Gå til innhold

0 fisk i Kragerø?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i over 1mnd gått flere dager i uka fiska på ulike plasser i Kragerø. på land, med stang. Er det 0 håp? Har hørt mange har fått fisk her før, på samme måte. men begynner å miste trua nå.

 

Er det verdt å prøve mer? Har prøvd ved Naper, Gunnarsholmen, Rekvika(sjåen), 3 steder ved kammerfoss og blankenberg.

 

Noen tips? Noen som har vært rundt i Kragerø å fiska nylig som har fått noe ?

Har ikke muligheten til å få fisket noen andre plasser. Råd/tips blir tatt imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har prøvd utallige forskjellige sluker også, alt fra 25g til ca 60g. Prøvd pilking og kasting. alt mulig. er en annen jeg ofter å fisker med, som har fiske her mer enn meg i noen år, og han synes også det er rart at man ikke har sett noe tegn til fisk i år.

 

Når jeg sa at jeg har fiska på land mente jeg at jeg ikke har vært i båt f.eks. :)

Endret av RedDevilTramp
Lenke til kommentar

Jeg vil nå gå så langt å påstå at du fisker med feil teknikk. Fisk er det stort sett overalt i vårt land, men jeg skal innrømme at det kan være vanskelig til tider. Spesielt enkelte arter er krevende å fiske etter.

 

Nå på denne tiden kommer jo makrellen, ihvertfall her i Kristiansandsområdet.

 

Hva fisker du etter? Antar at du har lært deg litt basis som at torsk og flyndrer står på bunnen, her er det altså viktig å la sluken eller agnet gå langs bunnen. Sei, Lyr, Makrell og f.eks sjøørret er pelgisk fisk og beveger seg i høyden gjerne. Ihvertfall sjøørreten, den finner du helt inne på sandstrendene på 20cm vann, fisk helt opp til flere kilo. Nå på våren er det jo populært med sjøørretfiske da de kvikner til pga varmere vann. Om du orker å sette deg litt inn i sjøørret ved å søke rundt og lese deg opp er dette spennende fiske, men krever litt kunnskap for å finne fisken.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...