Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lett sykkel hvilken?


Anbefalte innlegg

Skrevet

halla skal kjøpe lett sykkel.

men jeg er litt usikker på hva jeg skal ha :( vet at jeg SKAL ha en supermotard men burde jeg da gå for en 2 eller 4-takt?

har mest lyst på 2takt men hørt at det er ganske mye mekking og at man må ofte bytte olje osv, litt gjør ikke noe da.

jeg har sett på husqvarna wr/sms 125, yamaha wr 125 eller husaberg te smr 125.

kunne jeg fått litt hjelp? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner flere med både Husqvarna SMS 125 og Yamaha WR 125.

Husqvarna'en krever mer vedlikehold, men går også bedre en Yamaha'en.

 

Skulle jeg valgt sykkel ville jeg gått for Yamaha. Driftsikker, pen å se på, lett å selge, og den går akseptabelt :)

Skrevet

finnes ikke mye vedlikehold på kværna i det hele tatt. Bytt stempel en gang i sesongen så er du mer enn innafor, og girolje hver 100 mil om du skal være jævlig fin på det. Hvorfor noen vil ha en treg 4takt når de er 16 er forbi min fatte-evne. stygg er den og.

Skrevet

OK, takk for svar :) trur det blir en 2 takt uansett..

bra! min gode gjerning for uka :p

 

har dog syndet og gått for 4takt nå, men den er jo 450cc da :p. holdte på å gå for kværna wr300 2t , men funker så dårlig å lukte 2taktsolje når jeg er i møte på jobb :p

Skrevet

Hei hei! hvis du er ute etter en sykkel som går bra, så er det 2 takt som gjelder, det går bedre!

Har selv en Honda Nsr, det er ikke naked sykkel men racing, den går i 170km't. Den ligger bra i svinger og på veien, den har litt som må mekkes på men det er ikke mye. 2 takter må mekkes mere på en vanlige 4 takter. men 2 takter er mye mere leketøy en 4 takter.

 

Men kjøper du 2 takter så må du være forberedt på å mekke så det kan være en fordel å ha noe kunskap rundt dette området.

Kjør vakkert!!

Skrevet

Hei hei! hvis du er ute etter en sykkel som går bra, så er det 2 takt som gjelder, det går bedre!

Har selv en Honda Nsr, det er ikke naked sykkel men racing, den går i 170km't. Den ligger bra i svinger og på veien, den har litt som må mekkes på men det er ikke mye. 2 takter må mekkes mere på en vanlige 4 takter. men 2 takter er mye mere leketøy en 4 takter.

 

Men kjøper du 2 takter så må du være forberedt på å mekke så det kan være en fordel å ha noe kunskap rundt dette området.

Kjør vakkert!!

 

back det opp er du snill? hva mer må mekkes på en 2takt enn en 4takt?

 

det finnes MANGE flere bevegelige deler på en 4takt og er et rent helvete å overhale ift til en 2takt.

Skrevet

At totaktere må mekkes på er en myte som jeg tipper kommer fra crossere etc. Men dette er konkurransesykler. Gatetotaktere er mye mer robuste og krever mindre service enn 4-taktere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...