Gå til innhold

Ruter til et lite hjemmenettverk med 8Mbps innlinje. Korte avstander men murvegger.


Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe med ny PC, sannsynligvis denne, og har naturlig nok tenkt å slippe mer kabling enn nødvendig. Jeg ønsker ikke å bruke mer penger på ruter enn nødvendig (og jeg har heller ikke særlig peiling på trådløse nett)

 

Internettleverandøren klarer ikke å levere raskere nett enn ca. 8 Mbps inn.

 

3461425017.png

 

Leiligheten er omtrent som på tegningen under (plassering av ruteren er bestemt av telefonkontakten). Murveggene er ca. 14 cm og 10 cm tykke. PC-en vil tilbringe mesteparten av tiden ved skrivebordet (ca. 70 %) eller stuebordet (25 %), med fri sikt fra skrivebordet til ruteren ca. 8 m unna.

 

2m6pfn6.png

  • Til å begynne med vil mesteparten av aktiviteten være strømming fra nettet til PC.
  • Etter hvert håper jeg å få til en løsning for trådløs overføring av video og lyd fra PC-en til TV-en og stereoanlegget i stua, så jeg slipper kablingen.
  • Eventuelt vurderer jeg også med tid og stunder å skaffe en NAS for strømming & backup.

 

PC-en jeg har tenkt å kjøpe har 802.11 b/g/n trådløst nettverkskort, Intel 7260.

 

Hvilke rutere kan dere anbefale for mine behov?

Endret av Jostein G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor selv i murhus, riktig nok over flere etg. Jeg har routeren i kjelleren og fikk vesentlig bedre dekning ved å sette routeren i vinduet (når 2 etg opp, men ikke til 3 etg).
Har vel hatt 3 D-link routere (alle toppmodeller når jeg kjøpte dem), og de har alle vært noe søppel. Byttet til ASUS nå siste gang, den er jeg så langt strålende fornøyd med, så kan anbefale ASUS. Tror ikke du skal få så mye problemer med dekning i det hele tatt egentlig, vanskelig å si på forhånd.
Jeg bruker vel denne nå, den kommer med AiCloud som også kan være nyttig hvis du skal ha NAS :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kabling er til for å slippe mer trådløst enn nødvendig, slik kan en sørge for at kun mobile enheter benytter trådløst.

Sånn bortsett fra faktumet over, kjøp en dd-wrt kompatibel Asus router-ap-switch dings. F.eks RT-N53U, RT-N66U, RT-AC56U, RT-AC66U eller RT-AC68U litt ettersom hvor mye penger du vil bruke.

 

(du må vel ikke legge inn dd-wrt, men kjekt å ha muligheten).

Lenke til kommentar

1. Tommel opp for en vettug og god forklaring, samt framlegging av problemstillingen din! :D

 

2. Hvorfor tror alle at routeren må stå ved telefonuttaket i veggen? ;p Plasser den akkurat der du vil ha den, bare å dra lang nok kabel! ;-)

 

3. Fra Broadnet nå, så har du vel et modem/multimodem? Hvilket/hva slags?

 

4. Anbefaler deg en Asus RT-N66U router, eller en AC66U hvis du vil gå opp litt i pris, hvertfall med tanke på kortet ditt, 7260, som er et AC kort! Bare tull nesten å ikke gå for AC66 med det kortet!

 

 

Dette er utifra dine krav og ønsker... Du vil få et ekstremt bra og stabilt nettverk med dette utstyret..;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

2. Hvorfor tror alle at routeren må stå ved telefonuttaket i veggen? ;p Plasser den akkurat der du vil ha den, bare å dra lang nok kabel! ;-)

TS liker ikke kabel.

4. Anbefaler deg en Asus RT-N66U router, eller en AC66U hvis du vil gå opp litt i pris, hvertfall med tanke på kortet ditt, 7260, som er et AC kort! Bare tull nesten å ikke gå for AC66 med det kortet!

Meh... 8Mbit linje ut... han trenger jo ikke akkurat AC enda. Men kjøper han det nå så kan han jo dra nytte av det senere en gang, blir litt opp til TS. Litt anderledes blir det jo om han etterhvert skal opp med en NAS eller noe, da kan han jo nyte AC fart mellom de interne greiene sine (om alle dingsene støtter AC).

