Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Menn: Motstridende handlinger


Anbefalte innlegg

Heii Happy.gif Har lagt ut samme på kvinneguiden, men fikk ikke noe respons, så prøver her i og med at det er flere menn her ! :)

 

Jeg har i det siste lagt merke til at fyren jeg er interessert i driver med motstridende handlinger. Han har i over et år hatt et "godt øye" til meg.. har altså veldig ofte tatt han på fersken mens han har stirret på meg laught.gif Og selv om jeg så han inn i øynene tilbake, har han aldri flyttet på blikket..

Men det rare er at han prøver å unngå meg.. Han ser for eksempel ikke på meg mens jeg holder en presentasjon for resten av klassen. I det siste har jeg også lagt merke til dette:

Det er bare meg og han i gangen, så begynner han å løpe bort til kompisen sin med en gang han ser meg scratch1.gif Skjedd 4-5 ganger nå, men ikke mens andre jenter er der..

Dersom du er interessert i en person (noe jeg tror han er), hvorfor unngår du henne? Håper noen kan hjelpe meg, blir veldig veldig takknemlig 4chsmu1.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er han rundt andre jenter? Har han hatt kjærester før? Kan det være at han rett og slett er sjenert? Kanskje han ikke helt vet hvordan han skal prate med deg?

 

Nå er jeg riktignok ingen mann, men jeg har kjent noen eksemplarer av arten :)

Tusen takk for svar :) Han er ganske stille og snakker lite. Har ikke lagt merke til hvordan han er rundt andre jenter, bortsett fra det jeg skrev i HI..

Burde kanskje hatt med alder, vi er 18 år gamle begge to :)

Lenke til kommentar

Nå ble jeg overraska. Hva mener du med at han er typisk kjekkas og boler? Jeg boler selv, og så langt har det bare vært en negativ ting når det kommer til jenter da de som oftest ikke liker det da mange forbinder det å være boler med det å også være voldtektsmann på grunn av det forvrengte bildet media har matet de. Er det å være boler en positiv der du bor altså? :confused:

Lenke til kommentar

Nå ble jeg overraska. Hva mener du med at han er typisk kjekkas og boler? Jeg boler selv, og så langt har det bare vært en negativ ting når det kommer til jenter da de som oftest ikke liker det da mange forbinder det å være boler med det å også være voldtektsmann på grunn av det forvrengte bildet media har matet de. Er det å være boler en positiv der du bor altså? :confused:

Med typisk kjekkas mener jeg at alle jentene er enige om at han er kjekk. Slik som de guttene man ser i serier. Her jeg bor (i hovedstaden) er det positivt.. Jentene kaller han for Broiler Bol og liker musklene hans ..

 

Unnskyld..? Han burde ikke være det, mener du. Har dét noe å si altså?

 

Altså, først og fremst, hva du mener og tror betyr vel ikke en dritt så lenge du ikke vet. Dessuten er det vel ganske mange mennesker i denne verden som ikke er som de burde være.

Det jeg mener er at man ikke tenker at han kan ha en slik tilbakestående personlighet med tanke på hvordan han ser ut og hvor etterspurt han er av jenter.

 

Edit: dobbelpost flettet av tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

Unnskyld..? Han burde ikke være det, mener du. Har dét noe å si altså?

 

Altså, først og fremst, hva du mener og tror betyr vel ikke en dritt så lenge du ikke vet. Dessuten er det vel ganske mange mennesker i denne verden som ikke er som de burde være.

 

Det jeg mener er at man ikke tenker at han kan ha en slik tilbakestående personlighet med tanke på hvordan han ser ut og hvor etterspurt han er av jenter.

 

Altså.. Du forstår at det finnes forskjell på utseende og personlighet? Og at disse to ikke nødvendigvis utfyller hverandre?

Det virker dog som trenden blant noen her er å prøve å kompensere mellom disse. Hvis det er noe med personligheten som ikke er så positivt, så tror folk at det hjelper å fokusere mer på utseende i stedet. Men dette er jo selvsagt så langt bak mål man kommer, selv om det kanskje gir en midlertidig placebo-effekt likevel.

 

Fordi folk med en god og stabil personlighet er også selvsikre og sliter ikke med selvbilde sitt uten å føle behov for å vedlikeholde treningen sin. Derfor ligger de heller ikke så avgjørende mye vekt på utseende sitt, fordi det spiller ingen rolle om kroppen er supertrent eller ikke, fordi en blir ikke spesielt mindre attraktiv av den grunn så lenge personligheten er der.

