Gå til innhold

[Løst] Mini Gaming-PC til 12000. Bygge selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har du råd ville jeg kjøpt XFX. Men det koster jo å plukke fra toppen av hylla :)

 

Ang HK kan du jo se på dette

 

Her har du et noe rimeligere alternativ til PSU, skjønt jeg har lest at denne serien til Corsair kan være noe trege med å gire opp viften under last som kan medføre noe høye temperaturer. Veldig usikker på om dette er et bra produkt eller ikke, diskusjonen går vel tungt ennå på nett.

Tror jeg går for det hovedkortet :) Hva sier du om grafikkortet da? Tenkte det burde være MSI pga hovekortet var det. Nå ville det sikkert vært bedre å ha Asus-HK?

 

 

Dette betyr ikke noe. Det er nvidia/amd med ny klisterlapp og kjøleløsning :)

 

Asus er kjempebra. Det samme er MSI og Gigabyte. Velg og vrak og les reviews og roundups.

 

Dette vil være et godt valg imho.

Men igjen, pass på at du får plass til alt i mini kabinettet ditt.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har du råd ville jeg kjøpt XFX. Men det koster jo å plukke fra toppen av hylla :)

 

Ang HK kan du jo se på dette

 

Her har du et noe rimeligere alternativ til PSU, skjønt jeg har lest at denne serien til Corsair kan være noe trege med å gire opp viften under last som kan medføre noe høye temperaturer. Veldig usikker på om dette er et bra produkt eller ikke, diskusjonen går vel tungt ennå på nett.

Tror jeg går for det hovedkortet :) Hva sier du om grafikkortet da? Tenkte det burde være MSI pga hovekortet var det. Nå ville det sikkert vært bedre å ha Asus-HK?

 

 

Dette betyr ikke noe. Det er nvidia/amd med ny klisterlapp og kjøleløsning :)

 

Asus er kjempebra. Det samme er MSI og Gigabyte. Velg og vrak og les reviews og roundups.

 

Bra å høre. Er fortsatt litt usikker på det med PSU. Har sett på youtube at Corsair TX750 går inn i kabinettet, men det hadde vært kjekt om jeg kunne fått plass til XFX istedet. Vet du forskjellen på XXX edition og black edition av XFX 750?

Lenke til kommentar

Dette er veldig subjektivt fra min side, men jeg holder en knapp på Asus. Jeg har hatt enormt god erfaring med dems hovedkort.

 

Når det er sagt vil nok ASRock være et bra valgt det også. De har vært rundt lenge og jeg mener at disse har tatt seg opp den siste tiden, spesielt på OC (?).

 

Prøv å google dem, og les selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv var jeg skeptisk til Asrock for noen måneder siden, men hørte i hos digitalimpuls at Asrock ble kjøpt opp av Asus, men tidligere for 1-2 år siden var Asrock mere kjent for kvantitet, og Asus for kvalitet selv om det har nok blitt bedre i de siste årene. Så sant man ikke bestiller de billigste (Asrock kortene under 1000 kr går vel sikkert bra om man ikke er uheldig.).

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv var jeg skeptisk til Asrock for noen måneder siden, men hørte i hos digitalimpuls at Asrock ble kjøpt opp av Asus, men tidligere for 1-2 år siden var Asrock mere kjent for kvantitet, og Asus for kvalitet selv om det har nok blitt bedre i de siste årene. Så sant man ikke bestiller de billigste (Asrock kortene under 1000 kr går vel sikkert bra om man ikke er uheldig.).

Ja, så denne testen, og de hadde vanskeligheter med å krone en vinner. Er det trådløse så mye bedre på ASRock sitt kort enn Asus da? :)

 

http://www.tomshardware.com/reviews/z87-motherboard-roundup,3656-26.html

Endret av Anders941017
Lenke til kommentar

Dette er veldig subjektivt fra min side, men jeg holder en knapp på Asus. Jeg har hatt enormt god erfaring med dems hovedkort.

 

Når det er sagt vil nok ASRock være et bra valgt det også. De har vært rundt lenge og jeg mener at disse har tatt seg opp den siste tiden, spesielt på OC (?).

 

Prøv å google dem, og les selv.

Hvordan er det med vifter og lignende. Er det nok vifter og vannkjøling, eller burde det vært flere?

Lenke til kommentar

Generelt er en god after market kjøler viktig, spesielt hvis du skal klokke. En lukket vannkjøler gjør normalt en god jobb men det vil også de store luftkjølerene gjøre. Skal du mye på lan, og skal flytte kassa di ofte, kan det være smartere med en lukket vannkjøler fordi denne vil være mindere belastning mot hk. Samtidig vil radiatorer på denne stjele en del plass spesielt i et slikt lite kabinett. Har ikke noe fasitsvar til deg i dette kabinett, men generelt er vann sin evne til å transportere varme mange ganger høyere enn luft sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generelt er en god after market kjøler viktig, spesielt hvis du skal klokke. En lukket vannkjøler gjør normalt en god jobb men det vil også de store luftkjølerene gjøre. Skal du mye på lan, og skal flytte kassa di ofte, kan det være smartere med en lukket vannkjøler fordi denne vil være mindere belastning mot hk. Samtidig vil radiatorer på denne stjele en del plass spesielt i et slikt lite kabinett. Har ikke noe fasitsvar til deg i dette kabinett, men generelt er vann sin evne til å transportere varme mange ganger høyere enn luft sin.

Denne CPU-kjøleren jeg satt opp på listen: https://prisguiden.no/produkt/cooler-master-seidon-120v-197201

 

Tror du den vil gjøre en god jobb? :)

Lenke til kommentar

CM 212 evo vil gi like god kjøling til en lavere penge. Igjen er vi på plass utnyttelse og bruk. Hvor ville du satt rad i kassa?

Takk for svar :)

 

Jeg tror jeg merker denne tråden som løst, selv om jeg nesten sitter igjen med flere spørsmål enn svar. Jeg har i alle fall byttet ut hk med ASRock og grafikkortet med Gigabyte Geforce 770 2 gb windforce,

og skal ha XFX PSU-en black edition 750w som dere anbefalte.

 

Tar nok enda litt tid før jeg bestiller delene, blant annet må jeg forvisse meg om at alt passer inn i Bitfenix Prodigy-kabinettet, og jeg må bestemme meg for om jeg skal kjøpe stillegående vifter til CPU-kjøleren og ellers i kabinettet.

 

Takk for svar alle sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...