Gå til innhold

Casio Exilim utilgjengelig i Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et kompaktkamera med high speed-kapasitet på filming.

 

Jeg hadde et Casio Exilim for en del år siden, men det ble stjålet eller mistet.

Jeg prøver å finne et nytt et, men hverken kelkoo eller prisguiden gir meg noen treff å snakke om. Er det slik at Casio ikke har noe agentur i Norge?

 

Noen som har erfaring med å bestille kamera fra utlandet eventuelt? Hva kan i så fall anbefales?

 

EDIT: Linker til søkene:

https://prisguiden.no/sok?pg-q=casio%20exilim

http://shopping.kelkoo.no/ss-exilim.html

Endret av This is David
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en kikk på Panasonic sine kamera. Flere av dem som klarer 100fps i 720 widescreen oppløsning og 200 fps i 640x480 (4:3 format). Kan du skaffe deg en amerikansk modell (NTSC) så klare de 120/240fps.

Og etter hva jeg har funnet av eksempelvideoer så er det god kvalitet på videoene.

Jeg har en IXUS 230 som jeg kjøpte pga høyhastighets funksjonen. 120 fps i 640x480, men det bildet er alt annet enn skarpt.

 

For å finne ut om kamera har høyhastighet eller ikke så må du sjekke med Panasonic sine sider. Når jeg Googler etter slike kamera så blir ofte FZ200 nevnt i diverse forum, men ingen som nevner at nyere Panasonic modeller også har denne muligheten.

 

Et par intressange eksempler:

 

LX7. Koster litt (3300 kr), veldig bra lysstyrke på objektivet. Noe begrenset zoom (3.8x). Hadde ikke hatt noe problem med denne rekkevidden hvis jeg skulle brukt det til foto, men til høyhastighet video så vil jeg ha muligheten til å zoome inn på noe som er langt unna.

TZ40.Grei pris (2000kr). Veldig bra zoom (20x)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TZ40 kan være interessant, og den har fått gode skussmål på de fleste områder. Eneste jeg skulle ønske er at den hadde enda litt høyere fps.

 

Ser ut til at Casio Exilim ZR700 eller ZR800 kan være nærmere det jeg er ute etter.

Har sendt en mail til distributør og spurt etter forhandlere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...