Gå til innhold

Telenor, zyxel og mulig hastighet.


Anbefalte innlegg

Jeg flyttet nylig og bestilte nytt bredbåndsabonnement fra Telenor. Jeg fikk beskjed om at maks mulig hastighet hos meg ville være 7 Mbs uansett, så jeg ble anbefalt å gå for Bredbånd 5, med maks på 5 Mbps. Å gå fra 25 til 5 er på tur til å gi meg magesår.

 

Jeg skal ikke påstå at jeg har veldig peiling på dette, men jeg vet av erfaring at det Telenor sier sannsynligvis ikke er fryktelig pålitelig.

Routern (Zyxel P8702N) forteller meg at jeg har en line rate på 6 og attainable net data rate på 10. Hva vil dette egentlig si (om noe)? At jeg potensielt kan få hastighet opp i 10 Mbps? At jeg nå burde ha 6?

Sjekket kapaks:

Høyeste produktklasse: ADSL 7232/640 Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 7232 Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 640 Produktkode: 109 Estimert netto nedlastingshastighet: 12000 Estimert netto opplastingshastighet: 600 Estimert brutto nedlastingshastighet: 14264

 

Nå vet ikke jeg å trekke så fryktelig mye konklusjoner ut av dette, men jeg hadde blitt veldig glad om noen kunne forklart dette og kanskje fortelle meg hva jeg burde kunne forvente å få ut av denne linja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at det som Telenor sier er mer pålitelig enn det konkurrentene sier. Siden kapaks viser "Høyeste produktklasse: ADSL 7232/640", vil du nok ikke kunne forvente å få særlig mer enn de 5 som Telenor sier, med et stabilitet som er til å leve med. Har du andre alternativer for internettilgang? Som fiber eller kabel-TV?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...