Gå til innhold

Få tilgang til lokale filer på Windows 8 maskin over nettverk (Fra Server 2012)


Anbefalte innlegg

Hei.

Har satt opp SyncBack SE på min server og har tengt å bruke dette ta backup av skrivebord/dokumenter osv fra alle mine PC-er.

 

Jeg tenker da at det blir greiest å kjøre programvaren på serveren i stedenfor å installere dette på alle PC-ene (dette er også lisensmessig en fordel)

 

Problemet jeg støter på er å få tilgang til filene på min windows 8 maskin.

 

la oss si f.eks \\flemming-1\c$

Jeg får mulighet til å skrive inn brukernavn og passord, men som dere ser blir Domain valgt automatisk til VM1 (server) uten at jeg kan endre dette.

Har prøvd å starte username med flemming-1\.. uten at det hjelper

post-74970-0-04949500-1396123066_thumb.png

Et annet problem er at i Windows 8 er E-post adressen min brukernavn da det ikke er en "ren" lokal konto, men en microsoft konto.

 

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette?

 

Alternativt kunne jeg gitt servrens administratorkonto fulle rettigheter til harddiskene på alle mine PC-er, men jeg finner ingen alternativer for det.

Dette er på et privat hjemmenettverk og jeg har ikke satt PC-ene opp i et domene, det er heller ikke aktuelt da jeg ser på det som unødvendig i privat sammenheng.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du angir bare liveid (din Microsoft login for gjeldende pc) som userid med remote login .

Eks:

[email protected]

"Passord"

Bruker å kople til delte ressurser på win 8.1 PC rett som det er.

 

Du sier ikke noe om du har maskinene som klient medlemmer i et ad hvor denne server 2012 er dc.Strengt tatt slik du burde ha det i et klient server miljø.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Du angir bare liveid (din Microsoft login for gjeldende pc) som userid med remote login .

Eks:

[email protected]

"Passord"

Bruker å kople til delte ressurser på win 8.1 PC rett som det er.

 

Du sier ikke noe om du har maskinene som klient medlemmer i et ad hvor denne server 2012 er dc.Strengt tatt slik du burde ha det i et klient server miljø.

Fungerte ikke helt for min del, kjører ikke DC og AD på serveren nei. Den er kunn filserver osv.

 

post-74970-0-90832200-1396137048_thumb.png

Som brukernavn må du skrive: MicrosoftAccount/dinepost (mulig det er \ istedetfor)

 

Det må jeg gjøre her i huset for å koble til Windows 8 fra andre maskiner.

Fungerte ikke så bra dette heller dessverre

Jeg vet passord er rett btw

post-74970-0-09265200-1396137125_thumb.png

Lenke til kommentar

Etter litt prøving og feiling har jeg funnet løsningen.

For å få tilgang via nettverk er det to ting som må gjøres.

1. Aktivere fil og skriverdeling (kontrollpanel)
2. Redigere registeret.
Under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Lage en DWORD (32-bit) med navn LocalAccountTokenFilterPolicy og sette verdien til 1
Easymode: kjør cmd som admin og skriv:

reg add "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System" /v "LocalAccountTokenFilterPolicy" /t REG_DWORD /d 1 /f

PC må restartes for at dette skal fungere

3.
Logge inn fra annen PC med brukernavn:

MicrosoftAccount\<epost tilknyttet microsoftkonto>



3. Steg altså som Actibus sier, men skråstreken må være "\".. "/" fungerte ikke hos meg.

Takk for all hjelp :=)

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...