Gå til innhold

Jobber du med byggautomasjon? Fortell meg mer


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som jobber med dette til dagen?

 

Tenker da først å fremst i større bygg, som skoler, flyplasser, næringsbygg osv.

 

Hvilken utdanning har du?

Har du fagbrev?

Hvordan er dagene dine?

Jobber du med bare software på kontoret eller er du ute hos kunder, med feilsøking og forbedring osv og?

 

Er det noe gøy? Ser for meg at den kan være en jobb med "fine dager" men klarer ikke å se helt for meg hva som er så utfordrende og interessant i lengden med å styre noen persienner, et ventilasjonsanlegg og litt lys..

 

Tell me more!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber ikke med automasjon, men vi har noen i samme firmaet som gjør det.

På bygg og anlegg så bruker de som oftest å komme dit rett før det skal åpne/være ferdig. Sitter mest på en PC, men de skrur også litt. Kablinga er som regel gjort av de andre som har vært på bygget lenge.

 

Tror man må ha vg1 elektro og vg2 automasjon som utdanning, men man kan vel ta 5 år læretid også.

 

Vet ikke om dette var noe til hjelp men ingen har svart deg på 1 uke, så..

Lenke til kommentar

Jeg jobber ikke med automasjon, men vi har noen i samme firmaet som gjør det.

På bygg og anlegg så bruker de som oftest å komme dit rett før det skal åpne/være ferdig. Sitter mest på en PC, men de skrur også litt. Kablinga er som regel gjort av de andre som har vært på bygget lenge.

 

Tror man må ha vg1 elektro, vg2 automasjon og vg3 automasjon(normalt, klart det finnes unntak) som utdanning, men man kan vel ta 4,5 år læretid også+eksamener.

 

Vet ikke om dette var noe til hjelp men ingen har svart deg på 1 uke, så..

 

Rettet bare litt på deg :-) Er selv utdannet automatiker men jobber innenfor robotics/logistikk

Lenke til kommentar

 

Jeg jobber ikke med automasjon, men vi har noen i samme firmaet som gjør det.

På bygg og anlegg så bruker de som oftest å komme dit rett før det skal åpne/være ferdig. Sitter mest på en PC, men de skrur også litt. Kablinga er som regel gjort av de andre som har vært på bygget lenge.

 

Tror man må ha vg1 elektro, vg2 automasjon og vg3 automasjon(normalt, klart det finnes unntak) som utdanning, men man kan vel ta 4,5 år læretid også+eksamener.

 

Vet ikke om dette var noe til hjelp men ingen har svart deg på 1 uke, så..

 

Rettet bare litt på deg :-) Er selv utdannet automatiker men jobber innenfor robotics/logistikk

 

takk for det :) Har egentlig veldig liten kunnskap om automasjon, ser automatikere titt og ofte men skjønner ikke hva som foregår, hehe.

Lenke til kommentar

Skulle kanskje nevnt at jeg snart er ferdig automasjons-ingeniør med fagbrev som elektriker i bunn, så jeg lurer egentlig på hva jobben vil innebære for min del.

 

Jeg regner med det blir litt feilsøking og litt programmering og sånt men er veldig usikker på hvor utfordringene i dette ligger, så det er vel det jeg lurer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...