Du vil få et ekstremt bra og stabilt nettverk med dette utstyret.. ;)

Nei, "ekstremt bra og stabilt" er det jeg som har og jeg har helt annet utstyr. Det han får er "helt greit til hjemmebruk".
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Qout'er meg selv litt for å forklare noe;

(du må vel ikke legge inn dd-wrt, men kjekt å ha muligheten).

dd-wrt er firmware, dvs styringsprogrammet til router boksen. Greia er at før eller seinere må du sette opp boksen og da kløner du rundt i brukergrensesnittet, eller "firmware'n". Det kjekke med dd-wrt er da at du får samme firmware/brukergrensesnitt (muligheter) på mange ulike bokser/(routere). Det gjør at du kjenner deg igjen.

 

Så om noen år når du må bytte til en annen boks så legger du inn dd-wrt på den nye og vips så kjenner du igjen det du er vant til. Det er likt som den forrige boksen, uavhengig av produsent. I lengden blir det mindre knoting etter hva som er hvor.

 

+ at du som regel har fler muligheter med dd-wrt enn hva fabrikanten av boksen gidder å legge inn i sin firmware. Samt oppdateringer over lenger tidsrom.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

4. Anbefaler deg en Asus RT-N66U router, eller en AC66U hvis du vil gå opp litt i pris, hvertfall med tanke på kortet ditt, 7260, som er et AC kort! Bare tull nesten å ikke gå for AC66 med det kortet!

Meh... 8Mbit linje ut... han trenger jo ikke akkurat AC enda. Men kjøper han det nå så kan han jo dra nytte av det senere en gang, blir litt opp til TS. Litt anderledes blir det jo om han etterhvert skal opp med en NAS eller noe, da kan han jo nyte AC fart mellom de interne greiene sine (om alle dingsene støtter AC).

 

Hastighet ut mot nettet er ikke alltid hovedgrunnen til å ha raskt lokalnett.

Kan jo hende han vil ta i bruk lokal streaming, NAS, sette opp backup av alle PCene osv.

Endret av covah
Lenke til kommentar

Nå er det hjemmenettverk det er snakk om da, Tiltman! Og jada, alt er relativt... Kunne jo ha anbefalt en Cisco 2900 router og 6500 switch f.eks.. Da kan Asusen bare legge seg.. Men igjen, det er HJEMMENETTVERK Ts spør om, og et relativt beskjedent/moderat nettverk også..

 

Og med tanke på intern trafikk, så er det greit å ha utstyr som tåler den belastninga som Ts ser for seg, for fremtiden... Og til hjemmebruk, så er det ikke mye annet som kan måle seg mot Asus N66/AC66/68 pr. idag.. Samt at når nettverkskortet Ts har/får, er et AC kort, så er det hvertfall lurt å gå for en AC router!

 

Så skal du kritisere, så finn noe relevant å kritisere! Innlegget ditt er så malplassert som det går an å få det!

Endret av ChrisCo
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så er ASUS bra, og D-link dårlig. Er det andre produsenter som kan anbefales/frarådes?

 

2. Hvorfor tror alle at routeren må stå ved telefonuttaket i veggen? ;p Plasser den akkurat der du vil ha den, bare å dra lang nok kabel! ;-)

3. Fra Broadnet nå, så har du vel et modem/multimodem? Hvilket/hva slags?

 

2. Generell irritasjon over å måtte trekke kabler. På den annen side kan det kanskje være smart å plassere boksen nærmere TV-en isteden, slik at det er lett å koble PC-en på med nettverkskabel de få gangene jeg faktisk trenger full fart inn. Bør jeg da strekke telefonlinje fra uttaket til modemet, og så ha modemet nært ruteren, eller bør jeg strekke nettverkskabel fra modemet til ruteren, og så ha modemet nært uttaket?

 

3. Homenet faktisk: Liten dings (Eltek A7100-A2) med tre kontakter: Line, LAN og strøm. I tillegg har en annen liten dings for bredbåndstelefon.

 

Meh... 8Mbit linje ut... han trenger jo ikke akkurat AC enda. Men kjøper han det nå så kan han jo dra nytte av det senere en gang, blir litt opp til TS. Litt anderledes blir det jo om han etterhvert skal opp med en NAS eller noe, da kan han jo nyte AC fart mellom de interne greiene sine (om alle dingsene støtter AC).

