Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trekke visdomstann oppe


TomTucker

Anbefalte innlegg

Hei. Siden jeg var typ 9år har jeg hatt en stor redsel for å trekke tenner.

 

På tirsdag skal tannlegen trekke ut en visdomstann oppe.

 

Noen som har noen mening hvordan det er? Forstått det at jeg får bedøvelse, men er det svært ubehagelig, ekle lyder ol? Fort gjort, eller tar det 10min med jekking og banning?

 

Tanna er forutsatt uten større røtter.

 

Ja, jeg hater tannleger, leger, sprøyter, tabletter, blod. Å ja, jeg er en pyse hva angår dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min oppe var ute på 10 sekunder. Sprøyte i kjeften, så brukte han et lite "metallspett" og dyttet det frem og tilbake to-tre ganger, og vips så var det så løst at jeg såvidt merket det da han trakk den ut.

Den nede var verre, men for å være helt ærlig var det største problemet mitt at han holdt på så langt bak i kjeften at jeg nesten brakk meg. Annet enn det var det mye greiere enn forventet.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Det kommer noen ubehagelige knaselyder, ja, men sitter den greit går det overraskende fort.

 

Var det jeg frykta. Tanna sitter som vanlig ved visdomstenner - langt bak, på siden.

 

Min oppe var ute på 10 sekunder. Sprøyte i kjeften, så brukte han et lite "metallspett" og dyttet det frem og tilbake to-tre ganger, og vips så var det så løst at jeg såvidt merket det da han trakk den ut.

Den nede var verre, men for å være helt ærlig var det største problemet mitt at han holdt på så langt bak i kjeften at jeg nesten brakk meg. Annet enn det var det mye greiere enn forventet.

 

Ja, er også det jeg tenker. Jeg må ærlig si jeg gruer meg svært mye.

 

 

Er det noen som vet om man sy? Det er jo evig langt bak i munn, å er jo rimelig hardt å sy bak der.

Lenke til kommentar

Jeg har også korte røtter. Trakk en visdomstann ifjor, det var over på 7 sekunder. Ingen knaselyder, ikke noe ubehag. Sprøyten er heller ikke noe å grue seg til, i dag er sprøytespissene spesielt utformet til å gi minst mulig smerte, du kjenner bare et bitte lite stikk. Trengte ikke å sy etterpå, men måtte gå med en dott bak der en time eller så.

Lenke til kommentar

Har vært å tatt visdomstannen både oppe og nede på høyre side nå onsdag , har og fjernet begge på vestre side i november 2013. Hvorvidt om det tar lang tid eller ikke kommer helt ann på legen som gjør dette og selvsakt på rot og plassering av tannen e. Jeg ble vertfall liggende i stolen i 45 minutter før de hadde fått ut begge tennene, men han brukte definitift lengst tid på den nede. Det værste med hele ingrepet må jeg dog si at er bedøvelsen, så akkurat inngrepet er ikke så frykteli mye å gru seg til selv om det er litt ubehagelig. Når bedøvelsen går ut må du vente at det begynder å verke litt , men spørr du om det får du resept på paralgin forte eller andre kodein preparater om du ønsker det, som demper smertenne veldig , samtidig må du vente deg at det blør litt ut av såret påfølgende dager.

 

Første gangen jeg var inne skal jeg si helt ærli at jeg grudde meg noe voldsomt selv, men det var langt ifra så gærnt som jeg forestilte meg det skulle være.

 

Edit. Når det kommer til det som blir nevnt med brekningsrefleks lenger oppe her, så har jeg en veldig følsom slik en, men merket ingenting av dette under opprasjonen, det eneste som var et problem for min del vart alt vannet som endte opp bak i halsen når de skjerte i den nederste tannen, noe du nesten helt sikkert slipper å plagest med. Han satt og forøvri i et par sting med meg i den øverste tannen, men jeg har dog bløder så er godt mulig dette var et sikkerhetstiltak.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...