Gå til innhold

Fra stimuli til handling, hva skjer nevralt?


Anbefalte innlegg

Jeg skriver en oppg. om dopamine, CBL (cerebral blood flow) og dens sammenheng med følelser og tanker. Har kommet ganske langt, men jeg stagnerer hele tiden, iom at jeg aldri har hatt biologi eller nevropsykologi som ordentlig fag. Derfor skyter jeg fra hofta og håper at det er noen her som har link til en video eller artikkel hvor det står helt grunnleggende hvordan stimuli blir til nerveimpulser som blir til hormoner og handlinger.

 

Youtube linker og forskingsartikler ønskes hjertlig velkommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel her reklamebransjen prøver å presse inn påvirkningene sine.

De har riimelig god kontroll på hvordan produktet skal se ut for at vi skal legge merke til det og plukke det med oss når man går forbi det.

Reklamebransjen må bare godta produktene som de er, og markedsføre de på best mulig måte. Det er produktdesignere som står for utformingen av produktene. Men du har rett i at produktdesignere spiller på følelser, det at produkt ser bra ut gjør at flere vil vurdere å kjøpe det, enn om produktet bare fungerer godt, men ser lite tillitvekkende ut. Vi liker neppe å innrømme det, men vi velger like ofte med følelsene, som med fornuften. Hvis et godt produkt i tillegg ser veldig bra ut, velger vi det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...