Du vil få et ekstremt bra og stabilt nettverk med dette utstyret.. ;)

Nei, "ekstremt bra og stabilt" er det jeg som har og jeg har helt annet utstyr. Det han får er "helt greit til hjemmebruk".

 

 

Så det er smartere å betale 1000 - 1200 nå, enn å kjøpe et mye billigere (som denne) og så heller oppgradere ved behov? Har sittet på kablet nett lenge, hvor stor forskjell vil jeg merke i vanlig nettlesing (nyheter, youtube, etc.) sammenlignet med 802.11n sammenlignet med 802.11ac ? Hvor raskt trådløst nett trenger jeg egentlig for å strømme HD-innhold som f.eks. NetFlix til en Chromebox?

 

Kabling er til for å slippe mer trådløst enn nødvendig, slik kan en sørge for at kun mobile enheter benytter trådløst.

Sånn bortsett fra faktumet over, kjøp en dd-wrt kompatibel Asus router-ap-switch dings. F.eks RT-N53U, RT-N66U, RT-AC56U, RT-AC66U eller RT-AC68U litt ettersom hvor mye penger du vil bruke.

 

(du må vel ikke legge inn dd-wrt, men kjekt å ha muligheten).

Hva er forskjellen på RT-N53U (som ikke selges i Norge) og denne?

 

Til slutt har jeg et spørsmål om NAS og mediespillere. Etter å ha sjekket båndbredden til HDMI har jeg innsett at det er en stund før man kan overføre 4 Gbit/s trådløst, og siden TV-en mangler nettverkstilkoblinger blir jeg nok nødt til å enten koble den bærbare til TV med HDMI-kabel, eller koble TV-en til en mediespiller. Jeg regner med at trådløs lydoverføring er lettere (der holder det kanskje med en blutooth mottaker koblet til forsterkeren)?

 

Er det noen som har erfaring med å bruke denne NAS-serveren som mediespiller? Eller er det bedre og billigere med dedikert NAS-boks og dedikert (trådløs) mediespiller?

 

Mange takk så langt!

Endret av Jostein G
Lenke til kommentar

 

 

Slik jeg forstår det så er ASUS bra, og D-link dårlig. Er det andre produsenter som kan anbefales/frarådes?

 

Asus er (vel) nr. 1 når det kommer til hjemmeroutere i dag, så er egentlig ikke noe vits i vurdere noen andre merker, seriøst....! De har sine svakheter de også, som alt annet, men de er kraftige, stabile og git deg det du skal ha og krever, + litt til....

 

 

 

2. Generell irritasjon over å måtte trekke kabler. På den annen side kan det kanskje være smart å plassere boksen nærmere TV-en isteden, slik at det er lett å koble PC-en på med nettverkskabel de få gangene jeg faktisk trenger full fart inn.

 

Ser den! ;) Det var bare et generelt tips, da maaaange tror de må ha modem/router ved veggboksen, og bruke den lille stumpen av en kabel som følger med, fordi "det bare er sånn"......:p Fysisk plassering har 0 å si, kun rekkefølgen på forskjellige bokser som er viktig...

 

 

 

Bør jeg da strekke telefonlinje fra uttaket til modemet, og så ha modemet nært ruteren, eller bør jeg strekke nettverkskabel fra modemet til ruteren, og så ha modemet nært uttaket?

 

Ett fett! Som sagt, den fysiske plasseringa av utstyret har absolutt ingenting å si...;)

 

 

 

Så det er smartere å betale 1000 - 1200 nå, enn å kjøpe et mye billigere (som denne) og så heller oppgradere ved behov? Har sittet på kablet nett lenge, hvor stor forskjell vil jeg merke i vanlig nettlesing (nyheter, youtube, etc.) sammenlignet med 802.11n sammenlignet med 802.11ac ? Hvor raskt trådløst nett trenger jeg egentlig for å strømme HD-innhold som f.eks. NetFlix til en Chromebox?

