Eivinn K Skrevet 5. april 2014 Skrevet 5. april 2014 Har fått noen problemer med min Suzuki baleno. Den går helt normalt men plutselig begynner den å lugge litt så går det veldig seint etter det, og når den står på tomgang rister hele bilen mye, men plutselig kommer det et lite hakk når jeg kjører så går den normalt igjen. Noen som vet hva det kan være? mulig at coilen er litt ødelagt så den sviver på 3 litt og sviver på 4 resten av tiden? Mvh Eivinn Kulien
Mekker`n Skrevet 5. april 2014 Skrevet 5. april 2014 Vanligvis kan man jo kjøre en bil på 3 sylindre, men han går jo dårlig. De som ikke kan bil klager bare på at det rister i girspaken. Jeg tenkte først pluggkabler/coil. Ser også at du er inne på tanken og det er ingen uting å starte der. Jeg vet at jeg har byttet tenningsdeler på baleno før, men ikke hva det var Husker ikke om disse har 1 coil og fordeler, 1 coil pr sylinder eller at den tenner på 2 og 2 sylindre. Uansett så vil jeg peke på at du har en tenningsfusk sånn i første omgang.
Eivinn K Skrevet 5. april 2014 Forfatter Skrevet 5. april 2014 Vanligvis kan man jo kjøre en bil på 3 sylindre, men han går jo dårlig. De som ikke kan bil klager bare på at det rister i girspaken. Jeg tenkte først pluggkabler/coil. Ser også at du er inne på tanken og det er ingen uting å starte der. Jeg vet at jeg har byttet tenningsdeler på baleno før, men ikke hva det var Husker ikke om disse har 1 coil og fordeler, 1 coil pr sylinder eller at den tenner på 2 og 2 sylindre. Uansett så vil jeg peke på at du har en tenningsfusk sånn i første omgang. Er ganske sikker på at den har 2 coiler så går det en plugg ledning fra hver coil til de to andre sylinderne
Mekker`n Skrevet 5. april 2014 Skrevet 5. april 2014 Riktig, da tenner den på 2 og 2 sylindre. 1-4 og 2-3. Hvis du ser på oppbyggingen av en 4syl rekkemotor vil du se at disse stemplene følger hverandre. Jeg pleier da å si at motoren går på 2 og en halv sylinder når disse coilene fusker. Det er da sekunder viklingen i coilen som kødder og motoren klarer såvidt å gå. Du kan nappe pluggledninger for å finne ut hvem av dem som fusker. Du må ha fusken der og det vil ikke bli noe forskjell når du napper pluggledningen. Det er 50/50 sjangs for at du napper riktig ledning på første forsøk. Brukt gummihansker, pølseklype whatever Følge den evt. pluggledningen til coilen og bytt denne ene coilen.
Eivinn K Skrevet 6. april 2014 Forfatter Skrevet 6. april 2014 Riktig, da tenner den på 2 og 2 sylindre. 1-4 og 2-3. Hvis du ser på oppbyggingen av en 4syl rekkemotor vil du se at disse stemplene følger hverandre. Jeg pleier da å si at motoren går på 2 og en halv sylinder når disse coilene fusker. Det er da sekunder viklingen i coilen som kødder og motoren klarer såvidt å gå. Du kan nappe pluggledninger for å finne ut hvem av dem som fusker. Du må ha fusken der og det vil ikke bli noe forskjell når du napper pluggledningen. Det er 50/50 sjangs for at du napper riktig ledning på første forsøk. Brukt gummihansker, pølseklype whatever Følge den evt. pluggledningen til coilen og bytt denne ene coilen. Da præver jeg det
Eivinn K Skrevet 10. april 2014 Forfatter Skrevet 10. april 2014 Tett eksos? (Katalysator) Lurer på om det kan være det ja, for det glødet veldig under bilen en dag etter den hadde gått dårlig
Luske_Ludvig Skrevet 10. april 2014 Skrevet 10. april 2014 Er faktisk ikke tull. Svigermor hadde en sånn bil og den gikk dårligere og dårligere. Årsak til at de går tett må være dårlig forbrenning. Dette kan skyldes lambda, luftmasse måler, spjeld som ikke fungere, dårlig tenning, dårlig coil osv. Vet ikke om det er nevnt her før, men en god og billig start er alltid å få koble til diagnose og lese av feilkoder.
Eivinn K Skrevet 10. april 2014 Forfatter Skrevet 10. april 2014 Er faktisk ikke tull. Svigermor hadde en sånn bil og den gikk dårligere og dårligere. Årsak til at de går tett må være dårlig forbrenning. Dette kan skyldes lambda, luftmasse måler, spjeld som ikke fungere, dårlig tenning, dårlig coil osv. Vet ikke om det er nevnt her før, men en god og billig start er alltid å få koble til diagnose og lese av feilkoder. Men det er vel eksosen da? Siden den liksom var rød glødende etter jeg hadde kjørt den en stund?
Eivinn K Skrevet 10. april 2014 Forfatter Skrevet 10. april 2014 Er faktisk ikke tull. Svigermor hadde en sånn bil og den gikk dårligere og dårligere. Årsak til at de går tett må være dårlig forbrenning. Dette kan skyldes lambda, luftmasse måler, spjeld som ikke fungere, dårlig tenning, dårlig coil osv. Vet ikke om det er nevnt her før, men en god og billig start er alltid å få koble til diagnose og lese av feilkoder. Hva tror du er grunnen da, til at den plutselig hakker litt så går den veldig dårlig så plutselig blir den normal igjen. Idag tok det veldig lang tid før den ble normal så det rødglødet av eksosen
Snylter Skrevet 11. april 2014 Skrevet 11. april 2014 Veldig feiljustert tenning kan medføre at bensin forbrennes i eksosanlegget, det vil føre til heftig varmeutvikling det og.. Defekt coil kan medføre det samme.
Mekker`n Skrevet 11. april 2014 Skrevet 11. april 2014 JAu, har du prøvd å nappe pluggkabler enda? Faktisk vrt borti tett katalysator på disse her jeg også, men jeg vil si at en Coil har mer tendens til å fuske av/på. Er eksoses tett så er den tett osv. Rødglødende eksos er symptom på feil tenning.
Luske_Ludvig Skrevet 25. april 2014 Skrevet 25. april 2014 (endret) Edit: Dobbelpost Endret 25. april 2014 av Luske_Ludvig
Eivinn K Skrevet 25. april 2014 Forfatter Skrevet 25. april 2014 Any updates? Har bestilt nye coiler, å de er på vei så får se når jeg har bytta de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå