Gå til innhold

Guide: Så mye vet Google om deg (Ekstra)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Hvorfor må sporingsinformasjonen bli lagret som standard, og vi må fortelle dem at vi ikke vil bli sporet, istedet for motsatt...?

2. Hvilken garanti har vi for at Google faktisk sletter den lagrede informasjonen etter at vi ber om det?

My paranoia is being fed here...

Skrevet

Synes det er synd at vi ikke kan endre på noen av rettighetene til appene, f.eks, det er flere apper som har tillatelse til å starte under/etter boot av telefonen, noe jeg ikke vil, hadde vært praktisk visst jeg kunne skru dette av.....

Skrevet

1. Hvorfor må sporingsinformasjonen bli lagret som standard, og vi må fortelle dem at vi ikke vil bli sporet, istedet for motsatt...?

2. Hvilken garanti har vi for at Google faktisk sletter den lagrede informasjonen etter at vi ber om det?

My paranoia is being fed here...

For ditt eget beste vil det lagres til all tid, i øyeblikket har vist storebror over dammen kun kapasitet til å lagre 1 måneds samtale innholdsdata for ett lands telenett - men kanskje mer for geodata? :)

Skrevet (endret)

Hmm, kanskje det å ikke bruke mobilen aktivt medfører flere fordeler (jeg har den påslått og stort sett med meg, men bruker den sjelden):
"You have no location history..." var beskjeden jeg fikk uansett hvilke fra/til-datoer jeg valgte.

Endret av PaladinNO
  • 2 uker senere...
Skrevet

Etter en kjøretur i Finnmark kom jeg fram til at man må ha datatilkoblingen på for at Google Latitude skal være pålitelig. Jeg fikk bare opp noen punkter med flere titalls mil mellomrom (stort sett på de stedene jeg hadde stoppet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...