 

Enkelt svar, JA! Du vil få igjen mye mer ved å bruke 1000-1200,- på en skikkelig router, enn den gamle, middelmodige routeren du linket til.... Ja, det er stor prisforskjell, men gjør det ordentlig med en gang... Bare en anbefaling, men du vil angre på å kjøpe billigmodellen, for så å kjøpe en "dyr" en om 6 mnd fordi du er dritt lei utfall, trege overføringer etc.... Sier ikke at N15 er dårlig, aldri vært borti den, men erfaring sier IKKE GJØR DET! (I forhold til N66/AC66/AC68)

 

Når et gjelder N vs. AC så er det nesten 600Mbit i forskjell! 802.11n (med to antenner) vil yte 300Mbits (teoretisk), mens AC kortet ditt vil gi 867Mbit (teoretisk)... You do the math...;)

Men dette gjelder mellom routeren og PCen din (som har WiFi kortet selvfølgelig)... Så du vil i praksis kun merke forskjell hvis du overfører filer internt og enheten i andre enden kan gi/motta såpass store datamengder.... For full HD på Netflix/HBO, så trenger du ca 5Mbps, du har 8, så du skal fint kunne få full pupp!

 

Til slutt har jeg et spørsmål om NAS og mediespillere. Etter å ha sjekket båndbredden til HDMI har jeg innsett at det er en stund før man kan overføre 4 Gbit/s trådløst, og siden TV-en mangler nettverkstilkoblinger blir jeg nok nødt til å enten koble den bærbare til TV med HDMI-kabel, eller koble TV-en til en mediespiller. Jeg regner med at trådløs lydoverføring er lettere (der holder det kanskje med en blutooth mottaker koblet til forsterkeren)?

 

 

Hva mener du her egentlig? Trenger ikke 4Gbps for å overføre HDMI til TVen din... Det er den teoretiske maks hastigheten standarden støtter, ikke hva som faktisk overføres.... Og HDMI og nettverkstilkobling (Ethernet) er to vidt forskjellige ting, så det du sier her, makes no sense.... (Hvis jeg skjønner deg rikitg)

 

Du kan enten koble PCen din til TVen via HDMI, eller via en mediespiller, ja... Hvis du har en forsterker som støtter Bluetooth, så skal vel ikke det være noe problem...

 

Kjenner ikke til NASen du linker til, men kan anbefale Synology i hvertfall.... Men det er smak og behag...

Nå er det også viktig at du er klar over at enkelte enheter er beregnet på kablet nett, f.eks NAS, så noe kabling må du regne med.. Du får NASer med WiFi, enten innebygd eller via USB dongle, men det vil være best med kabel på dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så skal du kritisere, så finn noe relevant å kritisere! Innlegget ditt er så malplassert som det går an å få det!

Beklager, men jeg kritiserte egentlig ikke annet enn bruken av superlativene i siste setningen fordi ingen av alt-i-ett boksene (modem-router-ap-switch) på hjemmemarkedet kvalifiserer til "ekstremt bra og stabilt" etter min mening.

 

Til TS;

Jeg hadde i tilfelle trukket ethernet kabel. Den kan jo alltids benyttes som telefonledning om en ønsker det seinere.

 

Kjøp AC om du skal koble opp flere ting i heimen som skal kommunisere med hverandre via WiFi. Til nettbruk trenger du det ikke før du får bedre utlinje. Allikevel vil en AC boks muligens kunne oppfattes mer stabil rett og slett fordi den er kraftigere (mer ram/bedre cpu etc).

 

Om det "lønner seg" eller ikke med AC nå er diskutabelt. Ting faller i pris, en AC kompatibel boks koster sikkert en del mindre om et par år. En ting er imidlertid relativt sikkert, uten AC må du oppgradere på et tidligere tidspunkt enn med en AC boks.

 

U'en i N53U står for USB. Begge benytter Broadcom 5358 chipset og har 32Mb ram. dd-wrt kompatible. Merk at ikke alle Asus routere er like, N15 og N15U er helt forskjellige selv om en skulle tro at det kun var USB som var forskjellen. Forresten, ikke kjøp N15, Ralink 2880 chipset'et er elendig. N15U (Broadcom 5357r2) er derimot ok (men ikke dd-wrt kompatibel).

 

Ferdig NAS'er kan jeg ikke noe med, jeg bruker nas4free og/eller freenas til sånt (pc'er).

Lenke til kommentar

 

 

 

Bør jeg da strekke telefonlinje fra uttaket til modemet, og så ha modemet nært ruteren, eller bør jeg strekke nettverkskabel fra modemet til ruteren, og så ha modemet nært uttaket?

