Gå til innhold

Sapphire eller EVGA kort?


Dejan

Anbefalte innlegg

Valget mitt står mellom:

 

Sapphire R9 290X Tri-X 4GB eller EVGA GTX 780 Classified 3GB

 

http://www.dustinhome.no/product/5010780177/sapphire-radeon-r9-290x-tri-x-4gb-pci-e-hdmi-dvi-dp/

 

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780-3gb-classified-cuda/792256

 

Har gjort en del research og det virker som om det er små forskjeller mellom standard GTX 780 og R9 290X: Standard R9 290X skårer litt bedre, men dette er spillavhengig hvis jeg har forstått det riktig.

 

Når det gjelder kortene jeg refererer til så er EVGA Classified bedre å overklokke virker det som, men jeg er ingen ekspert.

 

Hvilket kort ville du valgt mellom disse 2? eller er det mer lurt å vente til Jul og heller kjøpe da et kort til ca 4500kr?

Endret av Dejan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Dette er oppsettet mitt

P8Z68-V PRO
I5 2500K 4.5GHz

CORSAIR 8GB 1600MHZ CL9
HX 750W

Noctua NH-D14
Fratial Design R3

Hvis jeg kjøper 780 classy og overklokker, trenger jeg noe annet til kjøling eller holder det med det jeg har?

Lenke til kommentar

 

Takk for svar. Dette er oppsettet mitt

P8Z68-V PRO

I5 2500K 4.5GHz

CORSAIR 8GB 1600MHZ CL9

HX 750W

Noctua NH-D14

Fratial Design R3

Hvis jeg kjøper 780 classy og overklokker, trenger jeg noe annet til kjøling eller holder det med det jeg har?

 

Du kommer langt med stock kjøling :) Men tar litt tid å lære seg å overklokke med volt osv :) tar et par dager før du finner 24/7 overklokk :) Gøy er det også :)

Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar. Dette er oppsettet mitt

P8Z68-V PRO

I5 2500K 4.5GHz

CORSAIR 8GB 1600MHZ CL9

HX 750W

Noctua NH-D14

Fratial Design R3

Hvis jeg kjøper 780 classy og overklokker, trenger jeg noe annet til kjøling eller holder det med det jeg har?

 

Du kommer langt med stock kjøling :) Men tar litt tid å lære seg å overklokke med volt osv :) tar et par dager før du finner 24/7 overklokk :) Gøy er det også :)

 

tar par dager for nooons å finne 24-7 overclock :p...oss andre tar det 20 min :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for svar. Dette er oppsettet mitt

P8Z68-V PRO

I5 2500K 4.5GHz

CORSAIR 8GB 1600MHZ CL9

HX 750W

Noctua NH-D14

Fratial Design R3

Hvis jeg kjøper 780 classy og overklokker, trenger jeg noe annet til kjøling eller holder det med det jeg har?

 

Du kommer langt med stock kjøling :) Men tar litt tid å lære seg å overklokke med volt osv :) tar et par dager før du finner 24/7 overklokk :) Gøy er det også :)

 

tar par dager for nooons å finne 24-7 overclock :p...oss andre tar det 20 min :p

 

 

Da har du ikkje overklokket høyt nok :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for svar. Dette er oppsettet mitt

P8Z68-V PRO

I5 2500K 4.5GHz

CORSAIR 8GB 1600MHZ CL9

HX 750W

Noctua NH-D14

Fratial Design R3

Hvis jeg kjøper 780 classy og overklokker, trenger jeg noe annet til kjøling eller holder det med det jeg har?

 

Du kommer langt med stock kjøling :) Men tar litt tid å lære seg å overklokke med volt osv :) tar et par dager før du finner 24/7 overklokk :) Gøy er det også :)

 

tar par dager for nooons å finne 24-7 overclock :p...oss andre tar det 20 min :p

 

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...