Gå til innhold

Madla Mars 2014


Retox93

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et par spørsmål angående rekruttskolen på Madla. Skal inn nå den 16 mars og skal innrømme at e er nervøs!

 

Angående de fysiske kravene, tror e skal greie 3000 meteren tåli greit og situps, men pullups og pushups er det værre med. Hva skjer vis man ikke greier de ? Er en person på 190 og veier 70 kg så ikke så mye ''muskler'' får å være ærlig. Sist gang e trente var på sesjonen... ellers har det vel skjedd et par ganger at e har gått hjem ifra byen. Altså ikke veldig godt trent. Er det noen konsekvenser vis man ikke greier de ?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer ikke noe, du klarer det du klarer. Eneste er at du får et jævligere opphold. De som ikke holder tritt med kravene må opp 5 om morgenen og trimme før frokost.

 

De med gode resultat får også førstevalg når det gjelder tjenestested, men ellers er det ikke noe å bekymre seg over. Har sett direkte tjukke folk komme seg gjennom uten store problemer, kun noen jævlige dager ^^

Lenke til kommentar

Er det snakk om noen "opptakskrav" på rekruttskolen til en førstegangstjeneste da? Av det jeg har hørt av bekjente blir det morgenfyfo klokka fem på dem som ikke henger med fysisk. Utover dette må du også kanskje finne deg i å ikke få de mest spennede stillingene etter rekrutten.

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å ta pushups morgen og kveld, altså rett etter du har stått opp og rett før du legger deg =) Kanskje en random gang midt på dagen også om du har mulighet. Push ups er mye teknikk, og du kommer raskt opp der. Men OM du skulle gjøre det kjempe rævva på testene så blir det som Sampsom sa, jeg dro inn Mars 2013, og da måtte 6 på troppen min opp 5 noen dager i uka for å trene/trimme før frokost... Men men, stå på!

Lenke til kommentar

fatcamp om morgenen kl. 0600 var forbeholdt de som brukte lang tid på 3000m i vår tropp. var kanskje en 3-4 onsdager de var og hadde gym..

 

situpsene er veldig tunge spør du meg, du ligger inntil ei kasse med ræva, og har 90 grader i hofte og kneledd. derfra skal du rett opp med begge albuene til kneene, og ned igjen med hode ned i bakken. ( ulikt det som står på forsvaret sine sider med annenhver albue borti ett kne.)

 

pullups ville jeg bynt å trene med en gang var jeg deg, hopp opp senk deg ned så sakte du greier, fin trening fysisk, men ikke minst mentalt. det kommer til å bli hardt noen dager for de utrente på madla, men mest lange dager egentlig..

 

testene er ikke med en gang du kommer inn, så byn å tren er mitt tips.

 

ellers, ta med deg nok sivile klær, det er det du skal bruke etter tjeneste etter det har gått 2 uker. sivile boxere er jeg glad jeg tok med mange av, så bruker du bare de og har forsvarets ferdig bretta i skapet..

 

kom ut derfra nå for ett par uker siden

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Jeg har et par spørsmål angående rekruttskolen på Madla. Skal inn nå den 16 mars og skal innrømme at e er nervøs!

 

Angående de fysiske kravene, tror e skal greie 3000 meteren tåli greit og situps, men pullups og pushups er det værre med. Hva skjer vis man ikke greier de ? Er en person på 190 og veier 70 kg så ikke så mye ''muskler'' får å være ærlig. Sist gang e trente var på sesjonen... ellers har det vel skjedd et par ganger at e har gått hjem ifra byen. Altså ikke veldig godt trent. Er det noen konsekvenser vis man ikke greier de ?

 

 

 

 

 

Det blir ingen konsekvenser. Du kommer kanskje ikke på tjenester som stiller krav til din fysiske form (befalsskole og spesialstyrker), men ellers er det uproblematisk. Det er ingen bestått/ikke bestått rekruttskole.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er på rekruttskolen nå, og var en av disse svake leddene. Som folk ovenfor har skrevet er det morgen FYFO, altså morgen trening noen dager i ukene. Hvor det er et generelt helvete i en time. Dette gjør du istedet for frokost og rom-kamerater må smøre frokost for deg.

 

Om du har skade i feks knær osv, vil du gjøre en jævlig styrkeøvelse istedenfor ;)

 

Så livet mitt på madla er ganske hardt. Men det er ikke lenge igjen før jeg er ferdig med rekrutten, og da løses nok alt mye bedre. For å si det slik, du kommer ihvertfall i form!

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...