 

Ett fett! Som sagt, den fysiske plasseringa av utstyret har absolutt ingenting å si... ;)

 

Til slutt har jeg et spørsmål om NAS og mediespillere. Etter å ha sjekket båndbredden til HDMI har jeg innsett at det er en stund før man kan overføre 4 Gbit/s trådløst, og siden TV-en mangler nettverkstilkoblinger blir jeg nok nødt til å enten koble den bærbare til TV med HDMI-kabel, eller koble TV-en til en mediespiller. Jeg regner med at trådløs lydoverføring er lettere (der holder det kanskje med en blutooth mottaker koblet til forsterkeren)?

 

 

Hva mener du her egentlig? Trenger ikke 4Gbps for å overføre HDMI til TVen din... Det er den teoretiske maks hastigheten standarden støtter, ikke hva som faktisk overføres.... Og HDMI og nettverkstilkobling (Ethernet) er to vidt forskjellige ting, så det du sier her, makes no sense.... (Hvis jeg skjønner deg rikitg)

 

Du kan enten koble PCen din til TVen via HDMI, eller via en mediespiller, ja... Hvis du har en forsterker som støtter Bluetooth, så skal vel ikke det være noe problem...

 

 

Så det blir ingen forringelse av signalkvaliteten dersom jeg trekker telefonledning de 5-7 meterne frem til modemet? Siden den ledningen er tynnere er den jo også lettere å legge.

 

Planen/håpet mitt var at det var en eller annen rimelig måte å overføre HDMI-signalet trådløst på. TV-en min har ingen nettverkstilkobling, så den kan derfor ikke strømme medieinnhold, men må få alt inn gjennom HDMI-kontakten. Jeg skulle derfor gjerne hatt en dings tilsvarende Chromecast, men som lar en speile skrivebordet og spille av videoer uten å hakke eller måtte rekode videoen først (med andre ord: en dings som gjør akkurat det samme som en HDMI-kabel)

 

Forsterkeren har ikke Bluetooth, men jeg har tenkt å skaffe en bluetooth-mottaker som kan kobles til en lydinngang (eks. denne)

 

 

Så skal du kritisere, så finn noe relevant å kritisere! Innlegget ditt er så malplassert som det går an å få det!

Beklager, men jeg kritiserte egentlig ikke annet enn bruken av superlativene i siste setningen fordi ingen av alt-i-ett boksene (modem-router-ap-switch) på hjemmemarkedet kvalifiserer til "ekstremt bra og stabilt" etter min mening.

 

Til TS;

Jeg hadde i tilfelle trukket ethernet kabel. Den kan jo alltids benyttes som telefonledning om en ønsker det seinere.

 

Kjøp AC om du skal koble opp flere ting i heimen som skal kommunisere med hverandre via WiFi. Til nettbruk trenger du det ikke før du får bedre utlinje. Allikevel vil en AC boks muligens kunne oppfattes mer stabil rett og slett fordi den er kraftigere (mer ram/bedre cpu etc).

 

Om det "lønner seg" eller ikke med AC nå er diskutabelt. Ting faller i pris, en AC kompatibel boks koster sikkert en del mindre om et par år. En ting er imidlertid relativt sikkert, uten AC må du oppgradere på et tidligere tidspunkt enn med en AC boks.

 

U'en i N53U står for USB. Begge benytter Broadcom 5358 chipset og har 32Mb ram. dd-wrt kompatible. Merk at ikke alle Asus routere er like, N15 og N15U er helt forskjellige selv om en skulle tro at det kun var USB som var forskjellen. Forresten, ikke kjøp N15, Ralink 2880 chipset'et er elendig. N15U (Broadcom 5357r2) er derimot ok (men ikke dd-wrt kompatibel).

 

Ferdig NAS'er kan jeg ikke noe med, jeg bruker nas4free og/eller freenas til sånt (pc'er).

 

 

Takk for oppklaring av bokstavkodene! Jeg ender nok opp med en ruter med USB-inngang, de fleste av disse kan man jo koble en ekstern USB-harddisk / minnepenn til og enten bruke som en NAS (fram til man får satt opp et skikkelig NAS selv) eller i det minste få tilgang til v.h.a. ftp og bruke som en privat nettsky.

Lenke til kommentar

Jeg ville egentlig ikke bekymret meg altfor mye for N/AC - begge deler høres raskt nok ut til din bruk, og effekten av AC forsvinner fort når strekkene blir lengre og veggene fler.

