Gå til innhold

Mediesenter-PC eller streaming-enhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har frem til nå benyttet meg av boxee box fra Dlink, men sitter nå å vurderer noe annet.

Har dere noen forslag anbefalinger til hva jeg bør velge?

Enheten skal stort sett benyttes til å se film/serier fra nettverksdisk/server.

En pc som ikke tar for mye plass og bråker for mye?

Og tar gjerne imot forslag på programvare som er best egnet til mediesenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plex er plug-and-play, men skal man virkelig ha god programvare med ~uendelige valgmuligheter så installerer man XBMC og glemmer alt annet. Problemet med Plex er at det krever at en enhet har server-programmet kjørende, mens HTPC-en kjører klienten. XBMC krever bare delt mappe (eller annen fildeling etter ønske) og at "server" er påslått og koblet til nettverket. Dessuten er XBMC nydelig å se på, og man kan bruke f. eks. iPad eller mobiltelefon med Android som fjernkontroll (enten klassisk fjerkontroll eller som katalog). XBMC tar følgelig litt lengre tid å sette opp enn Plex, men er i mine øyne den desidert beste løsningen på lengre sikt. Fordelene med Plex er da at det er rasende enkelt å sette opp, samt at man kan bruke Plex også på iPad for å se film, XBMC har bare støtte for fjernkontroll på iPad.

Som hardware kan jeg jo foreslå Intel NUC. Om man bare skal se film og TV-serier holder det med Celeron- eller i3-versjonen, selv har jeg kraftigste i5-versjonen og det er strengt tatt overkill så det holder. Husk bare å kjøpe HDMI til mini-HDMI kabel med...

Men --- hvorfor vil du bytte ut Boxee Box-en din? Er den for puslete, trenger du støtte for noe annet, ønsker du å kjøre Windows på den, eller har du rett og slett bare lyst å bruke penger på noe nytt? :p

Skrevet

Chromecast med "Videostream for Chromecast" og Remote Desktop er alt jeg trenger. Spiller alt jeg har prøvd i topp kvalitet, og det beste er at det er så og si ingen komplisert set up. Plug and play!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...