Gå til innhold

GTX 680 SLI-problem


strain

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sliter med at jeg ikke får aktivert SLI i Nvidia kontrollpanel da jeg flyttet to skjermkort over til en annen PC. Dvs at SLI-delen ikke er i kontrollpanelet i det hele tatt, og sliter med å finne grafikk-kort nummer to. Har fungert perfekt på PC1, men får det altså ikke til å virke på PC2.

 

PC2 består av:

 

Hovedkort: Asus P8Z77-V Deluxe

- Har oppdatert til nyeste firmware

PSU: Corsair HX 850w (Samme mengde watt som i PC1, så burde ikke stå på watten)

GFX: 2stk MSI GTX 680

 

Når jeg setter i begge kortene, så fungerer bildet kun dersom jeg kjører kortet som står i slot 1. Fjerner jeg det kortet, så fungerer kortet i slot2 også. Men når begge kortene står i, så fungerer altså kun det ene.

 

NB: Bruker samme SLI-bro som var i PC1, og har testet tilbake i den maskinen og ting fungerte smertefritt.

 

I BIOS -> Advanced -> Advanced-tab -> System agent configuration -> NB PCIe configuration så får jeg følgende når begge står i:

PCIEX16_1 Link speed x16

PCIEX16_2 Link speed Not present

 

Dersom jeg fjerner kortet i slot1:

 

PCIEX16_1 Link speed Not present

PCIEX16_2 Link speed x16

 

 

Hva i alle dager er galt her? Håper noen har mulighet til å hjelpe til med dette! :-)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som et lignende problem fra denne tråden

 

http://www.tomshardware.co.uk/forum/387333-33-asus-p8z77-premium-gtx660tis-issue

 

Er iallfall noe av det der. Opplever ikke noe frysing eller noe slikt, er kun det at PCen ikke vil oppdage begge kortene samtidig.

 

 

Driver problem kanskje?

 

 

Slett alt som har med driveren å gjør. Også i sikkerhetsmodus. Last så ned ny og installer. Verdt å prøve hvertfall :)

 

Alt av drivere er slettet, og deretter reinstallert uten nytte, dessverre.. :-(

Lenke til kommentar

Men prøvde du det som var fix fra den tråden da?

 

Har nå prøvd det som var fix der, men problemet er at andrekortet rett og slett ikke dukker opp noen plass. Får det ikke opp i BIOS, og heller ikke i GPU-z. Hvordan får jeg til å endre farten til 8x, og ikke 16x i PCI-E? Fant ikke noe om det i BIOS.

 

Hva skjer om du setter kortet i det aller nederste x16-slotet?

 

Får dessverre ikke plass der. Kjøleren er for stor, så det blir for kort avstand til PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...