Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

I går kveld trykket jeg uheldighvis på en veeeldig stygg link som førte til at en chrome pop-up dukket opp over nettleseren min. Sånn så det ut.

 

Fikk nesten hjertet opp i halsen når det kom fram, så jeg jeg slo pc'en av og på så var det borte igjen når den startet på nytt. Fant ut etterpå at det ikke var Norsk politi (uansett om det så ganske mistenkelig ut), men et virus. De fleste her vet vel om det. Har forresten ikke betalt noe.

Leste litt om det, og det så ut som om det var et permanent problem for andre, mens hos meg var det bare å restarte pc'en, har ikke skjedd siden. Har sikkert slått pc'en av og på 5 ganger siden i går kveld. Det som skjedde var at det kom opp en pop-up som ikke lot meg gjøre noe på chrome, basically sperret hele chrome til meg, men alt annet var helt ok.

Så det jeg lurer på er om jeg i heletatt fikk viruset eller om det var bare på nettleseren min, siden det ikke har skjedd siden.. Er ganske engstelig, mer enn hva jeg var når det dukket opp. Har en del edle ting inne på maskinen min som jeg ikke vil miste, som tilgang til kontoer etc.

Etter i går kveld, har jeg faktisk gjort systemgjenoppretting fra 5 dager siden og scannet hele pc'en med Malwarebytes Anti Malware-noe, og resultatet var helt tom. 0 og niks (Poster .txt. resultated nederst i posten)

Leste noen tråder om fjerning, der jeg måtte bruke anti spyware programmer som koster opp til 300 kr, og vil gjerne høre om dere har noe gratis program å anbefale.

Har Windows 8(64) og ser ikke til å få bootet i safemode, F8(shift) funker tydelighvis ikke, blir bare sent til Bios.



Så, har jeg noe å bekymre meg over? Håper for all del det var bare nettleser basert dritt, for det her gjør meg veldig engstelig som sagt.


Takk på forhånd!
(Håper jeg gjorde alt riktig, er ganske ny på forum)
------------------------------------------------------------

Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org
Scan Date: 22.04.2014
Scan Time: 04:27:04
Logfile: jkhjkhjk.txt
Administrator: Yes
Version: 2.00.1.1004
Malware Database: v2014.04.22.01
Rootkit Database: v2014.03.27.01
License: Free
Malware Protection: Disabled
Malicious Website Protection: Disabled
Chameleon: Disabled
OS: Windows 8.1
CPU: x64
File System: NTFS
User:
Scan Type: Custom Scan
Result: Completed
Objects Scanned: 420171
Time Elapsed: 22 min, 25 sec
Memory: Enabled
Startup: Enabled
Filesystem: Enabled
Archives: Enabled
Rootkits: Disabled
Shuriken: Enabled
PUP: Enabled
PUM: Enabled
Processes: 0
(No malicious items detected)
Modules: 0
(No malicious items detected)
Registry Keys: 0
(No malicious items detected)
Registry Values: 0
(No malicious items detected)
Registry Data: 0
(No malicious items detected)
Folders: 0
(No malicious items detected)
Files: 0
(No malicious items detected)
Physical Sectors: 0
(No malicious items detected)
(end)

------------------------------------------------------------




 


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Velkommen til forumet!

Følg veiledningen i signaturen min, og post logger her :)

Så jeg skal lage ennda en tråd? Skjønner ikke helt meningen..

 

Får ikke åpnet DDS, 'DDS is not meant to run in Compatibility Mode. The program shall now exit.'

 

Får heller ikke loggen fra Kaspersky, 'C:\programData\kaspersky lab\kss2\dataroot\htmlreport\index.html The archive is either in unknown format or damaged.

Endret av geirvang
Lenke til kommentar

Nei, ikke en ny tråd. Post logger i denne tråden :)

(Ser det der kan være litt forvirrende, skal se litt på formuleringen).

 

Høyreklikk på DDS, og velg Properties/Egenskaper. Under fanen "Compatibility"/"Kompabilitet", se til at det ikke står noen hake i "Run this program in compatibility mode for:"

 

Prov igjen etter det.

Lenke til kommentar

Hei,

 

I går kveld trykket jeg uheldighvis på en veeeldig stygg link som førte til at en chrome pop-up dukket opp over nettleseren min. Sånn så det ut.

 

Fikk nesten hjertet opp i halsen når det kom fram, så jeg jeg slo pc'en av og på så var det borte igjen når den startet på nytt. Fant ut etterpå at det ikke var Norsk politi (uansett om det så ganske mistenkelig ut), men et virus. De fleste her vet vel om det. Har forresten ikke betalt noe.

 

Leste litt om det, og det så ut som om det var et permanent problem for andre, mens hos meg var det bare å restarte pc'en, har ikke skjedd siden. Har sikkert slått pc'en av og på 5 ganger siden i går kveld. Det som skjedde var at det kom opp en pop-up som ikke lot meg gjøre noe på chrome, basically sperret hele chrome til meg, men alt annet var helt ok.

 

Så det jeg lurer på er om jeg i heletatt fikk viruset eller om det var bare på nettleseren min, siden det ikke har skjedd siden.. Er ganske engstelig, mer enn hva jeg var når det dukket opp. Har en del edle ting inne på maskinen min som jeg ikke vil miste, som tilgang til kontoer etc.

 

Etter i går kveld, har jeg faktisk gjort systemgjenoppretting fra 5 dager siden og scannet hele pc'en med Malwarebytes Anti Malware-noe, og resultatet var helt tom. 0 og niks (Poster .txt. resultated nederst i posten)

 

Leste noen tråder om fjerning, der jeg måtte bruke anti spyware programmer som koster opp til 300 kr, og vil gjerne høre om dere har noe gratis program å anbefale.

