viftene går, og det er kun skjermkortet, RAM, CPU m/vifte, LED-bracket og PSU som er tilkoblet.

 

Noen som kjenner igjen symptomene ? –Kommer ikke så langt at jeg får lastet BIOS!

 

Svar mottas med stor takknemlighet!

 

Hilsen Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HMZ... det virker som at det er rpm måleren... bytt kjøler og sjekk eller så bruker du kun FULL hastighet og hvis det da funker så er det pga rpm målingen... da bør du enten bytte ut kjøleren eller så bør du stille den slik at det passer deg og maskinen best..

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg har koblet CPU-fan direkte til strømforsyningen, og vifta går!  

 

(det stod både i manualen for hovedkortet og vifta at det kunne belsate HK for mye ved å bruke "onboard-connector" )

Kobl 4 pins kontakten til PSU og deretter den lille kontakten til HK (da vil viften få strøm fra 4-pins kontakten mens rpm kan avleses siden viften er tilkoblet hk). Tor jeg da :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...