Gå til innhold

[LØST]Ny gaming-PC. Trenger input!


Anbefalte innlegg

Da er jeg i gang med mitt nye prosjekt, og vil gjerne ha litt input.

 

PCen skal brukes i all hovedsak til gaming, og den skal takle alt av instillinger som ville satt fyr og flamme i samboerens laptop (tenk max-settings på kommende The Witcher 3). Jeg er en kraftig nybegynner hva gjelder overklokking, men jeg ser ikke bort ifra at jeg muligens vil prøve meg litt på denne fronten og.

 

Jeg har fått tak i et splitter nytt Obsidian 900D kabinett til en slikk og ingen-ting, så det er dekt. Jeg har og 2stk BenQ XL2411T monitorer fra før, så det er heller ikke behov for noe nye monitorer.

 

Jeg har laget følgende liste - men den er uten CPU, så der ønsker jeg gjerne litt input på hva jeg bør gå for. Et annet punkt jeg føler meg usikker på er RAM. Jeg famler litt i mørke ang hva jeg bør velger på det området.

 

Skyt gjerne også inn om du ser noe hårreisende galt med handlelista mi som jeg bør endre på!

 

Planen er å utvide med et ekstra 780 kort etter litt, men jeg starter med kun det ene. (Derav noe stor(?) PSU)

 

Handlelisten:

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1358853&su=E61F5E4C-D995-43E9-839A-54ECFDE0B162

 

Takk på forhånd for alle kommentarer!

Endret av Arigo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller 780 Classified og kjøp en 1000watt PSU det er mer en nok til SLI + Overclocking :) Kjøp gjerne fra AX serien til Corsair eller Seasonic, Antec osv :=) Du kan også donere de stock viftene til meg, Hvis du vil :) Så kan jeg få byttet ut mine 7+ år gamle stock vifter :/

 

Ville også tatt en Western Digital HDD istedenfor Seagate :) det kan også være greit med en Større SSD, Men ikke et must :) Resten ser knall bra ut :)

 

EDIT: Kanskje bytte over til Asus ang Hoverkort og evt GPU?? Kan anbefaler Asus :) Knall bra produkter :D