Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skade i fotballkamp - trenger jeg legehenvisning for å få MR?


ræss93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tror jeg varrierer litt. Men at forsikringen din dekker MRen er jeg noe usikker på.

 

Det aller enkleste er dersom du får en henvisning i fra legen (noe du uansett burde få) for det å hente ut ett bilde av en MR med mindre det er brudd eller lignende er vanskelig å finne dersom man ikke vet hva man leter etter.

 

Jeg hadde en uspesifisert MR for noen år siden der jeg ikke hadde henvisning i fra lege. Men det kan være at ting har forandret seg.

Lenke til kommentar

Det tror jeg varrierer litt. Men at forsikringen din dekker MRen er jeg noe usikker på.

 

Det aller enkleste er dersom du får en henvisning i fra legen (noe du uansett burde få) for det å hente ut ett bilde av en MR med mindre det er brudd eller lignende er vanskelig å finne dersom man ikke vet hva man leter etter.

 

Jeg hadde en uspesifisert MR for noen år siden der jeg ikke hadde henvisning i fra lege. Men det kan være at ting har forandret seg.

Hvorfor er det best med henvisning fra lege da?

Kan jeg ikke gå til lege med bildene etter MR?

 

Jeg opererte venstre kne for menisk for to år siden. Opererte da vekk halve. Nå er jeg redd for at resten har blitt ødelagt. Føler det er unødvendig med henvisning da jeg føler jeg må ta et bilde uansett, hvis jeg bare kan levere bildene etterpå til lege.

Lenke til kommentar

Viss du ser det siste innlegget mitt så måtte jeg korrigere meg selv litt.

 

Uansett så kan du dra på legevakten og få en henvisning, deretter bestille en time privat og få en tilbakemedling i fra klinikken. Det tar i praksis ikke noe lengre tid.

Så det nå. Men bør jeg ikke da melde skaden f.eks i morgen, og så dra til legen i morgen?

Så får jeg med henvisning og får MR innen 24 timer?

Lenke til kommentar

 

Viss du ser det siste innlegget mitt så måtte jeg korrigere meg selv litt.

 

Uansett så kan du dra på legevakten og få en henvisning, deretter bestille en time privat og få en tilbakemedling i fra klinikken. Det tar i praksis ikke noe lengre tid.

Så det nå. Men bør jeg ikke da melde skaden f.eks i morgen, og så dra til legen i morgen?

Så får jeg med henvisning og får MR innen 24 timer?

 

 

Viss dette hadde vært meg. Så hadde jeg gjort følgende.

 

Jeg ville kontaktet kontoret til fastlegen min å forhørt meg om det var mulig å få en time idag. Dersom dette ikke var mulig hadde jeg hørt om legesenteret hadde andre ledige leger. Dersom svaret hadde vært nei hadde jeg dratt på legevakten og fått en henvisning derifra, noe jeg hadde sørget for å fått gjort før 12 - 13:00 tiden slik at jeg kunne bestilt MR til dagen etterpå. Jeg hadde betalt denne selv utenfor forsikringen, men det er fordi jeg ikke tar meg tid til å vente på behandling eller forsikringsoppgjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...