Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin ustabil under gaming av BF4.


Anbefalte innlegg

Følgende HW.

CPU-Intel 2500K 3.3 GHZ

Asus P8P67 Deluxe Rev 3.0

16 GB Corsair 1600 Ram.

Gainward GTX 570

Lyd-Asus Xonar DG (PCI)

250GB Raptor disk.

Win.7

Corsair 600W PSU

Absolutt ingen ting er overklokket!

Nyeste Bios på hovedkortet.

Helt ny Windows install og siste drivere.

Alle tempraturer og spenninger er ok slik det ser ut i bios.

 

Problem.

Maskina brukes nesten kun til gaming av BF4.

Alle installasjoner går helt fint bortsett fra en DirX feilmelding på slutten av install av Nvidea driveren til 570 kortet.

Den hadde sammenheng med Geforce experience (hvis jeg husker riktig navn) fordi 570 kortet ikke har støtte for Shadowplay ble ikke det instalert.

Resten av driveren ser ut til å være greit på plass.

 

BF4 starter fint opp og alt ser ut til å virke fint.

Har gamet en 5-6 timer på to dager og hatt følgende "crash".

 

Første gamet jeg var innpå varte det bare 2-3 min før jeg bare datt rett ut av spillet og tilbake til desktop..( forsåvidt ikke så overraskende da jeg vet BF4 er litt buggy).

Tenkte ikke så mye mer på det..startet gamet igjen og spilte stabilt en drøye 2 timer på samme server.

 

Dagen etterpå gamet jeg 4 hele runder på samme server. ingen problemer.

Så bestemte jeg meg for å bytte server for å spille et annet brett og gjorde det.

Straks jeg gikk ut av gamet ...SMAKK:::) Alt låste seg og DirX feilmelding med henvisning til et problem med Nvidea driver.

ALT gikk totalt i stå..! måtte bruke restart knappen fysisk for alt frøys totalt.

 

Det er min brors maskin og jeg har tatt på meg å gi den en ren install for han har vært plaget med samme symtomer lenge..bare mye hyppigere..

Hos han har den gått i blåskjerm uten at han gama også.

Det som oftest har sjedd er at han detter ut av gamet eller alt har låst seg.

 

Vi prøvde med en ny PSU før vi formaterte uten at det hjalp overhodet.

 

Etter ny install er det altså mye mer stabilt men fremdeles er problemet til stede.

 

Jeg har en maskin med nesten samme specks men med et GTX 670 og den har dratt spillet bunnstabilt og som "i smør" i nesten 4 månder.

 

Jeg merker at 570 kortet sliter noe j..... med å dra BF4 og det er vel rimelig sikkert at problemet er hos skjermkortet.

Men selv om kortet er i slappeste laget for BF4 burde det jo kunne funke uten å krasje slik...?

 

Har noen hørt om spesielle konflikter ved GTX 570 og BF4 ?

Noe spesielt man må gjøre ved driverinstall eller noe ?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker driver versjon 337.61 beta, og null problemer med BF4, har nettopp spilt gjennom to nivåer. Men du sier du har Corsair 600W PSU, hvilken model, RM eller CX? Begge disse har begynt å få et heller "frynset" rykte pga dårlige komponenter.

 

Sorry, skulle ha lest første post bedre, det er altså snakk om multiplayer og ikke singleplayer. Da kan det skyldes nettverk, nettverkskort, etc.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Bruker den nyeste driveren..ikke beta..

Har tenkt på det med nettverk også ja..driver og tester maskina på ei 50-50 fiberlinje nå..

Har gått bra så langt bortsett fra et par BF stop working akkurat i begynnelsen..men gamer stabilt i timer nå..

BF4 er jo ganske buggy så må se bort fra feila som har med BF og gjøre..

Det var den dirx feilen med full frys som pekte på driveren..

Har fjerna det der experience greiene som kortet ikke har støtte for og det ser bra ut så langt nå..:)

Lenke til kommentar

Du sier du ikke er overklokka. Men det er kun delvis sant med et Asus hovedkort.

Disse er default satt opp til "tuning" av fsb,minne parametere,pci-e clk m.m.

Har hatt ustabilitet selv på z68 korta fra asus helt til vi manuelt endre på dette aituner/turbo-V/epu greiene til asus i uefi , samt låst bclk/pcie frequency manuelt til 100.0

Lenke til kommentar

Har sjekket at alle brytere på HK som gir auto overklokk er skrudd av..I bios også..

men bclk har jeg ikke rørt..

Men maskina har fungert stabilt tidligere så tror ikke det er noe tull der..det er BF4 som har vært et herk..

Etter jeg fjerna geforce experience har det gått bra..gama stabilt og maskina har stått på i hele dag med origin og BF4 oppe uten å dette ut eller noe..håper det beste nå..

Takk for alle tips..så har jeg noe å sjekke hvis ho begynner å tulle igjen..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...