Gå til innhold

Beste app til løping og turer på fjellet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ønsker en app som registrerer turen jeg har hatt, enten det er løping eller vanlig tur på fjellet.

 

Hvilken app er foretrukket til dette til Android og til WP?

Runtastic fungerer veldig bra for min del ivertfall. den har ganske mange funksjoner og har fått god kritikk. Også ganske enkel å bruke. Er til android.

 

hvis du har gps aktivert, kan appen lagre ruten din og tiden du bruker. Dette kan du gjøre flere ganger og gå tilbake å se om du har forbedret deg. Du får også muntlig tilbakemelding for hver km (tror jeg), men det er bare med kjøpeversjonen. Hvis du har gratis versjonen vil du få tilbakemelding bare om de 2-3 første kilometerne. Akkurat det er jeg da ikke helt sikker på...

Du kan også legge inn motivasjonssang som kan spille for deg.

Du får også informasjon om høyde over havet, gjennomsnittsfart, maks fart osv.

Er ganske mye mer også, men orker ikke liste alt.

 

Du får enda flere funksjoner om du kjøper appen, tror ikke den er så sabla dyr engang ;)

Endret av Krassebassen
Lenke til kommentar

Har lastet ned Runkeeper, Strava, Endomondo og Runtastic nå for å se litt på selve appen.

 

Det er kun Runtastic og Endomondo som er på både Android og WP etter hva jeg kan se. Android er første prioritert, men mulig det vil bli behov for å ha appen på WP også etter hvert.

 

Strava og Runkeeper blir begge vraket på grunn av manglende støtte for Ant+ pulsbelte, så da står jeg kun igjen med Endomondo og Runtastic.

 

På Runtastic må jeg gå for pro utgaven, men det er ett engangskjøp på ca 30 kroner, med andre ord ikke noe å snakke om. Endomondo virker det på gratis utgaven.

 

En ting jeg synes er litt merkelig er at Runtastic vil ha betalt for appen, og i tillegg har de pris per måned/år slik som Endomondo. Hva er greien her?

 

Tenker jeg får sammenligne de funksjoner de har og ta en avgjørelse derfra, se om der er noen funksjoner jeg setter mer pris på en andre.

 

En ting jeg ser alt nå at jeg vil savne i fra de begge er muligheten til å styre spillelister i fra wimp/spotify i appen. Alternativet her blir vel å gå over på google sin tjeneste istedet.

 

Takker for svar. Dere som har testet Endomondo og Runtastic, har dere noen innspill på fordeler/ulemper med de to?

 

Førsteinntrykket til Runtastic er at det er litt mindre oversiktlig på hovedskjermen enn de andre, men det er gjerne bare i starten?

Endret av kreps79
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har testet disse litt nå og lurer på om der er en funksjon som lar meg hente inn en tidligere treningsøkt og bruke denne som en "virtuel motstander"? Vil gjerne få oppdateringer underveis på hvordan jeg ligger an samenlignet med treningsøkten jeg har lagt inn som utgangspunkt. Greit å få vite om jeg er foran eller bak ved de forskjellige rundene som er satt, evnentuelt på utvalgte punkter på strekningen.

 

For eksempel så har jeg en fast rute opp fjellet jeg går en gang i uken. På denne stigningen hadde det vært greit å fått en oppdatering under veis 3-4 ganger på hvordan jeg ligger an mot min beste tid på samme strekning uten at jeg må følge med tiden manuelt på telefonen.

Lenke til kommentar

Å finne en app som lagrer turene er ikke noe problem. De fleste gjør det med nødvendig informasjon.

 

Det jeg trenger er en app som holder meg oppdatert om hvordan jeg ligger an på turen i forhold til en bestemt treningsøkt.

 

Har jeg bestetid på 21 minutter på en gitt strekning så vil jeg gjerne vite hvert tredje minutt hvor langt foran/bak er i forhold til beste tiden som jeg har som ett utgangspunkt.

 

Skal teste litt mer i Endomondo og se om jeg finner muligheten der :)

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av det, så gjenstår det å få testet i morgen :)

 

En kan velge en tidligere treningsøkt som en kan konkurrere mot. En kan også velge når en skal få oppdateringer, enten det er etter x antall km eller etter x antall minutter, samt hva en vil ha oppdatering på. Nøyaktig hvilken informasjon en får underveis vet jeg ikke enda, men håper jo at det er hvordan en ligger mot tiden en jobber mot og ikke bare hastighet, puls og den type informasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Endomondo legger ned.. Hva nå?? 

Jeg går mest turer i terreng og sykler. De fleste apper er for jogging /løping. 

Noen som vet hvilken app som kan erstatte Endomondo? 

Lastet ned MapMyRun som de anbefaler å gå over til, men førsteinntrykket er dårlig. Og jeg tror ikke jeg får endret språk til Norsk?? 

Takker for alle tilbakemeldinger og forslag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...