Gå til innhold

Studere på to høgskoler samtidig?


ahonen

Anbefalte innlegg

Har prøvd å undersøke om dette er mulig, uten å finne konkrete svar på spørsmålet mitt. Altså: Er det mulig å studere ved to høgskoler/universitet samtidig? Er fulltidsstudent ved en høgskole i Norge, men har nå funnet et nettstudium hos en høgskole på en annen kant av landet som gir 30sp på ett år, og som det frister å ta ved siden av. Er dette gjennomførbart? Noen som eventuelt har erfaringer fra dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er mulig, men du kan kun få plass på ett (offentlig) studie av gangen. Siden du allerede er student på en høyskole, kan du søke deg inn på en annen høyskole i år og studere på begge to samtidig.

 

Det er i stor grad gjennomførbart. Å ta full studiebelastning, 60 studiepoeng totalt på ett semester, er tungt enten det gjøres på ett eller to studier, men å ta noen studiepoeng på den ene skolen og noen studiepoeng på den andre er mulig. Noe som kan bli en utfordring i praksis er at du risikerer at eksamensdatoer kolliderer. Det er vanskelig å ta to eksamener samtidig, i hvert fall to eksamener på forskjellige sider av landet.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Har sendt en mail til en veileder på min egen høgskole også, for sikkerhets skyld. Det studiet jeg eventuelt søker meg inn på er hundre prosent nettbasert, og vurderingsformen er arbeidskrav og mappevurdering, så satser på at vurderingssituasjonen skal gå greit. Kommer til å ta 45 sp totalt pr. semester. Skummelt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...