Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Urgh, er det noen som kan hjelpe meg med denne:

Jeg hørte en sang på radioen rundt årtusenskiftet en gang. Det var en elektronisk sang (techno?), der refrenget inneholdt ordene "Eve of the Millennium" (jeg TROR sangen het det også). Jeg tror artisten/bandet het noe med London (det er ikke Londonbeat), uten at jeg skal påstå noe sikkert. Jeg har prøvd Google og de musikksøkemotorene som ble nevnt i første post, uten å finne noe. Er det noen her inne som har anelse om hva slags sang det kan være? I så fall, send meg en PM :)

Endret av Lodvgs1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kunne sverget på at jeg har hørt starten (før syngingen starter og etter de bongotrommene) på "Pet shop boys - Always on my mind" (techno remix ting) et annet sted. Det samme segmentet går igjen i resten av sangen.

Selv om det ikke er bongotrommer på denne, så er det synth-riffet i begynnelsen du mener sant?

Jeg kan ikke huske å ha hørt dette riffet noe annet sted, pleier som oftest å plukke opp sånne ting...så er interessert i å høre om du finner ut av noe.

Lenke til kommentar
Hei! Leter etter en fiolinsonate av Edvard Grieg. Har hørt sangen flere steder men vet ikke navnet eller hvor jeg kan finne den. Hørte en blant annet i en av forsvarets videoer... går sånn: du, dududududud, du, dudududududud osv :)

 

Tja, etter all "duddingen" kommer jeg frem til "In the Hall of the Mountain King" eller på norsk; "Dorvegubbens Hall".

 

Ah fant ut at det er Ugress med Reason to belive. Styggbra sang :D

 

Var felespillinga i bakgrunnen jeg var ute etter, mener det er en grieg fiolinsonate.

Lenke til kommentar

Ok, jeg leter etter et band. Det er et amerikansk garasje-band, og medlemmen er svarte, så vidt jeg vet. De har ganske usaklige tekster, og ganske sinte, men jeg husker dessverre ikke noen av sangene. Enten så har bandet, eller en av sangene deres voodoo med i navnet. Veit det er lite å gå etter, men jeg husker ikke mer.

Lenke til kommentar

Ok har en stor oppgave her:

 

Hva heter sangen 00:39 og den som kommer etter den 00:55 og den etter der igjen 1:08 og den som begynner 2:50

 

Hva heter sangen 1:50 når (real madrid spiller, helguera bommer) og hva heter den sangen som kommer etter den når barca spiller( når Eidur Gudjohnsen & Ludovic Giuly bommer) ?

 

(prøver selfølgelig å finne ut av disse selv men poster her sånn at dere ogsåkanskje kan hjelpe meg. :)

 

Takker veldig for svar :)

 

Legger filmen i link fordi den ikke funka ellers

 

http://youtube.com/watch?v=9PGe_ZAxTWs&amp...ted&search=

Lenke til kommentar
Ok har en stor oppgave her:

 

Hva heter sangen 00:39 og den som kommer etter den 00:55 og den etter der igjen 1:08 og den som begynner 2:50

 

Hva heter sangen 1:50 når (real madrid spiller, helguera bommer) og hva heter den sangen som kommer etter den når barca spiller( når Eidur Gudjohnsen & Ludovic Giuly bommer) ?

 

(prøver selfølgelig å finne ut av disse selv men poster her sånn at dere ogsåkanskje kan hjelpe meg. :)

 

Takker veldig for svar :)

 

Legger filmen i link fordi den ikke funka ellers

 

http://youtube.com/watch?v=9PGe_ZAxTWs&amp...ted&search=

 

00:55 - Ocean Colour Scene - You've Got It Bad

 

Tok meg 10 sekunder med googling, herregud..

Lenke til kommentar
leter etter en sang hvor ei dame synger " iii do believe.." også masse greier.. i do believe blir gjentatt en del ganger... finner ikke :(

Paris - "I Do Believe"? Artisten er i dag kjent som Hanne Sørvaag, hennes virkelige navn.

 

Dagens unyttige lunsjtrivia: Låten er skrevet av Per Gessle fra Gyllene Tider og Roxette. :)

Lenke til kommentar
Hei! Leter etter en fiolinsonate av Edvard Grieg. Har hørt sangen flere steder men vet ikke navnet eller hvor jeg kan finne den. Hørte en blant annet i en av forsvarets videoer... går sånn: du, dududududud, du, dudududududud osv :)

 

Tja, etter all "duddingen" kommer jeg frem til "In the Hall of the Mountain King" eller på norsk; "Dorvegubbens Hall".

 

Ah fant ut at det er Ugress med Reason to belive. Styggbra sang :D

 

Var felespillinga i bakgrunnen jeg var ute etter, mener det er en grieg fiolinsonate.

 

Hei

 

Mener det er en bitteliten snutt fra Frank Purcells Grand Orchestra - Daydream, bedre kjent som "fjellvettreglene-melodien". Etter mine ører høres det sånn ut. Er nok ikke Grieg som har skrevet denne...

Lenke til kommentar
Ok har en stor oppgave her:

 

Hva heter sangen 00:39 og den som kommer etter den 00:55 og den etter der igjen 1:08 og den som begynner 2:50

 

Hva heter sangen 1:50 når (real madrid spiller, helguera bommer)

 

http://youtube.com/watch?v=9PGe_ZAxTWs&amp...ted&search=

1:08 - Pet Shop Boys – I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing

1:50 - Get the joke - Robbie williams

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
leter etter en sang hvor ei dame synger " iii do believe.." også masse greier.. i do believe blir gjentatt en del ganger... finner ikke :(

Paris - "I Do Believe"? Artisten er i dag kjent som Hanne Sørvaag, hennes virkelige navn.

 

Dagens unyttige lunsjtrivia: Låten er skrevet av Per Gessle fra Gyllene Tider og Roxette. :)

 

takk :D

Lenke til kommentar
vet noen hvem som synger en sang.. tror jeg hørte at di sa at sangen heter hurting to gread eller noe sånn.. noen som har peiling?

Det er komplett umulig å hjelpe deg med så lite om info sangen, kom med mer info så kansje du får noen svar...

 

Ikke komplett umulig. Men jeg fant ingen sanger med navn "hurting to gread", så sangen heter neppe det. Hvis du finner det rette navnet derimot, da blir det enklere å hjelpe deg. ;)

 

 

jeg har en lydfil av sangen men den filen går ikke ann og laste opp her men her er lydfilen

http://www.tubba.net/Opptak.amr

 

 

BUUMP!! :p

 

Ingen som vet hvem som synger denne sangen? http://www.tubba.net/Opptak.amr

 

det er en dame som synger noe med afraid og noe med dont be the boys of my life.. en dame og en mann som synger...

 

jeg mener at sangen heter noe med hurt.,, ingen som har peiling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...