Gå til innhold

Utdanne seg på nytt


Nedward

Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert begynt å innse at jeg kanskje har lyst å starte på nytt med utdanningen min. Jeg føler på mange måter at jeg kommer til å "stå fast" resten av mitt yrkesaktive liv.

Jeg 26 år og har i dag fagbrev som automatiker, driver på med første året på teknisk fagskole samtidig som jeg tar fagbrevet som elektriker, så jeg har naturligvis prøvd å se om det finnes noen jobber høyere oppe i systemet som er relevant for min kommende utdanning. Jeg finner lite eller ingen ting(!). Derimot finner jeg mer enn nok stillinger for de med høyskoleutdanning. Så jeg tenker at jeg skal begynne med høyere utdanning siden det tydeligvis er det som etterspørres, men jeg er usikker på om det er lurt med tanke på at jeg akkurat har blitt far også.

 

Jeg ser for meg at det blir trange (om ikke umulige) kår som student og familiefar samtidig, men jeg kunne tenkt meg til å hørt i fra noen som har prøvd dette eller har tanker rundt dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lite erfaring med det å være forelder og student, men ville bare nevne at jeg kjenner en med fagbrev og ikke fullført fagskoleutdanning som jobber som prosjektingeniør. Mulighetene er nok der, og med rette personlige kvaliteter så skal det nok være mulig å få seg en jobb "litt høyere oppe". Vil uansett anbefale deg å fullføre fagskoleutdannelsen. Send åpne søknader til relevante bedrifter når du nærmer deg ferdig med utdannelsen, for det er sannelig ikke uvanlig at stillinger blir besatt uten å utlyses.

 

Jeg vet om folk som tar ingeniørutdannelse med barn hjemme, men jeg kan se for meg at det er tungt - både økonomisk og tidsmessig. Det er nok oppnåelig, men krever sikkert litt mer motivasjon og tålmodighet.

Lenke til kommentar

Hva med ett deltidsstudie? Vet at det feks tilbys elektro ing. med fordypning i auto. Y-veien som er 2 dager i uken om jeg ikke tar helt feil. Dette har de i Haugesund, men det finnes nok lignende ordninger andre plasser også, ta kontakt med feks Aibel AS for å se om de har lagt opp noen form for "turnus" ift dette stuidiet på HSH.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser for meg at det blir trange (om ikke umulige) kår som student og familiefar samtidig, men jeg kunne tenkt meg til å hørt i fra noen som har prøvd dette eller har tanker rundt dette.

 

Fullt overkommelig. Jeg er forelder og studerer, og det går helt greit. Lite søvn jevnt over, og selvfølgelig slitsomt, men det fungerer. Ikke forvent å dra på byen på et par år;)

 

Vet ikke hvordan det blir økonomisk for din del, men vi klarer oss greit her

Endret av EoB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...