Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fikse sykkel til salg


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal klargjøre en lettsykkel som har stått inne i snart 2 år for salg, og jeg kunne trengt litt tips til hvordan jeg skal få best resultat.

Jeg er nødt til å pusse vekk noen rustflekker og noen steiner som har brent seg fast på visse plasser, og til dette tenkte jeg å bruke "autosol", og så bare pusse vekk med en tannbørste.

Deretter tenkte jeg å spraye over hele sykkelen med et eller annet avfettningsmiddel og la det stå å godgjøre seg i 5-10 min før jeg vasker av hele sykkelen med høytrykksspyler.

Jeg er også nødt til å gå over noen plasser på sykkelen med "black polish" for å få litt klarere svartfarge og for å skjule litt riper.

Er det noe annet jeg bør tenke på før sykkelen er klar for salg?

Hvordan er det med kjede / drev? Bør det smøres før bruk? I så fall, med hva?

Takker for info :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hei!

 

Jeg skal klargjøre en lettsykkel som har stått inne i snart 2 år for salg, og jeg kunne trengt litt tips til hvordan jeg skal få best resultat.

 

Jeg er nødt til å pusse vekk noen rustflekker og noen steiner som har brent seg fast på visse plasser, og til dette tenkte jeg å bruke "autosol", og så bare pusse vekk med en tannbørste.

 

Deretter tenkte jeg å spraye over hele sykkelen med et eller annet avfettningsmiddel og la det stå å godgjøre seg i 5-10 min før jeg vasker av hele sykkelen med høytrykksspyler.

 

Jeg er også nødt til å gå over noen plasser på sykkelen med "black polish" for å få litt klarere svartfarge og for å skjule litt riper.

 

Er det noe annet jeg bør tenke på før sykkelen er klar for salg?

 

Hvordan er det med kjede / drev? Bør det smøres før bruk? I så fall, med hva?

 

Takker for info :)

Hei hei! hvis jeg var deg og skulle solgt min sykkel vill jeg gått gjennom sykkelen og sett etter skader og testet sykkelen. Du nevnte at du hadde latt sykkelen stått stille i ca 2år. for å få mest mulig for sykkelen så prøv å vaske der det er lett å komme til. som under setet dekslene under på motoren.

 

Høytrykkspyler!! :O pass på! det er ganske høyt trykk du spyler, vill anbefalle deg å bruke hageslangen istedenfor, er det litt hakk på kåpa kan du risikere å flerre av lakken på kåpa, det er en sjanse jeg ikke ville tatt. kjedet burde du smøre skikkelig med ordentlig fett pga det har stått stille så lenge. du kan risikere å knekke kjedet dersom du kjører uten at du har smørt det skikkelig.

 

Etter at du har tatt på avfetting så la det være på i en liten stund før du vasker det av, så fettet får trekt seg litt godt inn i sykkelen.

hvis du har litt rust og noen flekker her og der. og du klarer ikke å fjerne det. så pass på hvilken spray du bruker, let godt gjennom spray boksen før du bruker den.

det kan risikere å ødelegge fargen!

 

Lykke til med sykkelen! håper du får solgt den!

 

Kan jeg spørre hvilken sykkel du selger? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...