Gå til innhold

Trenger nytt Gaming Headsett


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger et nytt gaming headsett siden siberia headsettet mitt begynner å bli gammelt og miccen funker ikke. Så derfor trenger jeg et nytt. Jeg skal bruke headsettet men jeg streamer så jeg må ha bra mic også

KRAV

*Må ha bra mic (Sånn at den ikke hører tastaturet, støy og datamusa)

 

*Må være behagelig sånn at jeg kan sittet lenge med det.

 

*Bra kvalitet

 

*Bra bass og bra lyd

 

*Må være litt fint headsett ikke sånn drit stygt

 

*Må være enkelt og få tak i. (Elkjøp, Gamestop, Lefdal og andre butikker)

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Razer headphones er preget av frykteli mye gimmick markedsføring, lydmessi har jeg enda til overs å høre noe som helst fra den leiren som imponerer på noen som helst måte, samt bygge kvaliteten på selve hodetelefonene ryktes å være særdeles dårlig.

 

Det som er clue med det headsette jeg nevner er at det er laget av Beyerdynamic, som er et tysk selskap som driver med akkurat hodetelefoner, har derfor mye ærfaring i feltet og ender opp med et produkt som har god lyd og generelt sett god kvalitet. Jeg har enda til overs å høre headsett som er laget av "gaming" selskaper som faktisk har god lyd.

Lenke til kommentar

Et som oppfyller alle dine kravene dine er Qpad 1339, et fantastiske headsett som fungerer like godt til spilling som musikk, paret sammen med en fantastisk god mic vil jeg si at de er av de bedre valg en kan ta om en ska ha seg headsett.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=375364

Hvordan er QPAD QH-90 i forhold til dette?

Er det enorme forskjeller, eller hvordan er det?

Det du linker til er jo svindyrt til headsett å være. =)

Lenke til kommentar

Jeg hadde et Q-pad 1339 i 3 år. Var kjempefornøyd, men fikk problemer med den ene klokken som ikke lot seg reparere. Skiftet da til Beyerdynamic T70 + en Samson bord-mic. Kan også anbefale dette, men da begynner det å koste også.

 

Lyden blir ikke bedre enn det svakeste leddet så det er å anbefale å ha et dedikert lydkort.

 

Vist du vil ha virkelig dyp bass så må du inn på Equalizeren. Det er der jeg opplevde de største forskjellene.

 

Jeg hadde et Astro A40 headset i noen mnd, men ga til slutt dette til broren min. Likte ikke at klokkene kunne snu seg. Var egentlig ikke så veldig fornøyd med det heller. Ser dog ut som de fleste andre bare har god erfaring med det.

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

 

Et som oppfyller alle dine kravene dine er Qpad 1339, et fantastiske headsett som fungerer like godt til spilling som musikk, paret sammen med en fantastisk god mic vil jeg si at de er av de bedre valg en kan ta om en ska ha seg headsett.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=375364

Hvordan er QPAD QH-90 i forhold til dette?

Er det enorme forskjeller, eller hvordan er det?

Det du linker til er jo svindyrt til headsett å være. =)

 

QH-90 er et headsett som er utviklet av Qpad alene , ingenting med Beyerdynamic å gjøre, jeg har ikke hørt det selv, men ærfaringsmessig kan jeg ikke tenke meg at lyden er all verden.

 

Selv har jeg et nærmest religiøst forhold til lyd samt er gamer, så mine preferanser er nok noe forskjelli fra den "normale" gameren. Forstår at prisen på 1339 kan virke avskrekkende på mange, men i sjangeren gaming headsett egentlig headsett generelt sett er det det eneste med en lydsignatur som alle kan like.

 

En annen serie jeg liker når det kommer til gaming headsett er Sennheiser sin gamign serie PC 360 , PC 350 samt deres nye tilskudd Game one og Game Zero . De har god lyd, men har ikke like mye punch og kraft i bassen som 1339 headsette, noe som ofte kan være et stor problem for mange, liker derfor ikke å anbefale disse til folk som kommer til å kjøpe disse i blinde uten å faktisk hørt dem først, men de er fortsatt gode hodetelefoner.

 

Det finnes dog et tonn gode Headphones der ute som ikke koster all værden, men skal en ha denne micen på siden blire valgene med en gang alvorlig skrumpet inn.

Lenke til kommentar

Et DT770 + en eller annen bordmikk fungerer meget bra. Jeg bruker selv konfigureringsmikrofonen jeg fikk med recieveren min, og bortsett fra at den plukker opp museklikk og tastatur så fungerer den ganske bra.

 

DT770 er samme hodetelefon som Qpad 1339 men uten mikrofon, til en betydelig lavere pris. Mikrofontilegget i 1339 eller Beyerdynamic sin MMX300 (eller hva nå den het) synes jeg ikke er verdt det i det hele tatt. DT770 + random mic = yesyesyes

Jeg bruker også AKG sine Q701 og synes de er bedre til gaming, men jeg liker å bytte. Da er det også greit med en separat mic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...