 

Og det er heller ikke vanligvis folk med mye selvtillit som regel som gidder å bole for å blåse opp musklene sine. Dette er mer usikre mennesker som ligger all sin verdi i hvordan de ser ut. Og hvis de føler de ser litt bedre ut, så tror de automatisk at de blir ansett som bedre mennesker? Og derfor er det ikke alle som føler behov for å trene kroppen sin mer enn å bare holde den i grei nok form og trener utholdenhet i stedet gjerne.

 

Hjernetrim, derimot, kan være effektivt. Å trene hjernen sin litt slik at en kan bli "smartere" og mer "oppegående" heller, fremfor å stagnere på dette området fordi en ligger hele fokuset sitt på utseende sitt i stedet.

 

Dessuten føles det sjeldent som noe behov for mennesker med en ok personlighet for å kompensere med å trene seg stor og sterk. Fordi man kan simpelthen like gjerne bare ringe andre kompiser som absolutt føler for å prioritere å bli stor og sterk, hvis det skulle være nødvendig med litt selskap.

 

De normalt trente gidder heller ikke å trene mer, fordi de ser ikke hensikten. Derimot er det ganske mange mennesker som føler at de MÅ trene, bli stor og sterk, trene kampsport og forsåvidt, for å SLIPPE å havne i slåsskamper (utenfor "treningshallen"). Fordi hvis de ikke gjorde dette, så føler de vel at de ville ha fått mye mer bank hvis ikke, uten muligheten til å ty til selvforsvar.

 

Poenget her, er at normalt trente mennesker driter i denne type ting. Og de er ikke mer utsatt for å havne i slåsskamper fordi de ikke har trent seg på samme måte heller. Og skulle en slåsskamp bli nødvendig likevel, så pleier normale mennesker ha mange venner og, som kan være med støtte dem i lignende situasjoner. Noe som også påvirker faktum at det ikke er nødvendig å trene seg stor og sterk selv.

 

Dessuten finnes det også masse våpen som er lett tilgjengelig i disse tider, som igjen hjelper på at det ikke er så nødvendig å stresse så mye med sin egen kropp.

 

Poenget mitt er, at det finnes ikke noen sammenheng mellom personlighet og utseende, selv om folk i blant prøver å kompensere her ved å la den ene utfylle den andre.

Ikke er det spesielt smart å ligge alt av grunnlag av selvfølelse i utseende sitt heller. Dette er et veldig flyktig grunnlag og jeg har lagt merke til at folk som gjør dette; blir også veldig negativt påvirket hvis de f.eks går 1 hel uke uten å trene noe som helst. Og føler at selvfølelsen synker drastisk bare pga dette. Og at musklene krymper og at en blir "styggere".

 

Noe dem selv har lagt opp til - fordi de la så mye vekt på utseende i utgangspunktet.

 

Og poenget mitt er, er at utseende betyr egentlig svært lite. Det betyr bittelitt på førsteinntrykket og det kan hjelpe en litt når en skal bli kjent med nye mennesker, men utover førsteinntrykket så er det jo selvsagt personligheten som betyr mest.

Men dette er kanskje mer for folk som tror at ett enkelt individ kan erstatte et annet. Ved å bare kopiere den andre mest mulig, virker det som? Og hva er egentlig greien her, ved å prøve å kopiere andre? Er det ønskelig å være SOM den andre? Eller er det egentlig et forsøk på (og et ønske om) å VÆRE den andre?

(Og det er faktisk svært åpenbart for de fleste når noen prøver å kopiere andre, for hvor "inspirasjonen" kommer fra, selv om dem kanskje ikke regner med at er ganske åpenbart å ligge merke til utenifra.)

Og hva av dette som er sykest egentlig? Å tro at én person kan erstatte en annen, eller at det er mulig å kopiere noen andre og bli som dem? For det vil jo aldri bli i nærheten av det samme uansett.

 

Så selv om denne fyren du prater om har et utseende som gjør at han blir noe ettertraktet av jenter, så MÅ ikke dette påvirke personligheten hans på noen som helst måter egentlig.

 

Og en personlighet utvikles ikke av tilbakemeldingene på utseende heller. Personligheten skapes derimot av all sin livserfaring og kunnskap en tilegner seg, ut i fra hvordan omstendigheter og miljø personligheten vokser opp i. Og her kan det jo som kjent skje ganske mye.

 

Så hvorfor denne fyren er som han er, er det nok ganske naturlige årsaker til.

 

Men utseende hans er ikke en av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...