Gå til innhold

Islam - Jeg fatter ikke at de tror på det


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Eg har tenkt på detta ein stund no. Korleis kan nokon eigentleg tru på islam?

 

1. Muhammed var krigsherre.

2. Islam vart spredd ved krig.

 

Om Allah ønskte at mennesker skulle bli tvunget til å tru på han, med ein profet som var krigsherre til og med, kvifor skapte ikkje han berre mennesket med ordet hans implisitt. Eller berre tvang dei sjølv fra begynnelsen av å tru på han. Det gir ingen meining. Kvifor skal Allah ønske at folk skal bruke så mykje tid på han om dagen, og at det skal ha så mykje å sei for det daglige liv? Da kunne jo han like godt berre skapt nokon vesen som konstant dreiv på å fortalte han at han var fantastisk. Det har jo ingen hensikt.

 

"Du er fantastisk Allah" x 7 mrd. "Hehe, takk, tihi", "Djevelen tok vist feil :), puh "

 

Nei, islam trur eg må være den minst truverdige religionen av alle. Ikkje ein gang orda er noko særlig. Kan ikkje fatte det.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Men Kristendommen og Jødedommen og Mormoneren og alle de andre religionene, de er mer troverdige?

 

Eg synes at kristendommen er meir truverdig, men det har jo ingen bevis.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Hvordan kan folk godta likestilling mellom kjønnene? Denne tanken har blitt utbredt gjennom kamp fra krakilske feminister.

 

Jeg tror ikke hvordan en ide har blitt utbredt er relevant for om den er sann eller ikke.

 

Men jeg er enig med deg at det hele virker rart når en tenker på innholdet i religioner som islam. Jeg tror ikke det er mye å tjene på å forsøke å forstå religioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan folk godta likestilling mellom kjønnene?

Det er en grunn til man kaller partneren sin for "sin bedre halvdel". Uten kvinner, ville menneskeheten dødd ut. Uten menn, ville menneskeheten dødd ut. Kvinner tenker og oppfører seg annerledes enn menn, og vil derfor kunne bidra med en rekke andre synspunkter enn hva menn gjør.

 

Men nå tenker jeg på likestilling da, lik lønn for likt arbeid og like rettigheter og sånt. Kvotering er en uting syns jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

 

Men Kristendommen og Jødedommen og Mormoneren og alle de andre religionene, de er mer troverdige?

 

Eg synes at kristendommen er meir truverdig, men det har jo ingen bevis.

 

Hvorfor er det mer troverdig?

 

 

Fordi hensikten i kristendommen er klar, og planen kunne blitt laga av ein "gud". At han sendte sin einborne son (seg i fysisk form), for å lide sin straff for menneskers synder (eller at Gud i fysisk form tok straffa fordi han hadde skapt mennesket slik det er), for å gi mennesket evig liv. Det er i vertfall litt meir meiningsfult.

 

Men for all del, eg er ateist. Det har jo ingen bevis, alle kunne oppdikta noko slikt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hvordan kan folk godta likestilling mellom kjønnene? Denne tanken har blitt utbredt gjennom kamp fra krakilske feminister.

 

Jeg tror ikke hvordan en ide har blitt utbredt er relevant for om den er sann eller ikke.

 

Men jeg er enig med deg at det hele virker rart når en tenker på innholdet i religioner som islam. Jeg tror ikke det er mye å tjene på å forsøke å forstå religioner.

 

Vel når sjølv Muhammed var krigsherre og alt i enden blei spredd ved blod. Så synes eg det virkar totalt uforenlig med Allah som liksom skulle gi Muhammed sitt ord. Og eigentleg, er ikkje Allah så intelligent at han kunne gitt Muhammed et ord han kunne spre uten blod? Litt av ein gud som ikkje overbevise mennesker ein gang. Så dumme vi er i forhold.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Du mener Gud som sendte seg selv (sin sønn??) til menneskene (sine barn??) for å ofres for en synd Gud ga til menneskene (sine barn??) i første omgang?

 

Makes perfect sense.

 

Han tok på seg skylden for alle offera til mennesker, viss dei som utførte det angrar sjølvsagt. Du kan jo tenke deg om du hadde skapt ein maskin som gjekk berserk og skada mange, så hadde det jo vert etisk av deg å ta på deg litt straff. Viss du forstår.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så den alt-vitende guden gjorde feil? :p

 

Om han gjorde vondt å skape et fritt menneske, ja. Men er ikkje eksistensen for alle noko godt i seg sjølv, det var vel derfor han skapte folk ;)

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan folk godta likestilling mellom kjønnene? Denne tanken har blitt utbredt gjennom kamp fra krakilske feminister.

 

Jeg tror ikke hvordan en ide har blitt utbredt er relevant for om den er sann eller ikke.

 

Men jeg er enig med deg at det hele virker rart når en tenker på innholdet i religioner som islam. Jeg tror ikke det er mye å tjene på å forsøke å forstå religioner.

 

Vel når sjølv Muhammed var krigsherre og alt i enden blei spredd ved blod. Så synes eg det virkar totalt uforenlig med Allah som liksom skulle gi Muhammed sitt ord. Og eigentleg, er ikkje Allah så intelligent at han kunne gitt Muhammed et ord han kunne spre uten blod? Litt av ein gud som ikkje overbevise mennesker ein gang. Så dumme vi er i forhold.

 

Jeg tror jeg ser poenget ditt nå. Du peker på en motsigelse mellom innhold i troen og måten troen ble utbredt på. Ja, hvorfor kunne ikke Gud spre sitt budskap gjennom veltalende sommerfugler for eksempel? Sommerfugler som fortalte folk om Gud og samtidig kurerte dem for sykdommer eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Den ENESTE religionen som gir mening er Islam. En skaper og mange profeter, sammenlignet med kristendommen der gud "døde". Bibelen har mer motsigelser enn lærebøkene, og det definerer bare deres "hellige bok". det tragiske er å lese deres bortforklaringer, 1+1+1=1 i følge dere, men matten behersker de heller ikke særlig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Den ENESTE religionen som gir mening er Islam. En skaper og mange profeter, sammenlignet med kristendommen der gud "døde". Bibelen har mer motsigelser enn lærebøkene, og det definerer bare deres "hellige bok". det tragiske er å lese deres bortforklaringer, 1+1+1=1 i følge dere, men matten behersker de heller ikke særlig.

 

Kvifor gir det meining med ein skaper og mange profeter? I følge bibelen er vel disse formene du sikter til basert på at verden har ulike former. En form i himmelen, en i masse, den heilage ande. Allah og er i mange former.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...