Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger jeg en bedre router?


Gjest medlem-332567

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-332567

vet jeg spør mye men, er det vits med bra routere med en pc? K si jeg har verdens dårligste router, med switch og har bare en pc i huset jeg har routern nærme pcen med kabel.. da vil jeg få max ytelse av nettet sant? fordi bra routere er bare lagd for wifi med flere pcer? sant? eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har bruk for en ruter, kjøper du ikke en ruter. Det høres ut som trenger mer en svitsj, eller som nevnt over ingenting etter det du har som backbone (sannsynligvis modem/ruter fra bredbåndsleverandør). To rutere på rad er stort sett meningsløst. Og du trenger dem ikke for å kun fordele signal.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Hvis du ikke har bruk for en ruter, kjøper du ikke en ruter. Det høres ut som trenger mer en svitsj, eller som nevnt over ingenting etter det du har som backbone (sannsynligvis modem/ruter fra bredbåndsleverandør). To rutere på rad er stort sett meningsløst. Og du trenger dem ikke for å kun fordele signal.

Hva er en svitsj? hvordan skal jeg få nett, hvis jeg ikke har en router?

Lenke til kommentar

 

Hvis du ikke har bruk for en ruter, kjøper du ikke en ruter. Det høres ut som trenger mer en svitsj, eller som nevnt over ingenting etter det du har som backbone (sannsynligvis modem/ruter fra bredbåndsleverandør). To rutere på rad er stort sett meningsløst. Og du trenger dem ikke for å kun fordele signal.

Hva er en svitsj? hvordan skal jeg få nett, hvis jeg ikke har en router?

 

Du må nesten si hva du har allerede av utstyr.

 

Hva har du fått fra leverandøren?

Hva har du av utstyr selv? Og er det kun til en pc?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Jeg har en en stæsjonar pc, jeg har ikke no nett i det heletatt. det er bare et exempel. Si jeg bor aleiene da, og har en stæsjonar pc... hvordan skulle jeg ha fått nett kjøpt router? eller hva?

Lenke til kommentar

Hva med å være litt mer spesifikk i det opprinnelige spørsmålet....

 

Hvis du bestiller nett fra en eller annen leverandør, så får du et modem eller multimodem (innebygget ruterfunksjonalitet). Denne kobler du til din PC eller eventuelt egen ruter hvis det trengs (som igjen avhenger av bruk og utstyr).

 

 

 

 

 

Edit: korrekturlesing...

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...