Gå til innhold

Google Play "filmer" og "musikk"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv gjort VPN-trikset for lang lang tid tilbake og hadde ingen problemer. Prøvd å bytte nettleser? Tømme cache? :)

 

Har prøvd flere pc'er på flere nettverk, og testa både Firefox og Chrome. Har også testa med en chromebook som jeg aldri har brukt vpn (trukke det funker) på. + min Nexus 5. Så tviler på at det er nettleser eller cache. ellers hadde det vært et bra tips, så takker :p

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Hvordan er rettighetene når man har leid film. Vet man har 48 timer på å se den, men kan den sees flere ganger i løpet av denne perioden?

Tror jeg har oversett det, men hvordan får du leid filmer?

Er det et eget valg i Play eller er det kun visse filmer og dermed vises inne på valgt film?

Har kun sett muligheten til å kjøpe uten å ha bladd gjennom alt for mange filmer.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er rettighetene når man har leid film. Vet man har 48 timer på å se den, men kan den sees flere ganger i løpet av denne perioden?

Tror jeg har oversett det, men hvordan får du leid filmer?

Er det et eget valg i Play eller er det kun visse filmer og dermed vises inne på valgt film?

Har kun sett muligheten til å kjøpe uten å ha bladd gjennom alt for mange filmer.

 

Det kommer opp egen leiepris ved siden av kjøpsprisen automatisk. Litt rart for alle jeg har sett på har hatt leiepris også.

 

Testet å leie en film, ble litt skuffet over at det ikke funket med HD i nettleser (på min chromebook). Funker bare på enheter. (https://support.google.com/googleplay/answer/2528768?hl=en). Får teste med Chromecast

 

Tips til de som syns utvalget av filmer er litt dårlig: bruk amerikansk dns (feks unlocator.com), jeg fikk hvertfall opp mange fler nye filmer ved bruk av det. (men vil jo ikke funke uten videre på Chromecast da den er låst på google dns, må da trikse litt mer og bruke en egen ruter for å redirigere)

Lenke til kommentar

Hvor treigt skal det egentlig gå å laste opp låter til spillelista di? Jeg har 25/5 linje, og det har og gått ca 10 min og ikke lastet opp en låt ennå...

 

Det skal seff ikke gå så tregt. Lastet opp ca 6k sanger selv, husker ikke hvor lang tid det gikk men fikk helt ok båndbredde.

 

lastet du ned og installerte klienten til google music? isåfall kan du jo teste å laste opp rett fra chrome for å se om det går bedre:

 

http://www.androidpolice.com/2014/03/26/google-play-music-finally-lets-you-upload-songs-in-the-browser-adds-pop-out-mini-player-for-good-measure/

Lenke til kommentar

 

Hvor mange offline enheter kan man ha på ett abb hos Google ? Tror Spotify har tre ?

"Du har tilgang til musikken din på opptil 10 enheter" står det i Play appen, så vil anta at hvis du kjøper "Full tilgang" har du dette på opptil 10 enheter.

 

Kan offline enhetene være fra forskjellige eiere ?
Kan for.eks jeg, madammen, guttungen og jentungen alle ha offline spillelister på ett og samme abbonemang ?
Har det noe å bety hvis ikke alle bruker Android(to bruker ios og to bruker Android) ?
Lenke til kommentar

 

Hvor treigt skal det egentlig gå å laste opp låter til spillelista di? Jeg har 25/5 linje, og det har og gått ca 10 min og ikke lastet opp en låt ennå...

 

Det skal seff ikke gå så tregt. Lastet opp ca 6k sanger selv, husker ikke hvor lang tid det gikk men fikk helt ok båndbredde.

 

lastet du ned og installerte klienten til google music? isåfall kan du jo teste å laste opp rett fra chrome for å se om det går bedre:

 

http://www.androidpolice.com/2014/03/26/google-play-music-finally-lets-you-upload-songs-in-the-browser-adds-pop-out-mini-player-for-good-measure/

 

 

Ja, jeg gjorde det, men den ville aldri laste opp.

 

Jeg prøver også å gjøre det i nettleseren, altså dra filene over på Google music i spillerlista mi, men det skjer ingenting?

Lenke til kommentar

 

 

Hvor treigt skal det egentlig gå å laste opp låter til spillelista di? Jeg har 25/5 linje, og det har og gått ca 10 min og ikke lastet opp en låt ennå...

