Gå til innhold

Nå kan Googles selvkjørende biler takle travle bymiljøer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Sånn skal det være! 100% selgående biler er og blir fremtiden. Miljøidiotene som ikke vil bygge vei er en gjeng bakstreverske nek som bare ser problemer og aldri muligheter. En verden med elektriske biler, massevis av gode og brede veier er den mest effektive personlige persontransporten vi kan få til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Sånn skal det være! 100% selgående biler er og blir fremtiden. Miljøidiotene som ikke vil bygge vei er en gjeng bakstreverske nek som bare ser problemer og aldri muligheter. En verden med elektriske biler, massevis av gode og brede veier er den mest effektive personlige persontransporten vi kan få til.

 

Tror teleportasjon hadde vært mer effektiv, men det er vel ikke mulig ennå (kanskje kan det bli det en dag).

Lenke til kommentar

Dette er nok ikke modent enda, men kanskje mer aktuelt som input for en aktiv bremseassistent? Det du ikke ser, blir oppfattet av bilen, som bremser selv. Noen biler (Volvo) har allerede et slikt assistentsystem, men Google's system kan kanskje være en annen tilnærming til problemet, samtidig som de jobber seg videre mot målet sitt, nemlig førerløse biler.

Lenke til kommentar

Hvor mange situasjoner var det som var testet ( det kom dårlig frem i videoen) ?

 

Det er en del situasjon jeg skulle ha likt å vit hvite hvordan blir behandle av disse bilene

Da er jeg redd for at det forsatt finnes noen som ikker teste eller som ikke er tenkt på

 

Du er nok ikke alene om å være redd for det. Som i at Google har garantert har ansatt være-redd-for personer og stille-ingeniørene-dumme-spørsmål folk. I tillegg er det USA vi snakker om, så de får nok ikke slippe førerløse biler helt fri før de er sikrere enn banken. Testmetodikk osv. finner du neppe på norsk, i den grad det er offentlig informasjon i det hele tatt, så da stopper det toget...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her hjelper det ikke med bare garanti.

Det må være så sikker at de ikke trenger noen garanti.

 

problemet med automatikk er at man aldri vil kunne stole 100% på det og da trenger man alternativer til automatikken den en gangen automatikken svikter.

Her nytter det ikke å si at det er sikrere en når du kjører den ene gangen noen blir skadet , selv om du sikkert vill ha skade flere.

 

Det er også noe som er lit urettferdig i forhold til det å kunne kjøre selv

slik jeg forstår det så virker det som automatikken for lov til å benytte seg av mer informasjon en om du eller jeg skulle kjøre.

 

Man må da kunne presentere den samme informasjon til sjåføren som til automatikken

Da er jeg ikke så ikker på at automatikke har så mange ekstra fordeler

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sånn skal det være! 100% selgående biler er og blir fremtiden. Miljøidiotene som ikke vil bygge vei er en gjeng bakstreverske nek som bare ser problemer og aldri muligheter. En verden med elektriske biler, massevis av gode og brede veier er den mest effektive personlige persontransporten vi kan få til.

 

Tror teleportasjon hadde vært mer effektiv, men det er vel ikke mulig ennå (kanskje kan det bli det en dag).

Ser frem til den dagen når jeg kan si computer beam me up.. Og jeg kan ha ha et holodeck. Desverre tror jeg ikke jeg får oppleve det. Men kan fantasere om det når jeg ser Star Trek :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ser frem til den dagen når jeg kan si computer beam me up.. Og jeg kan ha ha et holodeck. Desverre tror jeg ikke jeg får oppleve det. Men kan fantasere om det når jeg ser Star Trek :-)

 

En vet jo ikke. Teknologien i dag går vanvittig kjapt iforhold til det gjorde på 100 år på 19-hundretallet. Så jeg tror vi kommer til å se mye i vår leve tid. Før var mobiler science fiction, idag er det vanlig.

Lenke til kommentar

 

Ser frem til den dagen når jeg kan si computer beam me up.. Og jeg kan ha ha et holodeck. Desverre tror jeg ikke jeg får oppleve det. Men kan fantasere om det når jeg ser Star Trek :-)

 

En vet jo ikke. Teknologien i dag går vanvittig kjapt iforhold til det gjorde på 100 år på 19-hundretallet. Så jeg tror vi kommer til å se mye i vår leve tid. Før var mobiler science fiction, idag er det vanlig.

 

Nå er det en del menneskelige faktorer som bremser litt på utviklingen så da går det nok mer en 10 år

mobilen har riktignok eksistert siden 50 tallet men det ordentlige utviklingen starter jo ikke før en gang på 80 tallet. mobilen er da et sted mellom 60 og 30 år

 

Teknologien bak automatiske biler må man vel grunn si begynte midt på 2000 tallet

Hvis man da regner 30 år fra den tiden så er man nok der først i 2035 , om 20 års tid

 

Derimot så tror jeg ikke på noe kjøreforbud , der man blir nektet å kjøre selv ut over de vanlige reglene ( slik det fungerer i dag )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Sånn og forstå.

 

Tror det blir litt som på fly når det kommer til automatikken, en kan enten kjøre manuelt, eller la datamaskinen gjøre det for en. Men det kommer nok til å bli mindre dødsfall som følge av automatiske biler.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

 

Sånn skal det være! 100% selgående biler er og blir fremtiden. Miljøidiotene som ikke vil bygge vei er en gjeng bakstreverske nek som bare ser problemer og aldri muligheter. En verden med elektriske biler, massevis av gode og brede veier er den mest effektive personlige persontransporten vi kan få til.

Tror teleportasjon hadde vært mer effektiv, men det er vel ikke mulig ennå (kanskje kan det bli det en dag).

 

Tja?? kan man ha sex på nettet er vel et meste gjort.............

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...