Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slås av random.


Anbefalte innlegg

I dag, når jeg slo på PC'n så surfet jeg litt på nettet, så slo PC'n seg helt av, akkurat som det var en strømbrudd. Etter noen sekunder så starter den seg opp igjen av seg selv, så skjer det samme om igjen.

 

Hva trur du dere er feilen, PSU eller HK? Har nylig fikset fattern sin PC, som hadde ca. samme problem, også viste det seg til å være HK som var defekt.

 

HK: Asus P6X58D-E

PSU: Chieftec Super Series 650W

 

PC'n har fugert helt utmerket i flere år, helt til idag.

 

Verken skjermkort eller CPU blir varm, har reinstallert OS, så jeg er helt sikker på at det er HW relatert.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1366 socket forsvant 2010/2011.

Skal du få tak i nytt s1366 hovedkort må du kjøpe brukt ( om du finner det ).

Prøv å få lånt en psu for å se om ustabilitet er knyttet til din chieftec (noe jeg mistenker)

 

Funnet ut noe merkelig nå. Kjørte stresstest i over 3 timer med Prime95, uten problemer. Så snart jeg begynte å bruke PC'n, bla igjennom noen mapper osv, så slår den seg av. Jeg prøvde nettop også å spille , uten å gjøre noe annet, det gikk helt fint. Virker ut som når jeg åpner noen nettsider, mapper osv. så slår PC'n seg av.

 

Virker ut som det er HK'et som fusker. Hva syntes dere?

Lenke til kommentar

Det virker helt ulogisk.

Hovedkortet kan ikke vite om pcens last er prime95 eller du blar i nettaviser eller lokale mapper.

Har du fått virus på den kanskje.....

Sector feil (og korrupsjon) på harddisk kanskje. Chhkdsk med /F /R ville jeg gjort.I tillegg skannet for malaware/virus med et skikkelig program . SAS,Malawarebytes etc.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poden hadde ett tilsvarende problem med sin PC. Mistenkte virus.

Prøvde først å sette PCen tilbake til ett tidligere restore point, det fikset ikke problemet.

Måtte krype til korset og ta i bruk ISO fila og kjøre restore på C-disken. PCen har nå fungert fint i 2 døgn, så det fikset problemet.

 

Dersom du ikke har en ISO fil av C-disken, så kan du installere OS på nytt. Det tar en kveld, men dersom det fikser problemet, så slipper du å kjøpe ny hardware.

 

mvh

gkja

Lenke til kommentar

Poden hadde ett tilsvarende problem med sin PC. Mistenkte virus.

Prøvde først å sette PCen tilbake til ett tidligere restore point, det fikset ikke problemet.

Måtte krype til korset og ta i bruk ISO fila og kjøre restore på C-disken. PCen har nå fungert fint i 2 døgn, så det fikset problemet.

 

Dersom du ikke har en ISO fil av C-disken, så kan du installere OS på nytt. Det tar en kveld, men dersom det fikser problemet, så slipper du å kjøpe ny hardware.

 

mvh

gkja

 

Takk for svar. Jeg har reinstallert OS'et 2 ganger, så virus er det definitivt ikke. Er 100% sikker på at det er hardware feil. Har nå endelig fått tak i en PSU jeg kan låne, for å teste. Blir spennende å se hva som er feilen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...