Gå til innhold

God trådløs mus: Hos CDON


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har en annen (mer minimalistisk) utgave av denne:

http://cdon.no/elektronikk/logitech/logitech-g700s-rechargeable-gaming-mouse-p23980683

 

Fra før av, har jeg erfaring med mange trådløse mus, samt kablede mus.

 

Her er ting jeg liker med G700 (jeg har non-S utgaven, men det er samme musen - så vidt jeg kan se)

  • Med G700 eller G700s, slipper du å velge mellom trådløs eller kablet mus.
    • Når du skal game og vil ha en kablet mus, kobler du inn kabel i musen
    • Kabel som følger med musen, har en "base" som sitter godt
    • Når du bruker den kablet, kan du "gjemme" den trådløse senderen inne i musen
  • Batteriet er mulig å skifte
    • Ligger under luken i bunn
  • Musen er fleksibel
    • Du kan velge om skrollehjulet skal ha motstand, eller rulle fritt (trykk ned en knapp)
    • Du kan programmere inn forskjellige DPI-instillinger (følsomhet), som lagres i musen og kan endres "On demand", når du er i Photoshop eller inni et spill.
      • For eksempel kan du ha lavere følsomhet når du spiller med sniper, enn om du spiller med maskingevær i CS og endre det ENKELT, uten ALT+Tab.
      • Siden dette lagres i musen, kan du plugge musen inn i en annen PC (eller bruke den trådløse senderen), så vil dette virke - uten at du installerer programvaren og programmerer på nytt. (Lagres i musen)
  • Medfølgende programvare er enkel å bruke

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med den, jeg har hatt 0 problemer og har brukt den svært mye. Den fungerer fint på mange overflater (laser), men man har de vanlige begrensningene (glass for eksempel). Mus, headset og tastatur er områder man ikke bør spare for mye på.

Batterilevetiden er jeg litt usikker på, jeg tenker ikke så mye på det. Men jeg antar at høyere DPI=> høyere batteriforbruk (siden det da blir mer data å prosessere). Musen driver jo i praksis å "skanner" underlaget.
Jeg pleier å plugge i kabelen når jeg gamer, dette for å redusere inputlag, samt for å vite at jeg ikke går tom for strøm - midt i et spill :p Men jeg bruker den gjerne trådløst også, f.eks. i Photoshop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

+1

 

Kan enkelt anbefale MX Darkfield hvis det er traction du er ute etter. Den musen er tung, stor og god for mannfolk. Helt suveren. I tillegg kan den lades mens du bruker den, vba microUSB som er industriell standard på mobiler også. En lader mindre ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...