Gå til innhold

Uten jobb?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobb kan jeg ikke hjelpe deg med, men jeg kan trøste deg med at 25000 kroner er langt over det som er vanlig i depositum hvis ikke du skal leie et hus eller liknende alene. Depositumet er vanligvis på en eller to månedsleier, altså sjelden over 10000 kroner og vanligvis betydelig mindre for en studenthybel. I verste fall må du vente på første utbetaling fra Lånekassen.

Lenke til kommentar

I den aldersgruppa som du høyrer til så er det ofte at tilgjengelige jobber blir delt ut gjennom venner og kjennskap, dette fordi dei fleste i denne aldersgruppa er utan relevant erfaring og har dermed lite å vise til når ein skal søke jobb.

Men dersom du alt har jobb så bruker det å være enklare å få seg ein jobb til sidan du då har ein arbeidsattest som du kan visse til.

 

Når det gjeld hybel og depositum så er det som Zarac skriver godt mulig å finne hybel som både er billig og har lavt depositum.

 

Når du finner ut kvar du skal studere så vil eg anbefale at du bruker noken kroner på å sette ut annonse der du etterspør hybel. Dei hybelane der utleiger får sjølv velge sin leigetakar bruker å være billegare enn hybelane som blir annonsert på det åpne markedet.

Lenke til kommentar

Uten å ta stilling til hvordan TS skal gå fram i jobbjakten, vil jeg anbefale henne å ta kontakt med studentsamskipnaden på fremtidig studiested og forklare situasjonen sin. På studentsamskipnadenes hybler kommer man vanligvis unna med langt mindre depositumer og leiepriser enn i det private markedet, og det høres ut som at du har gode grunner for å kunne få vurdert en søknad om studenthybel på særskilt grunnlag. I samskipnadene jobber det stort sett hyggelige og forståelsesfulle mennesker som er vant til å hjelpe studenter i en vanskelig livssituasjon.

Endret av VegarE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...