Gå til innhold

[LØST]Ny gaming-PC. Trenger input!


Anbefalte innlegg

Da er jeg i gang med mitt nye prosjekt, og vil gjerne ha litt input.

 

PCen skal brukes i all hovedsak til gaming, og den skal takle alt av instillinger som ville satt fyr og flamme i samboerens laptop (tenk max-settings på kommende The Witcher 3). Jeg er en kraftig nybegynner hva gjelder overklokking, men jeg ser ikke bort ifra at jeg muligens vil prøve meg litt på denne fronten og.

 

Jeg har fått tak i et splitter nytt Obsidian 900D kabinett til en slikk og ingen-ting, så det er dekt. Jeg har og 2stk BenQ XL2411T monitorer fra før, så det er heller ikke behov for noe nye monitorer.

 

Jeg har laget følgende liste - men den er uten CPU, så der ønsker jeg gjerne litt input på hva jeg bør gå for. Et annet punkt jeg føler meg usikker på er RAM. Jeg famler litt i mørke ang hva jeg bør velger på det området.

 

Skyt gjerne også inn om du ser noe hårreisende galt med handlelista mi som jeg bør endre på!

 

Planen er å utvide med et ekstra 780 kort etter litt, men jeg starter med kun det ene. (Derav noe stor(?) PSU)

 

Handlelisten:

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1358853&su=E61F5E4C-D995-43E9-839A-54ECFDE0B162

 

Takk på forhånd for alle kommentarer!

Endret av Arigo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller 780 Classified og kjøp en 1000watt PSU det er mer en nok til SLI + Overclocking :) Kjøp gjerne fra AX serien til Corsair eller Seasonic, Antec osv :=) Du kan også donere de stock viftene til meg, Hvis du vil :) Så kan jeg få byttet ut mine 7+ år gamle stock vifter :/

 

Ville også tatt en Western Digital HDD istedenfor Seagate :) det kan også være greit med en Større SSD, Men ikke et must :) Resten ser knall bra ut :)

 

EDIT: Kanskje bytte over til Asus ang Hoverkort og evt GPU?? Kan anbefaler Asus :) Knall bra produkter :D

 

EDIT2: Har du penger til en i7 4770K så ta den, Men en i5 4670K vil holde godt den også :) watch dogs blant annet trenger mest sannsynlig en i7/fx 83¤¤ for å kunne klare max settings så valget er ditt :)

 

EDIT3: Minne, Hmm, De skal jo holde? tviler på at du Overklokker minnet? :D

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar! Ok, så jeg har skjønt at jeg dro littebitt hardt i når det gjaldt PSU. Så da nedgraderer jeg den til en 1000W.

 

Edit: Noen gode forslag på en god 1000W? Jeg ser jo XFX'en jeg opprinnelig hadde valgt bare er en snau hundrelapp fra 1000W'en.

 

CPU'en og RAM var de største usikkerhetskortene mine, men minnet jeg har valgt er ok altså? Såvidt jeg har forstått bør man få en kombinasjon av lav CL og høy Mhz?

 

Flere anbefaler i7'en, så da regner jeg med valget faller der. SSD'en øker jeg fra 120 til 250 av samme modell (Har forstått at den er en favoritt blant mange).

 

Seagate HDD'en valgte jeg rett og slett fordi den var anbefalt av mange i kommentarfeltet.

 

Skjermkortet jeg har i listen er på ukestilbud, og jeg er "fan" (heh) av TwinFrozr generelt. Om jeg oppgraderer til Classified - som er 800ish mer i pris, kan jeg vel "like gjerne" gå for en Ti? Budsjettet er litt flytende, så det er ikke noen spesifike grenser jeg *må* holde meg innenfor, men jeg vil jo heller ikke "kaste penger"! :)

Endret av Arigo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...