Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Service på bil i Sverige eller Tyskland.


Anbefalte innlegg

Jeg har en Toyota Hiace som har gått litt over 150 000 km. Forleden dag begynte det å lyse: T-belt. Da fant jeg ut at det var tid for å skifte registerreim og bilen inn på verksted. Toyota - Verkstedet sa at de ville ha ca. 14 000 kroner for service på bilen. - Er dette en alt for høy sum? Ville jeg kunne fått det langt billigere ved feks. å kjøre til nord - Tyskland og tatt reparasjonen der ? (Jeg bor nær Kristiansand)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvor stor service de tar. Kanskje litt dyrt dersom det bare gjelder bytte av registerreim, men nå kan det være mye arbeid å bytte reima på denne bilen. Når det er sagt er merkeverksteder ofte utrolig dyre. Du får kanskje en redusert pris i utlandet, men prøv å ta kontakt med et billigere verksted og hør hvor stor prisforskjellen er.

Lenke til kommentar

14k bør være en skikkelig storservice..

 

På E-klassen kostet en D-service drøyt 8000,- i Norge.. Det inkluderer blant annet bytte av bremsevæske, multireim (bilen min har ikke registerreim), motorolje og oljefilter, osv.

 

I Tyskland fikk jeg gjort jobben for ca 6000,- men da også inkludert bytte av frostvæske og vindusviskere, samt inn-og utvendig vask og generelt god service.

 

Det varierer hvor mye det er å spare fra merke til merke og service til service.. Men for min del var valget enkelt siden jeg også skulle ordne mer i Tyskland.

Lenke til kommentar

Vanskelig å svare på det du lurer på.

 

Den eneste måten du virkelig kan bli klok på er å forhøre deg med diverse verksted i Nord-Tyskland og få et prisoverslag. Det hadde vel heller ikke vært dumt å fått prisoverslag fra et par danske verksted heller, Danmark er jo et Toyota-land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...