 

Personlig kjører jeg et oppsett med separat router og trådløspunkt, rett og slett for å kunne utnytte styrkene i de forskjellige boksene og for å få god dekning (har litt mer plass og tykkere murvegger enn deg).

 

Her er det en ASUS N66U som står for routingen og diverse Apple-bokser som står for Wifi (3*extreme, 1*express, noen av dem AC). Fungerer dønn stabilt og lar meg makse linja trådløst, også med over 30 enheter på nettverket.

 

Men det er klart, dette er jo ikke et fullt så enkelt nettverk som du vil ha ;)

 

Jeg sitter ca. fem meter fra nærmeste trådløspunkt og får disse hastighetene:

 

iSkKEXz.png fra NAS.

 

Fra internett:

 

RUID902.png

 

Alt dette er routet av en Asus N66U med standardfirmware, så rådet må være å gå for en slik en - tror den løser alle probleme dine. Dét, eller AC66U for å være litt mer fremtidssikker.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

 

Så det blir ingen forringelse av signalkvaliteten dersom jeg trekker telefonledning de 5-7 meterne frem til modemet? Siden den ledningen er tynnere er den jo også lettere å legge.

 

Skal man trekke «telefonledning» så trekker man uansett en nettverkskabel. Forskjellen er antall par som benyttes.

Lenke til kommentar

 

 

Så det blir ingen forringelse av signalkvaliteten dersom jeg trekker telefonledning de 5-7 meterne frem til modemet? Siden den ledningen er tynnere er den jo også lettere å legge.

 

He, nei... Ikke på så kort avstand! ;):p

 

 

 

Planen/håpet mitt var at det var en eller annen rimelig måte å overføre HDMI-signalet trådløst på. TV-en min har ingen nettverkstilkobling, så den kan derfor ikke strømme medieinnhold, men må få alt inn gjennom HDMI-kontakten. Jeg skulle derfor gjerne hatt en dings tilsvarende Chromecast, men som lar en speile skrivebordet og spille av videoer uten å hakke eller måtte rekode videoen først (med andre ord: en dings som gjør akkurat det samme som en HDMI-kabel)

 

Skjønner... Men kommer ikke på noe nå på stående fot, som kan gjøre det du ønsker... Men sier ikke at det ikke finnes...

Lenke til kommentar

 

 

Så det blir ingen forringelse av signalkvaliteten dersom jeg trekker telefonledning de 5-7 meterne frem til modemet? Siden den ledningen er tynnere er den jo også lettere å legge.

 

Skal man trekke «telefonledning» så trekker man uansett en nettverkskabel. Forskjellen er antall par som benyttes.

 

Trodde lederparene i telefonledning ikke var tvunnet, og derfor ikke ga samme beskyttelse mot interferens.

Lenke til kommentar

Jeg har lest litt (dvs. alt for mye) om trådløs overføring av video, og funnet ut at teknologien enda er for umoden eller svinedyr, og kvaliteten er for dårlig (spesielt plages den av lag). Selv om jeg sikler etter AS-N66U så lurer jeg på om den blir overkill i forhold til det jeg kommer til å bruke den til nå, og utdatert når 802.11ad rulles ut (som er spesielt rettet mot trådløs overføring av HD video over korte avstander). Isteden lurer jeg på om jeg skal nøye meg med en Airport Express, som er rask nok og som har Airplay innebygd som gjør trådløs overføring av lyd rimelig uproblematisk med Airfoil på PC. Det største problemet er at USB-pluggen kun støtter skrivere, og at den bare har en LAN-kontakt (som selvfølgelig man kan koble til en billig switch).

 

Innspill?

Lenke til kommentar

 

 

Isteden lurer jeg på om jeg skal nøye meg med en Airport Express, som er rask nok og som har Airplay innebygd som gjør trådløs overføring av lyd rimelig uproblematisk med Airfoil på PC. Det største problemet er at USB-pluggen kun støtter skrivere, og at den bare har en LAN-kontakt (som selvfølgelig man kan koble til en billig switch).

 

NEEEEI!!!!! :wallbash::cry:

 

Gjør det det ordentlig og som du har blitt rådet til! Kjøp deg heller Epleskrotten til bruk som AP, og ha Asusen som router

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...