 

Det skal seff ikke gå så tregt. Lastet opp ca 6k sanger selv, husker ikke hvor lang tid det gikk men fikk helt ok båndbredde.

 

lastet du ned og installerte klienten til google music? isåfall kan du jo teste å laste opp rett fra chrome for å se om det går bedre:

 

http://www.androidpolice.com/2014/03/26/google-play-music-finally-lets-you-upload-songs-in-the-browser-adds-pop-out-mini-player-for-good-measure/

 

 

Ja, jeg gjorde det, men den ville aldri laste opp.

 

Jeg prøver også å gjøre det i nettleseren, altså dra filene over på Google music i spillerlista mi, men det skjer ingenting?

 

 

Gå til labs (prøvefunksjoner), aktiver Google play musikk for chrome, så får du en knapp som heter "legg til musikk" øverst til høyre når du går på biblioteket ditt, trykk på den så legges det inn et programtilegg i chrome. Etter det kan du velge musikkfiler å laste opp.

 

litt kronglete men nå er riktignok det der en betafunskjon.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor treigt skal det egentlig gå å laste opp låter til spillelista di? Jeg har 25/5 linje, og det har og gått ca 10 min og ikke lastet opp en låt ennå...

 

Det skal seff ikke gå så tregt. Lastet opp ca 6k sanger selv, husker ikke hvor lang tid det gikk men fikk helt ok båndbredde.

 

lastet du ned og installerte klienten til google music? isåfall kan du jo teste å laste opp rett fra chrome for å se om det går bedre:

 

http://www.androidpolice.com/2014/03/26/google-play-music-finally-lets-you-upload-songs-in-the-browser-adds-pop-out-mini-player-for-good-measure/

 

 

Ja, jeg gjorde det, men den ville aldri laste opp.

 

Jeg prøver også å gjøre det i nettleseren, altså dra filene over på Google music i spillerlista mi, men det skjer ingenting?

 

 

Gå til labs (prøvefunksjoner), aktiver Google play musikk for chrome, så får du en knapp som heter "legg til musikk" øverst til høyre når du går på biblioteket ditt, trykk på den så legges det inn et programtilegg i chrome. Etter det kan du velge musikkfiler å laste opp.

 

litt kronglete men nå er riktignok det der en betafunskjon.

 

 

Takk, nå ser det ut til å funke ja.

Lenke til kommentar

 

 

Hvor mange offline enheter kan man ha på ett abb hos Google ? Tror Spotify har tre ?

"Du har tilgang til musikken din på opptil 10 enheter" står det i Play appen, så vil anta at hvis du kjøper "Full tilgang" har du dette på opptil 10 enheter.

 

Kan offline enhetene være fra forskjellige eiere ?
Kan for.eks jeg, madammen, guttungen og jentungen alle ha offline spillelister på ett og samme abbonemang ?
Har det noe å bety hvis ikke alle bruker Android(to bruker ios og to bruker Android) ?

 

 

Jeg vet ikke, men dette tviler jeg sterkt på (Tenker da på misbruk av tjenesten).

Jeg vil anta at dette følger din gmail-konto. Eventuelt er det ikke værre enn å prøve å logge inn på Play Musikk appen med din epost på f.eks. madammens telefon og se om det virker.

 

Prøv det ut, og keep me updated :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vurderer å teste denne tjenesten, men har ett spørsmål først.

 

Musikk som jeg laster opp i fra maskinen til "skyen" som en får, kan disse sangene legges inn i spillelister sammen med musikken som er tilgjengelig for tjenesten ellers slik at en får kombinert de?

 

Når en velger offlinemodus, kombinerer den da også disse to?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg ble stort skuffet etter kjøp av en film på Google Play.

Filmen i HD kvalitet var "bare" på rundt 450MB

Filmen kostet mer enn fysisk bly-ray

Filmen kunne ikke spilles av på noe annet enn i Google Play.

 

Jeg vil ha pengene mine tilbake, men det går nok ikke. Kommer aldri mer til å kjøpe nedlastbar film hos Google mer. Jeg vil ha kontroll på filen selv og bestemme selv hvor, hva og hvordan jeg skal spille den. Når man kjøpe musikk og laster ned så får man jo filene og kan bestemme dette selv.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...