lknight Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 (endret) Etter gode forslag her om at jeg bør gå for en LG 47LA640V (basert på kriteriene i quote-boksen nedenfor), så skulle jeg til å kjøpe TV'en i dag, men så snublet jeg tilfeldigvis over denne istedenfor: Philips 47PFL5008T - Og dermed sitter jeg nå i tenkeboksen om hvilken av de to er det jeg skal velge...Med utgangspunktet i pris og kriteriene mine, så er vel Philips-tv'en det beste valget til den prisen, men etter hva jeg har forstått, så har den ikke Philips-tv'en kostet så mye mer enn nedsatt pris (5995,-) fra da når den kom ut (nå koster den jo snaue 1000-lappen mindre enn LG'en...) LG-tv'en derimot kostet 11000kr i 2013, og den er nå nede i 5555kr.... Begge tv'ene ser veldig stilrene ut også er den ambilight-funksjonen til Philips veldig snasen, men hvor lenge varer de ambilight lysene? 7-8 år f.eks? Er LG tv'en SÅ mye bedre enn Philipsen ettersom at LG'en kostet så veldig mye mer enn Philipsen?Ser jo at Philipsen scorer veldig lavt på Smart-TV innhold og funksjoner, imens LG'en scorer bra på det aller meste, også på Smart-TV biten... Men så var det jo det om jeg har nødvendighet å ha smart-tv da man kun skal se på enkle tv-programmer og slikt..HVILKEN av de to nevnte tv'ene vil være det beste kjøpet totaltsett mener dere? Philips 47PFL5008T eller LG 47LA640V ? Har ingen spesielle krav da jeg bare skal ha en helt grei og nice tv, men noen har jeg: - TV innenfor prisklassen 4000 til maks 7000kr uten alt for mange gimmicks(!) - Fra 47" og oppover iallefall (har hatt en LG 37" i snart 10 år nå så...) - FullHD (er vel et must det nå om dagen så) - TV som passer å stå i et hjørne da jeg har nokså store vinduer (men ikke fullsize vinduer) både på høyre og venstre siden - Minst 2-3 HDMI-innganger (trenger ingen fancy smancye tilkoblinger) - Helst ikke plasma pga. forbrenningsgreia og det der, men hvis det er verdt å nevne en plasma, do it.. Bruksområder og annet: - Generell og grei tv-titting hjemme i stua. Enkelt og greit. Blir lite med filmtitting og spilling her i gården.... Blir å se en del fotball, så det er vel det tv'en skal brukes mest til... - Har parabol og egen HD-dekoder, så jeg behøver ikke trådløst, riks-tv godkjent osv. (bor litt sånn ute på landet, så man behøver ikke slike ting...) - Brukervennlig (at en skal slippe å skrive inn en juksekode bare for å slå på skjermen, for å si det på den måten....) - Driter i om den har 3d. Interesserer meg fint lite. - Er ikke noe kresen av meg iht bilde- og lydkvalitet, utseende osv, men vil ikke ha noe som er for skrøpelig heller, selv om jeg vet at utvalget mitt er begrenset med det budsjettet.. - Vil gjerne ha en TV noe ala det jeg har hatt tidligere; LG 37LC41 og LG PS7000 (denne var da plasma som jeg egentlig ikke vil ha, men var nå fornøyd med den uansett) Endret 19. mars 2014 av lknight
TGB Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Dra til Elkjøp eller lignende; plukk en 46" fra Samsung eller en av de andre produsentene. Differansen er ikke veldig stor; samt man får mye bra TV for 7000 i dag vs for noen år siden (din 10 år gamle er ikke på samme planet engang bildekvalitetsmessig). Det er da ikke nødvendig å gjøre dette veldig vanskelig, vil tro alle i den prisklassen oppfyller kriteriene dine.
lknight Skrevet 18. mars 2014 Forfatter Skrevet 18. mars 2014 Skjønner. Da skal jeg ta en titt på det, ja. Har du tilfeldigvis noen LG-skjermer å anbefale? Har gode erfaringer med LG-skjermer, så jeg takker ikke nei til enda en...
m0ffe Skrevet 18. mars 2014 Skrevet 18. mars 2014 God tv, men kanskje litt over budsjett http://www.prisjakt.no/product.php?p=1664167 Test av tven: http://www.lydogbilde.no/test/lg-47la667v
Nimrad Skrevet 19. mars 2014 Skrevet 19. mars 2014 Kjøp Philips. TV-er generelt i dag er så like og det Philips gjør er å tilby deg noe ekstra i form av ambilight. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med det.
lknight Skrevet 19. mars 2014 Forfatter Skrevet 19. mars 2014 (endret) Skjønner. Har noe av det samma synet på saken selv. Hvordan tror du Ambilight-funksjonen vil fungere etter noen år i bruk..? Vil "lyspæra" ha gått av da, eller..? Er veldig fristet til å gå for Philipsen skjønner du. Liker den ambilight-funksjonen veldig! Endret 19. mars 2014 av lknight
Obscure Skrevet 19. mars 2014 Skrevet 19. mars 2014 Gå for Philips. Har samme TV selv og er veldig fornøyd.
the_last_nick_left Skrevet 19. mars 2014 Skrevet 19. mars 2014 Hvordan tror du Ambilight-funksjonen vil fungere etter noen år i bruk..? Vil "lyspæra" ha gått av da, eller..? Jeg har hatt en Philips-tv i fire år nå og Ambilighten fungerer like bra som da den var ny. Kjempeglad i Ambilight, kommer ikke til å vurdere andre merker neste gang jeg skal ha ny tv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå