Gå til innhold

DSL problemer på kveldstid. (Fellesfeil)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan faktisk nekte å betale regninga fram til di har fixa det vettu... i hennhold til forbrukerloven er dette mangelfull vare/tjeneste, du er grunnen til att di tjener rein netto, når du ikke krever att di skal sende en linjerepratør som koster flesk for dem siden di har fysisk fei på linja. ville mene att dette må være en dårlig spleise jobb ett eller annet sted...

Lenke til kommentar

Du kan faktisk nekte å betale regninga fram til di har fixa det vettu... i hennhold til forbrukerloven er dette mangelfull vare/tjeneste, du er grunnen til att di tjener rein netto, når du ikke krever att di skal sende en linjerepratør som koster flesk for dem siden di har fysisk fei på linja. ville mene att dette må være en dårlig spleise jobb ett eller annet sted...

Hei der,

som kunde er en først og fremst pliktig til å mede ifra om feil og problemer med tjenesten.

 

Slik jeg tolker problemet her er det nok ikke et fysisk problem, men problemer i transportnettet.

Dvs. at de som opplever problemer kan være knyttet til en router i nettet som er overbelastet da det kanskje er mange mange tusen kunder som bruker nettet samtidig til mye forskjellig rart, og hvor mer eller mindre alle sliter med det samme problemet.

 

Kjenner TS til andre som ikke er knyttet til samme sentral med det samme problemet?

Det gir i så fall et bedre svar på hvor problemet ligger, og i så måte bør samtlige kontakte supporten for å melde ifra om problemet.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, så blir alle i nærområdet som jeg har snakket med, som er koblet opp mot samme sentral rammet på samme tidspunkt. Sitter på skype og spiller med en annen Get Loqal kunde som _ikke_ blir rammet, men han er koblet på en annen sentral.

 

Har lagt med et bilde som jeg håper gir en bedre oversikt:

Sort sirkel: Folk som er rammet.
Rødt kryss: Sentralen til de som er rammet.
Grønn sirkel: Get Loqal kunde som ikke er rammet.

2NB.png

 

 

Sliter med samme problem as we speak.

 

Edit: Vil bare legge til at dette er en feil som har blitt meldt fra om til Loqal utallige ganger. Til slutt ser man ingen annen utvei enn og dele erfaringen og råd med allmennheten.

Endret av Chiramii
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen! Kommer tilbake til denne tråden med en liten oppdatering. En liten del av lokalbefolkningen ringte inn hos Get Loqal på onsdag i forrige uke og delte sine meninger om hvordan Get Loqal har behandlet saken som har vedvart i 3-4 uker nå. Vi fikk beskjed om at dette var et problem de nå var kjent med og at "Deres kommentarer vil bli tatt opp med de rette vedkommende slik at vi kan undersøke saken."

Siden den gang har jeg registrert at én kunde fikk gladmelding fra Loqal på SMS på fredag denne uken om at de har vært på saken og at "ting skal nå fungere som normalt."

Saken er at, vel... Det fungerer ikke.

Når sant skal sies så merker vi en marginal bedring i form av at vi ikke mister internett tilkoblingen fullstendig. men når man får resultat som dette fra en ping kommando i windows så ser man jo at ikke alt er som det skal være. Tok Loqal.no som et eksempel, men jeg får samme resultat uansett hva jeg pinger.

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=9ms TTL=61

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=18ms TTL=61

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=110ms TTL=61

Request timed out.

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=25ms TTL=61

Request timed out.

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=27ms TTL=61

Request timed out.

Request timed out.

Til sammenligning kan jeg vise hvordan det er når ting fungerer som normalt.

 

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=7ms TTL=61

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=7ms TTL=61

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=7ms TTL=61

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=8ms TTL=61

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=7ms TTL=61

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=9ms TTL=61

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=8ms TTL=61

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=7ms TTL=61

Reply from 82.194.193.164: bytes=32 time=7ms TTL=61

Prøvde å få med meg Tippeligaåpningen mellom MFK - VIF på TV2 Sumo igår, men ca. hvert 30. sekund stoppet streamen opp og buffret. Hadde tenkt meg på Lerkendal idag for å se kamp, men det blir det ikke noe av, og jeg skjønner jo allerede at jeg ikke får sett den kampen på nett-tv.

Hva blir neste steg for å få rettet opp i dette? De har jo helt klart gjort noe for å rette opp i hva som er galt, men dette er jo helt bak mål. Kan vi forvente å se bedring over tid, eller er det bare å kontakte de igjen? Kjenner at jeg er lei av Loqal, og Loqal er sikkert lei av oss. :hrm:

Endret av Chiramii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...