Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har helt motorolje i bremse/clutchvæske- beholder


Boumi

Anbefalte innlegg

Har prestert å helle sikkert 2+ dl med motorolje i bremse/clutchvæske- beholderen. Har gjort det for en stund siden og kjørt i noen uker med det, men fant ut i dag. Har ikke merket noe. Burde jeg gjøre noe med det eller bare få bort så mye som mulig fra beholderen og etterfylle med bremsevæske? Kan det være farlig, med tanke på at det er høye temperaturer inne i bildet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør flushe hele bremsesystemet. Har du ABS/ESP må du inn på verksted for å få gjort det skikkelig.

 

Edit: Det første du bør gjøre umiddelbart er å få ut alt av beholderen og fylle på med riktig bremsevæske. Er du heldig har det ikke kommet motorolje inn i selve bremsesystemet enda.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Hmm nei dette har jeg faktisk aldri opplevd før. Lurer på hva kokepunktet til motorolje er.

 

Hvis du står på fjellet og er tom for bremseveske fungerer alt. Smelt snø, piss på beholderen eller whatever. Du må uansett ikke la det gå i glemmeboken at man har gjort noe sånt å kjør deretter. Du må flushe systemet som sedsberg sier.

 

Faren rundt det å helle feil kjemikalier på systemet er at det kan spise opp pakninger. Bremseveske samt motorolje er begge lagd for å ikke tære på pakninger. Hvordan en ABS virker i motorolje er jeg eller ikke sikker på, jeg mistenker at dette kan skape krøll, jeg vil anbefale deg at vi lar noen andre finne ut av det først.

 

Dra på et verksted å flush systemet asap!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...