Vertical^ Skrevet 3. april 2014 Skrevet 3. april 2014 (endret) Der snakker vi nok fort om modifikasjoner som strekker seg mellom 15-30.000 kroner, hvis du er ute etter slik lyd. Jeg vil tro at de aller fleste som kaller seg selv bilinteresserte, vil anbefale deg bensin. Endret 3. april 2014 av Vertical^
slitesterk Skrevet 3. april 2014 Forfatter Skrevet 3. april 2014 Er ikke bare å bytte eksosanlegg altså Det kan jeg forstå! Men føler at utvalget fort blir mer snevert, hvis jeg bare skal gå etter bensin
Vertical^ Skrevet 3. april 2014 Skrevet 3. april 2014 Det snevrer seg inn grunnet populariteten diesel har dratt på seg de siste årene. Men selv ville jeg vært tålmodig, og lett etter bensinversjoner. Bedre lyd fra standard, går roligere på langturer, morsommere å leke med. Det beste valget ditt ville jo vært å gjøre søket noe større. Ser du bare på BMW og Audi?
slitesterk Skrevet 3. april 2014 Forfatter Skrevet 3. april 2014 Nei, ikke i hovedsak! Men er de jeg har sett (til nå ihvertfall) som jeg syns er penest å se på! Sleng gjerne inn andre forslag
Snylter Skrevet 3. april 2014 Skrevet 3. april 2014 3,0TDi høres ut som den er plukket rett ut av en lastebil.
Fjellgutt20 Skrevet 5. april 2014 Skrevet 5. april 2014 (endret) Er bare å smelle et par høl i eksospotta med noe spisst og bilen låter som en blodtrimma Toyota Supra med twin turbo. Jo flere høl i potta, jo fetere blir lyden. Kjør gjerne med turtallet på grensa til rødt også, da blir det jo racerbil lyd! Endret 5. april 2014 av Fjellgutt20
Sampson Skrevet 5. april 2014 Skrevet 5. april 2014 Er bare å smelle et par høl i eksospotta med noe spisst og bilen låter som en blodtrimma Toyota Supra med twin turbo. Jo flere høl i potta, jo fetere blir lyden. Kjør gjerne med turtallet på grensa til rødt også, da blir det jo racerbil lyd! 1
slitesterk Skrevet 11. april 2014 Forfatter Skrevet 11. april 2014 Anbefaler dere heller 1,8 TFSI FWD istedenfor 3,0TDI Quattro?
Vertical^ Skrevet 11. april 2014 Skrevet 11. april 2014 Som førstegangsbil - Absolutt. Du har mange muligheter (og bedre i mine øyne) med en 1,8 TFSI selv om volumet er mindre og hestekreftene færre. Er nok i tillegg lettere å selge etterpå også. 1
slitesterk Skrevet 11. april 2014 Forfatter Skrevet 11. april 2014 Da skal jeg åpne øynene mer for det Hva sikter du til, når du sier "muligheter"?
Vertical^ Skrevet 11. april 2014 Skrevet 11. april 2014 (endret) Nå er jeg ikke spesielt kjent med Audi, men jeg har både lest og hørt at TFSI-motorene skal være meget gode. Samtidig vil du ha muligheter for diverse modifiseringen om du ønsker det. Chipping, eksos, o.l. Dette har du jo så klart også på diesel, men bensin er mer "villig" og artigere å leke med. Ettersom det i tillegg er en 1,8 bensin (som er en folkelig størrelse på motoren), vil den være lettere å selge igjen også. Du må nok ut med betydelig mer for en 3,0TDI, så du har jo da muligheten til å få deg en pent brukt bil i 1,8-litersklassen mot hva du måtte gi for en 3-liters diesel som garantert er: - Dyrere i innkjøp - Vil bruke mer drivstoff - Vil gi deg høyere forsikringspris - Vil være vanskeligere å selge - Vil nok mest sannsynlig også være mer vedlikehold. Endret 11. april 2014 av Vertical^
slitesterk Skrevet 11. april 2014 Forfatter Skrevet 11. april 2014 Tusen takk for godt og utfyllende svar!
Snylter Skrevet 11. april 2014 Skrevet 11. april 2014 3,0TDi virker som den er hentet rett fra en lastebil, det er negativt. Den bør ha manuell da automatkassene auda har brukt sammen denne rett og slett ikke tåler motoren. Quattro kan anbefales på det varmeste.
Snylter Skrevet 11. april 2014 Skrevet 11. april 2014 Du må nok ut med betydelig mer for en 3,0TDI, så du har jo da muligheten til å få deg en pent brukt bil i 1,8-litersklassen mot hva du måtte gi for en 3-liters diesel som garantert er: - Dyrere i innkjøp - Vil bruke mer drivstoff - Vil gi deg høyere forsikringspris - Vil være vanskeligere å selge - Vil nok mest sannsynlig også være mer vedlikehold. Hvor får du det fra at 3,0TDi er dyrere i form av drivstofforbruk enn 1,8 bensinmotor med turbo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå