Gå til innhold

[Løst] Problemer med sjef


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå jobbet som assisterende butikksjef i en større klesforretning i en 6 måneders tid. Jeg skal nå begynne på studier til høsten og forlater min stilling. Jeg har vært en meget effektiv og ansvarsfull medarbeider på alle områder, uten å proklamere det for høylytt. Dog, problemet er at sjefen er totalt urimelig på alle punkter. Det var vært en høy gjennomstrømning av ansatte på arbeidsplassen grunnet latterlige premisser og oppførsel fra hennes side. Beklageligvis er det ingen, uansett bevismateriale som noen gang har klart å få sparket henne. Mitt problem er derfor at selv om jeg har vært den beste medarbeideren der noensinne, noe hun også har uttalt, så er det lite trolig at hun vil gi meg en god referanse pga. meget rare synspunkter. Uansett hvor flink du er er det aldri godt nok, og det er hyklersk het dagen lang.

 

Jeg er redd for at alt jeg har gjort for den bedriften er gjort forgjeves.

 

Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Har dere noe kunnskap om rettigheter rundt området?

 

Takker for svar.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal uansett veldig mye til for at du skal få en dårlig referanse. Selv de dårligste referansene inneholder sjelden negative uttalelser, de bare unnlater å skrive positivt.

 

Selv har jeg jobbet for en sjef hvor vi endte opp i dialogmøte med personalansvarlig og tillitsvalgt. Jeg valgte etter dette å si opp min stilling. Referansen jeg fikk derfra var likevel utelukkende positiv, og etter min mening helt i trå med hvordan jeg fremstår som medarbeider.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Det skal uansett veldig mye til for at du skal få en dårlig referanse. Selv de dårligste referansene inneholder sjelden negative uttalelser, de bare unnlater å skrive positivt.

 

Selv har jeg jobbet for en sjef hvor vi endte opp i dialogmøte med personalansvarlig og tillitsvalgt. Jeg valgte etter dette å si opp min stilling. Referansen jeg fikk derfra var likevel utelukkende positiv, og etter min mening helt i trå med hvordan jeg fremstår som medarbeider.

Takk for svar!

 

Jeg tenkte først og fremst på den dialog baserte referansen. Da jeg skal søke ny jobb senere, og de krever en referanse. Jeg ønsker ikke å oppgi henne som referanse dersom hun ikke har noe positivt å komme med. For å ta utgangspunkt i saken du nevnte er jeg personalansvarlig, og vi har dessverre ingen tillitsvalgt. I know, ikke de beste premissene på en arbeidsplass.

Lenke til kommentar

Ah, slik referanse. Ja, skjønner hva du mener.

 

Hvis du har vært personalansvarlig, må du da ha flere kolleger som har jobbet "for deg", som du kan bruke som referanser? En muntlig referanse behøver ikke være en leder. Iallfall ikke hvis dette er en person du ikke har jobbet mye sammen med direkte. Jeg har selv brukt tidligere kolleger fremfor ledere, som referanser ved jobbsøking.

Lenke til kommentar

Ah, slik referanse. Ja, skjønner hva du mener.

 

Hvis du har vært personalansvarlig, må du da ha flere kolleger som har jobbet "for deg", som du kan bruke som referanser? En muntlig referanse behøver ikke være en leder. Iallfall ikke hvis dette er en person du ikke har jobbet mye sammen med direkte. Jeg har selv brukt tidligere kolleger fremfor ledere, som referanser ved jobbsøking.

Yes.

 

Ja, hvis det er en "legitim" måte å gjøre det på. Er du sikker på at en slik referanse ikke krever en leder? Det virker da kanskje noe useriøst?

Lenke til kommentar

Det beste er jo å få en referanse som kan uttale seg om hvordan du fremstår som medarbeider. Da er det helt legitimt å bruke de man arbeider sammen med til daglig.

 

For eksempel sier Adecco:

Relevante referanser kan være ledere og kollegaer fra tidligere arbeidsforhold, kunder, verv og studier.

 

Kilde: http://www.adecco.no/Jobbsoketips/Jobbsokeprosessen/referanser/Pages/Referanser.aspx

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Det beste er jo å få en referanse som kan uttale seg om hvordan du fremstår som medarbeider. Da er det helt legitimt å bruke de man arbeider sammen med til daglig.

 

For eksempel sier Adecco:

Relevante referanser kan være ledere og kollegaer fra tidligere arbeidsforhold, kunder, verv og studier.

 

Kilde: http://www.adecco.no/Jobbsoketips/Jobbsokeprosessen/referanser/Pages/Referanser.aspx

Riktig!

 

Mange takk for hjelpen :) Dette roet nervene mine litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...