 

Har Windows 8(64) og ser ikke til å få bootet i safemode, F8(shift) funker tydelighvis ikke, blir bare sent til Bios.

 

 

 

Så, har jeg noe å bekymre meg over? Håper for all del det var bare nettleser basert dritt, for det her gjør meg veldig engstelig som sagt.

 

 

Takk på forhånd!

(Håper jeg gjorde alt riktig, er ganske ny på forum)

------------------------------------------------------------

 

Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org
Scan Date: 22.04.2014
Scan Time: 04:27:04
Logfile: jkhjkhjk.txt
Administrator: Yes
Version: 2.00.1.1004
Malware Database: v2014.04.22.01
Rootkit Database: v2014.03.27.01
License: Free
Malware Protection: Disabled
Malicious Website Protection: Disabled
Chameleon: Disabled
OS: Windows 8.1
CPU: x64
File System: NTFS
User:
Scan Type: Custom Scan
Result: Completed
Objects Scanned: 420171
Time Elapsed: 22 min, 25 sec
Memory: Enabled
Startup: Enabled
Filesystem: Enabled
Archives: Enabled
Rootkits: Disabled
Shuriken: Enabled
PUP: Enabled
PUM: Enabled
Processes: 0
(No malicious items detected)
Modules: 0
(No malicious items detected)
Registry Keys: 0
(No malicious items detected)
Registry Values: 0
(No malicious items detected)
Registry Data: 0
(No malicious items detected)
Folders: 0
(No malicious items detected)
Files: 0
(No malicious items detected)
Physical Sectors: 0
(No malicious items detected)
(end)

------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

Full scan med malwarebytes og full scan med antivirus bør være nok det :)

Lenke til kommentar

Nei, ikke en ny tråd. Post logger i denne tråden :)

(Ser det der kan være litt forvirrende, skal se litt på formuleringen).

 

Høyreklikk på DDS, og velg Properties/Egenskaper. Under fanen "Compatibility"/"Kompabilitet", se til at det ikke står noen hake i "Run this program in compatibility mode for:"

 

Prov igjen etter det.

http://i.imgur.com/3eT9irS.png - Vet hvordan jeg gjør det der fra før men det vises ikke på DDS, veldig rart..

Lenke til kommentar

Ahh, nei ser det samme gjelder for meg - at man ikke får opp det valget. Prøv den andre linken for DDS, den får deg til å laste ned DDS.com i stede for DDS.scr. Det kan hende du får til å kjøre den.

 

Hvis ikke - gi tilbakemelding.

Prøve begge før det her men funket ikke.

 

Men hva er sjangsen for at jeg har viruset i heletatt? Siden det skjedde bare den ene gangen..

Lenke til kommentar

Det er ikke helt lett å si. Det at du ikke får kjørt DDS øker ikke akkurat sansynligheten for at du ikke er innfisert. Vi bør prøve å få til en logg, slik at vi kan være sikre.

 

Prøv et annet program som gir en tilsvarende logg:

 

Last ned ComboFix.exe. Besøk følgende nettside for å finne nedlastningslink og instruksjon for å kjøre programmet:

How to use ComboFix

 

* Pass på at du har skrudd av alle antivirus- og antimalwareprogrammer så ComboFix får kjøre uforstyrret.

 

Vennligst ta en titt her for å se en liste over programmer som bør deaktiveres.

 

**Merk: Ikke klikk på noen av musknappene i ComboFix sitt vindu mens det kjører. Det kan få programmet til å fryse.**

 

Vennligst post C:\ComboFix.txt i ditt neste svar.

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Det er ikke helt lett å si. Det at du ikke får kjørt DDS øker ikke akkurat sansynligheten for at du ikke er innfisert. Vi bør prøve å få til en logg, slik at vi kan være sikre.

 

Prøv et annet program som gir en tilsvarende logg:

 

Last ned ComboFix.exe. Besøk følgende nettside for å finne nedlastningslink og instruksjon for å kjøre programmet:

How to use ComboFix

 

* Pass på at du har skrudd av alle antivirus- og antimalwareprogrammer så ComboFix får kjøre uforstyrret.

 

Vennligst ta en titt her for å se en liste over programmer som bør deaktiveres.

 

**Merk: Ikke klikk på noen av musknappene i ComboFix sitt vindu mens det kjører. Det kan få programmet til å fryse.**

 

Vennligst post C:\ComboFix.txt i ditt neste svar.

Har Windows 8, står bare xp, vista og 7 på ComboFix :/

Lenke til kommentar

Ohh, min feil. Det forklarer kanskje hvorfor ikke dds fungerer heller. Testet dds på w8 igår selv though. Fungerte fint.

Kommer tilbake i morgen kveld med mer.

Ohh, min feil. Det forklarer kanskje hvorfor ikke dds fungerer heller. Testet dds på w8 igår selv though. Fungerte fint.

Kommer tilbake i morgen kveld med mer.

Lenke til kommentar

Ohh, min feil. Det forklarer kanskje hvorfor ikke dds fungerer heller. Testet dds på w8 igår selv though. Fungerte fint.

Kommer tilbake i morgen kveld med mer.

Ohh, min feil. Det forklarer kanskje hvorfor ikke dds fungerer heller. Testet dds på w8 igår selv though. Fungerte fint.

Kommer tilbake i morgen kveld med mer.

Ok, takk for at du tar deg tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...