Gå til innhold

Vise forskjellige bilder fra én laptop


Anbefalte innlegg

Har en problemtilling, men usikker på dette er korrekt sted å ta det opp. Anyway, over til problemet.


På jobben har vi én laptop som er koblet mot 15 TV-skjermer. Vi viser bare bilder med PowerPoint presentasjoner.


Det vi ønsker å gjøre nå er egentlig to ting:


1. Vise forskjellige bilder på de ulike TV-skjermene

2. Velge hvor lenge et bilde skal vises på en skjerm, hvor ofte og når på dagen.


Jeg tror ikke dette er mulig, da man trenger 15 skjermkort for å vise ulike bilder på de 15 TV-skjermene og man trenger et helt spesielt software for å kunne velge frekvensen på bildene. Men har uansett fått i oppdrag om å sjekke mulighetene.


Har dere noen kommentarer til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, men jeg skjønner ikke hva du mener.

 

Laptopen har bare ett skjermkort. Hvordan kan den vise forskjellige bilder på forskjellige TV-skjermer da?

Hvis laptoppen i det hele tatt har et EGET skjermkort, fra amd eller nvidia, må du finne ut om den har, hvor gammel er laptoppen?

 

Ble litt surr her ja :p som regel så har laptopper 2/3 utganger for skjermer, hdmi, thunderbolt/docking, VGA, de nyere skjermkortene kan bruke alle disse med forskjellig skjermbilde, det vil si at hvis du har 3 utganger, så kan du kjøpe 2 kontakter som gjør det om til hdmi, altså vga/thunderbolt/docking. Så har du en hdmi "omgjører" som gjør om et signal til 5, da kan su utvide skjermen 3 ganger, og dra powerpoint vinduene utover disse 3. Som da gjør at du vil få 3 forskjellige bilder på 15 skjermer. Men, hvis du har for gammelt skjermkort/integrert er det kanskje bare støtte for 1/2 utganger samtidig, ikke sikkert den har den 3 utgangen, så for videre hjelp, trwnger jeg og vite hva slags laptop det er, og hvor gammel den er. Hvis det er noe IBM drit, tror jeg det ikke er mulig pga mangel på skjermkort bare si meg modellen for videre hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...