Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Fortsette å bo i leilighet etter kontraktutløp?


Aiven

Anbefalte innlegg

Min kontrakt går ut 31. mars. Jeg er i tvil om jeg vil flytte ut, det kommer litt an på om utleier vil la meg framleie leiligheten i sommer. Jeg har allerede fått avslag på pruting av leie (de har hevet den med 20%), men håper å kunne framleie for å spare penger. Hva slags regler gjelder om jeg blir boende i leiligheten etter kontraktutløp, har huseier rett til å kaste meg ut på dagen? Jeg ønsker svar fra dem om framleie, men har ikke fått noe siden jeg skrev mail i forgårs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du blir boende, og de ikke skriftlig oppfordrer deg til å flytte, går leieforholdet over til å være tidsubestemt om det har gått tre måneder fra kontraktens utløp. Det kan være at deres krav om økt leie må anses som et slikt varsel, men mer naturlig er det vel at det anses som et tilbud - som du aksepterer dersom du fortsetter å bo der. Hvor utfyllende er dette varselet, og hva er det som står der? Står det noe om andre kontraktsvilkår, eller står det bare at de ønsker å øke leien? Du kan fort ende opp med å binde deg til en ny treårig kontrakt dersom du blir boende. Det må du nesten tenke over om du ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...