Gå til innhold

Privatist eksamen i spansk 1


knolltott

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal opp til privatisteksamen i spansk 1 imorgen. Jeg gruer meg helt vanvittig mye, å er redd for å stryke. Jeg er veldig usikker på hvilket nivå de forventer at man skal ligge på, siden jeg ikke har hatt språk på vgs. Jeg har fulgt udir sin læreplan, men er likevel veldig usikker. Er det noen som har hatt spansk muntlig privatisk eksamen som kan dele sine erfaringer. Jeg vet at det jeg ikke kan til nå kommer jeg ikke til å lære meg, men jeg vil veldig gjerne høre om noen som har noen erfaringer o,l så jeg vet litt mer om hva jeg går til. har søkt mye rundt, men har funnet lite om andres erfaringer.

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg hadde eksamen i spansk 1 før jul.

Jeg fikk først en tekst som jeg skulle lage et lite sammendrag av. Jeg fikk også 3 spørsmål til teksten jeg måtte svare på. Etterpå var det en liten samtale om temaet, og så fikk jeg spørsmål om 3 tekster fra leselisten min. Hvis det var noe jeg ikke kunne svare på spurte de om noe annet. Det viktigste er å snakke spansk og kommunisere. Jeg snakker på ingen måte perfekt spansk, men fikk likevel toppkarakter.

Lykke til! Det går nok veldig bra

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noen lese liste? Men har forberedt meg på kultur, geografi, spåk og dagligdagse samtaler, for det var de som sto i kompetansemålet.

Tusen takk for svar, jeg håper jeg får en lignende eksamen som du. Jeg har ikke så lyst på en lytte tekst, men ser at det er ganske vanlig å få. Huff! Gratulerer med 6`er forresten! Det er knallbra.


Hei!

Jeg hadde eksamen i spansk 1 før jul.

Jeg fikk først en tekst som jeg skulle lage et lite sammendrag av. Jeg fikk også 3 spørsmål til teksten jeg måtte svare på. Etterpå var det en liten samtale om temaet, og så fikk jeg spørsmål om 3 tekster fra leselisten min. Hvis det var noe jeg ikke kunne svare på spurte de om noe annet. Det viktigste er å snakke spansk og kommunisere. Jeg snakker på ingen måte perfekt spansk, men fikk likevel toppkarakter.

Lykke til! Det går nok veldig bra

 

Jeg har ikke fått noen lese liste? Men har forberedt meg på kultur, geografi, spåk og dagligdagse samtaler, for det var de som sto i kompetansemålet.

Tusen takk for svar, jeg håper jeg får en lignende eksamen som du. Jeg har ikke så lyst på en lytte tekst, men ser at det er ganske vanlig å få. Huff! Gratulerer med 6`er forresten! Det er knallbra.

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det? :)

Jeg fikk 2!! men det var alt jeg trengte. Fikk først en lytte tekst som jeg skulle gjenfortelle. Det gikk helt supert, fikk også temaet latin amerika, og presenterte en god presentasjon. Frem til da lå jeg på en 4(fikk jeg beskjed om etterpå). Men det var når de skulle begynne å stille meg spørsmål jeg sleit. Mye fordi jeg faktisk ikke satt inne med den kunnskapen jeg burde ha gjort om latin amerika. Ble spurt om hvorfor de snakket spansk der, og om urfolket, samt hvilke land som grenset til hverandre. Alt skulle svares på på spansk, naturligvis. I tillegg fikk jeg se noen bilder som jeg skulle beskrive, noe jeg klarte dårlig. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde god forstålse til faget, men siden jeg manglet en del grunnleggene kunnskap om geografi, i tillegg til at jeg sleit med fritale utenom den teksten jeg hadde forberedt så manglet jeg 2 av 3 basice faktorer for å få en god karakter, og derfor fikk jeg karakteren 2. Jeg var egentlig bare overlykkelig for å stå. Jeg har aldri hatt undervisning ifaget, så jeg har lest meg opp selv. 2 var alt jeg trengte for å komme inn på skole til høsten. Hurra! ( men vil anbefale andre som skal opp til eksamen om å sette seg godt inn i kultur, geografi og latin amerika)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...