Gå til innhold

[Løst] Skruen passer ikke i vannblokken?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Holder på å bygger custom vannkjøling til pcen. Har GTX 780 classified og har da kjøpt EK-FC780 GTX Classy vannblokk og backplate. Men problemet er når jeg skal montere vannblokk, passer ikke den ene skruen som skal igjennom backplate, pcb og inn vannblokken. Dette gjelder skrue nede til venstre på backplate. Det virker som rett og slett gjengene er for store i blokken? Kan dette være tilfelle eller er det bare jeg som surrer?

 

Når jeg ser på de andre skruefestene så har alle en standoff med gjenger, men ikke denne, kan det være en produksjonsfeil?

 

Ene bilde viser under, hvor jeg ikke kan se en standoff og andre er bilde av backplate.

post-161654-0-72906200-1396820918_thumb.jpg

post-161654-0-87785400-1396820930_thumb.jpg

Endret av sinsyv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Holder på å bygger custom vannkjøling til pcen. Har GTX 780 classified og har da kjøpt EK-FC780 GTX Classy vannblokk og backplate. Men problemet er når jeg skal montere vannblokk, passer ikke den ene skruen som skal igjennom backplate, pcb og inn vannblokken. Det virker som rett og slett gjengene er for store i blokken? Kan dette være tilfelle eller er det bare jeg som surrer?

 

Når jeg ser på de andre skruefestene så har alle en standoff med gjenger, men ikke denne, kan det være en produksjonsfeil?

 

Halla!

 

Jeg fikk EK blokk som manglet en "standoff", så måtte låne en av mine andre EK blokker. Dette var på et EK 780ti classy blokk.

 

Ta et bilde og legg det ut her :)

 

Her kan du se den standoffen som manglet her. I venstre hjørne av gpu kjøledelen. Merket ikkje at den manglet før jeg skulle skru dritten på. Derfor måtte jeg ta av blokka igjen :(

skruemanglet.jpg

 

Hvis det er DI du har kjøpt den hos, så be dem sende deg en skrue/standoff i posten ASAP på mandag morgen. Hvis det er en standoff som mangler. Litt dårlig kvalitetssikring hos EK :hmm:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg hadde lett brukt den uten den ene skruen. Har du de fire viktigste, som befinner seg rundt GPUen så er ikke de andre hyperviktige. Selv om man gjerne skal ha nok slik at blokka ikke faller av, og en skrue eller to borte ved VRMene. Men en skrue... nei jeg hadde ikke lagt skjermkortet på hylla av den grunn. Få tilsent ny, og bruk kortet i mellomtiden.

 

Det finnes da kjølere som gjerne skulle hatt en eller skrue mindre og noe som skulle hatt mer. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg hadde lett brukt den uten den ene skruen. Har du de fire viktigste, som befinner seg rundt GPUen så er ikke de andre hyperviktige. Selv om man gjerne skal ha nok slik at blokka ikke faller av, og en skrue eller to borte ved VRMene. Men en skrue... nei jeg hadde ikke lagt skjermkortet på hylla av den grunn. Få tilsent ny, og bruk kortet i mellomtiden.

 

Det finnes da kjølere som gjerne skulle hatt en eller skrue mindre og noe som skulle hatt mer. ^^

 

Har hatt planer om å bruke den, hadde samme tankegang som deg. Men takk for svar, nå skal det bøyes litt rør! ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde lett brukt den uten den ene skruen. Har du de fire viktigste, som befinner seg rundt GPUen så er ikke de andre hyperviktige. Selv om man gjerne skal ha nok slik at blokka ikke faller av, og en skrue eller to borte ved VRMene. Men en skrue... nei jeg hadde ikke lagt skjermkortet på hylla av den grunn. Få tilsent ny, og bruk kortet i mellomtiden.

 

Det finnes da kjølere som gjerne skulle hatt en eller skrue mindre og noe som skulle hatt mer. ^^

Har hatt planer om å bruke den, hadde samme tankegang som deg. Men takk for svar, nå skal det bøyes litt rør! ;)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, det ser ut som det er en som mangler ja.. :/ bestilte den rett fra ekweb, og det tar jo fort en uke og få den lille delen. Men sender de bare standoffen eller blir det da sendt en helt ny?

Termisk guffe oppå thermal pads? Hva slags nytte har dette a?

Lenke til kommentar

 

Ja, det ser ut som det er en som mangler ja.. :/ bestilte den rett fra ekweb, og det tar jo fort en uke og få den lille delen. Men sender de bare standoffen eller blir det da sendt en helt ny?

Termisk guffe oppå thermal pads? Hva slags nytte har dette a?

 

 

Det blir litt bedre kontakt, og så henger de bedre på. Litt kjekt når man "klæsjeer" blokka på selve skjermkortet. Da er det greitt at paddene ikkje faller av minnebrikkene :p

 

Jeg har brukt Gelid extreme under alle "padsa" mine. Ikkje sikkert det hjelper mye, men det blir iallefall ikkje dårligere :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det var av samme grunnen som Nizzen skrev. Greit at de sitter litt, når du holder på. Har også brukt gelid sin pasta!

 

For de som lurer på hva som skjer videre. Kontaktet EK og de var mer en villig til å sende en standoff og ekstra thermal pads! Kjapt svar og hyggelig kæll! De bleklaget så mye og hadde ansatt flere til å kontrollere produktene før de sendte de av sted. Om det er sant eller ikke, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...