Gå til innhold

Nå er Googles strømmetjenester i Norge


Anbefalte innlegg

79 kroner for en film..

 

Selv fikk jeg bakoversveis når jeg så det lå filmer ute for 139kr. Vil si det var i meste laget. Kommer nok heller til å kjøpe filmen og få den levert i postkassen hvis det er slike priser de har tenkt å legge seg på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt greit det. Sammenlignet forsåvidt ikke med andre, syns bare prisen var veldig stiv. Det samme gjelder vel sikkert andre steder også. Men skal en mene seriøst at en skal betale 139kr? Men sikkert greit at en har valget til å kunne gjøre det.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Det er da forskjellige priser i iTunes også har jeg sett så hvorfor så overrasket over at Google har det?

 

En film er verdt utrolig mye mindre en 79 kroner. En pris på 5-20 kroner er mere rimelig for en digital kopi. 20 for helt nye storfilmer, og helt ned til nesten null kroner for eldre eller dårlige filmer.

Lenke til kommentar

-

Uansett hvor bra eller dårlig en film er er det folk som har investert tid og penger i produksjonen som gjerne vil ha tilbake pengene sine. De lager ikke disse filmene for veldedighet.

Det er sant, de er vant til titalls millioner av dollar til hver av "de store" skuespillerene, og enda mer til selskapet...

 

Det er ingen som anklager filmbransjen og rettighetshaverene for å være nøkterne når det kommer til penger.

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar

Joda, jeg er ikke uenig, men alle de nevnte tilsammen har et dritsresultat i løpet av året som blir overkjørt(10x) av en suksess i hollywood.

 

 

 

For moro skyld: selskapene du sikter til er i hovedsak "lavpris" i markedet de opererer i og satser på kjempehøy topplinje(og markedsandel), for så og kunne gjøre små justeringer som gjør utslag på bunnlinjen.

(norwegian og rimi/ica har stort sett/periodevis slitt med røde tall siden 2000)

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar

Uansett hvor bra eller dårlig en film er er det folk som har investert tid og penger i produksjonen som gjerne vil ha tilbake pengene sine. De lager ikke disse filmene for veldedighet.

 

Saken er at de ikke "leier" ut hele produktet. Når en leier ut 1/10 av ett produkt kan en nesten ikke forvente at kjøperen er villig å betale for 1/1. Når utleie prisen overstiger prisen på hva ny vare koster og kun er 1/10 av kvaliteten er det noe som ikke stemmer helt. Selv pleide jeg faktisk å leie filmer i video utleie butikken før og er også villig til å måtte betale for å leie over nettet, men ikke til enhver pris.

 

Vil en ha tilbake pengene sine må en jo ikke prise seg helt ut av markedet slik at ingen vil benytte seg av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...