Gå til innhold

LCD til PC maks 15k


Anbefalte innlegg

Hei. Trenger tips til hvilken TV jeg bør velge:

 

 

 

 

Minst 1080p

TVen kommer til å stå ca 4-5 meter unna sofaen

Jeg får TV signaler fra Get og fikk en mediaboks fra dem

Kommer til å benytte en av HDMI inngangene til å være tilkoblet pcen for å se på film. Så det er viktig at jeg kjøper en Tv som har god pc tilkobling. Trenger ikke flere tilkoblinger enn pc og Tv

Blir vel å foretrekke LCD (selv om plasma kan være bra film tv?)

 

Bryr meg ikke om 3D eller smart TV og ønsker ikke å betale mer for det.

 

Kommer for det meste til å se på film. Kjedelig med en Tv som er for liten. Det mest ypperlige hadde vært en rundt 50", pluss minus. Men likevel, jeg skrev maks 15k i tittelen. Hadde likevel ikke gjort noe med en billig en til rundt 5-10k

 

 

Ser også at 4k er rett rundt hjørnet. vet ikke helt om det er noe for meg enda. UHD kommer nok til å bli veldig dyrt i starten og de første UHDene som kommer er vel ikke fult utviklet. Men spørmålet er om det blir et prisras på 1080p TVer etter at UHD har kommet for fullt.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en Philips 7008 nylig, 50" og jeg sitter cirka 3.5-4 meter unna skjermen og kan se for meg en større, men ikke en mindre skjerm. For 4-5 meter (bruk målebånd) ville jeg gått for 60-70" og på denne avstanden og denne størrelsen TV vil man ikke se forskjell på 1080p og 4K (først på 80" og 3 meter vil det ha noe å si). Ambilight er konge når det er mørkt i rommet, men bildekvaliteten på min Philips er ikke direkte imponerende, i alle fall ikke sammenlignet med min gamle plasma-TV fra Panasonic (som var 42", for liten). Plasma er overlegent så lenge det er mørkt i rommet, men i en stue vil det være bortimot umulig å ha det mørkt hele tiden. Hadde jeg skulle kjøpt TV til en kjellerstue hadde jeg kjøpt en plasma uten å nøle, og da ideelt sett en 2013 Panasonic plasma, men de er ikke lett å finne tak i.

 

3D og smart-TV er nesten umulig å komme unna idag og man betaler ekstra for noe man kanskje egentlig ikke ønsker, så det må man nok bare innfinne seg i. Nok HDMI-innganger vil det alltids være.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Philips 7008 nylig, 50" og jeg sitter cirka 3.5-4 meter unna skjermen og kan se for meg en større, men ikke en mindre skjerm. For 4-5 meter (bruk målebånd) ville jeg gått for 60-70" og på denne avstanden og denne størrelsen TV vil man ikke se forskjell på 1080p og 4K (først på 80" og 3 meter vil det ha noe å si). Ambilight er konge når det er mørkt i rommet, men bildekvaliteten på min Philips er ikke direkte imponerende, i alle fall ikke sammenlignet med min gamle plasma-TV fra Panasonic (som var 42", for liten). Plasma er overlegent så lenge det er mørkt i rommet, men i en stue vil det være bortimot umulig å ha det mørkt hele tiden. Hadde jeg skulle kjøpt TV til en kjellerstue hadde jeg kjøpt en plasma uten å nøle, og da ideelt sett en 2013 Panasonic plasma, men de er ikke lett å finne tak i.

 

3D og smart-TV er nesten umulig å komme unna idag og man betaler ekstra for noe man kanskje egentlig ikke ønsker, så det må man nok bare innfinne seg i. Nok HDMI-innganger vil det alltids være.

Synes du ikke bildekvaliteten på tvn din er god?

jeg har hatt sony og samsung de siste 5 åra. og dette knuser alt,,

ambilight er jeg helt enig er deilig når det er mørkt.. mye mer behaglig for øya også.

Jeg har 5008 serien.

7008 er det den med tastatur bak på kontrollen?

 

Er jo 300Hz, synes kvaliteten på både bilde og selve tv'n er utmerket god :)

Lenke til kommentar

Bildekvaliteten er kjempegod. Til LED-LCD å være... :)

 

Når det er mørkt ute og dermed mørkt i stua synes jeg sortnivået er alt for dårlig, ikke dårligere enn andre LED TV-er jeg har sett på men i forhold til min 5-6 år gamle plasma-TV. Skrur jeg ned lysstyrken for å få bedre sortnivå så drukner resten av bildet. Heldigvis er Ambilight ikke bare like godt, men enda bedre enn jeg hadde forestilt meg, og det hjelper enormt mye på opplevelsen, såpass mye at jeg ikke kan gå tilbake til TV uten dynamisk bakgrunnsbelysning.

 

Foreldrene mine har en 50" Samsung LED som er cirka 2 år gammel, denne var da "verdens beste TV!!!1" i følge reklamene men jeg synes den er helt horribel å se film på. Elendig sortnivå og massevis av clouding, som min Philips 7008 har veldig lite av. Superkort brukeranmeldelse av min TV:

 

+ TV-en ser helt fantastisk ut. Tynn ramme, tynn og lekker fot. Muligens den lekreste TV-en på markedet.

+ Ambilight er konge. Jeg vet at Hardware.no testet en Philips-TV og at de skrev at det beste var å slå av dynamisk bakgrunnslys (man kan velge statisk hvit), men dette er svada.

+ Helt greie farger.

+ Lite clouding

+ Kan brukes som lampe...

+ Nevner igjen at Ambilight er konge. Er det mørkt ute og du ser på film, vil hele nabolaget se at stua hjemme hos deg skifter farge hele tiden. Disco..

+ Er for tiden på salg fordi Philips slipper/har sluppet sine 2014-modeller.

+ EDIT: Kjempegod fjernkontroll. Som nevnt i innlegget over mitt er det fullt tastatur på baksiden av fjernkontrollen, kjekt når man bruker smart-funksjoner som f. eks. Youtube og Netflix.

 

- Ekstremt trege menyer. Forvent 1-3 sekunder eller mer for å få respons.

- Dårlig sortnivå i forhold til plasma.

- Mye gjenskinn i glasset(?).

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

Bildekvaliteten er jeg storfornøyd med! :)

 

Der kan jeg være enig, sortnivå er for dårlig, men synes ikke det er såå dårlig!

Ambilight er helt rått, samme som deg, skal aldri tilbake uten dynamisk bakgrunnsbelysning. det funker!

 

må jo også se meg enig at denne tv er noe av det peneste og mest holdbare du kan kjøpe..

bare foten er jo blytung og det oser kvalitet lang vei.

tvn er utrolig flott med det sorte og den fine sølvkanten i bunn.

 

på min modell har jeg ikke dette tastaturet på kontrollen, men bruker ikke så veldig mye smart funksjonene, så er ikke fullt så farlig..

 

Men takk for et fint svar :)

 

trur dette kommer til og bli rått! http://www.trustedreviews.com/news/philips-8800-tv-announced-as-uk-s-first-uhd-4k-tv-with-android

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...