Gå til innhold

GAMING-PC 10k-12k, trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe en pc til mellom 10k og 12k. Jeg har allerede skjerm, tastatur og mus, men trenger alt annet. Dette er min foreløpige liste:


Strømforsyning: Corsair RM650

Prosessor (Trenger en del prosessorkraft): Core i7-4770k

Skjermkort: GTX 770






Windows: Windows 8.1

Prosessorkjøling: CoolerMaster Hyper 212 Evo


Totalpris (med frakt): 11,6k


Passer dette sammen?

Er det noe jeg har glemt eller burde ha med?

Jeg trenger trådløst internett. Kan noen hjelpe meg med å finne maskinvare til det?

Er det noe av dette som jeg burde bytte ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig usikker på i5 vs i7. Spiller for det meste spill fra Paradox, og de krever en del prosessorkraft, men er ikke så krevende på skjermkortfronten. Jeg modder dem, og kjører dem i observatørmodus for å se hvordan datamaskinen gjør det på egen hånd, så det blir nærmere simulasjon enn spilling, men jeg spiller selvsagt spillene også :grin: Håpet at jeg kunne kjøre to samtidig, en med bare AI og en hvor jeg faktisk spiller spillet selv. Dette er ikke viktig i det hele tatt, men hadde vært interessant. Jeg har snakket med noen andre og de anbefalte i7-en (hadde først i5-en på lista).

 

Endring: Jeg har nå en 4 år gammel eksepsjonelt ustabil laptop, så alt er bedre enn dette. Kan ikke engang spille Super Hexagon...

 

Jeg vet ikke hvor kraftig skjermkort jeg trenger, spiller ikke spill som Call of Duty osv som krever mye av skjermkortet. Hvordan er GTX 770 vs R9 280x og GTX 780 vs R9 290?

Endret av jrgen3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...