Gå til innhold

Er dette en bra kombinasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

fx 6300 er vel ikke akkurat kjent for lave temperaturer. Ville valgt en intel i3 haswell hvis jeg var deg.

 

Langt bedre effektivitet på disse.

 

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2106974

Den har 2 cores fx har 6 og jeg multitasker myyyyyeeeee

 

Du kompilerer programmer, spiller PC-spill, og enkoder film samtidig? Her trenger du betydelig mer enn en spinkel FX-6300

Eller mener du at du har nettleser, word, excel, og kanskje et spill oppe samtidig? Her vil en i3-4130 slå FX-6300

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

fx 6300 er vel ikke akkurat kjent for lave temperaturer. Ville valgt en intel i3 haswell hvis jeg var deg.

 

Langt bedre effektivitet på disse.

 

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2106974

Den har 2 cores fx har 6 og jeg multitasker myyyyyeeeee

 

Du kompilerer programmer, spiller PC-spill, og enkoder film samtidig? Her trenger du betydelig mer enn en spinkel FX-6300

Eller mener du at du har nettleser, word, excel, og kanskje et spill oppe samtidig? Her vil en i3-4130 slå FX-6300

 

du mener en i3 slår amd fx-6300?

 

Jeg må iallefall sette på intel-briller for og forstå det...

 

om du skal ha intel prosessor, må du iallefall opp i i5 før det begynner og fungere til redigering og diverse.. i3 vil jo bruke mye lengre tid en fx-6300, samt at amd fx-6300 er en ok spill prosessor!

Endret av Frifraktpåalt
Lenke til kommentar

Da jeg bygde HTPC for en tid tilbake gikk jeg for i3 2120T og et Gigabyte 7790, nettopp pga å forsøke å holde temperaturene lave. Kabinettet står smurt inn i en TV benk, og det blir veldig varmt der inne.

 

Valget av komponenter har vært bra, og temperaturene er akseptable. Vet ikke om dette er nok til OP som "multitasker myyyyyyyyeeee" men termisk sett er det gode valg :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

du mener en i3 slår amd fx-6300?

 

Jeg må iallefall sette på intel-briller for og forstå det...

 

om du skal ha intel prosessor, må du iallefall opp i i5 før det begynner og fungere til redigering og diverse.. i3 vil jo bruke mye lengre tid en fx-6300, samt at amd fx-6300 er en ok spill prosessor!

i3-4130 slår FX-6300 i de fleste spill ja, det kommer av at Intel har overlegen enkelttrådet ytelse og at de færreste spill er flertrådet.

FX-6300 er derimot bedre når du setter igang med dekomprimering eller komprimering av filer, men når du beveger deg over til h.264-enkoding vil i3-4130 slå tilbake fordi Quicksync er så vanvittig raskt, kompilering er også noe en i3-4130 er bedre på, mens rendering er en nhåpløs affære på begge prosessorene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...